دانستنیها و راهنمای خرید

نکات کلیدی، اصطلاحات و ابهامات عطر ها

دوستان عزیز

در این مطلب قصد داریم به چند نکته کلیدی که به نوعی سئولات اصلی و متداول شماست اشاره کنیم:

 

         1- آگاهی با اصطلاحات رایج در عطرها

عطر ها از لحاظ غلظت و درصد روغن عطر یا همان اسانس به ترتیب به چند دسته زیر تقسیم می شوند:

Pure Parfum ( PP ) : عطر خالص

Parfum ( P ) : عطر با درصد اسانس و غلظت بالا

Eau de Parfum ( EDP ) : عطر با ترکیب آب و مایعات دیگر

Eau de Toilette ( EDT ) : عطر با ترکیب آب و الکل و مایعات دیگر

Eau de Cologne ( EDC ) : عطری با غلظت و درصد اسانس بسیار پایین با ترکیب آب و الکل

نکته: حدود 99 درصد عطرهایی که در بازار موجودند شامل EDP و EDT می باشند که اکثر عطرهای زنانه EDP و اکثر ادکلن مردانه EDT هستند. پس تمام این محصولات عطر نامیده می شوند و فقط تعداد محدودی که روی آنها Eau de Cologne درج شده ادکلن نامیده می شوند.

پسوند های رایج:

INTENSE و EXTREME : در لغت به معنی شدت زیاد و بینهایت بوده و به عطرهایی با غلظت بالاتر و ماندگارتر گفته می شود.

Limited Edition : تولید محدود یک عطر برای مناسبتی خاص و یا دوره ای کوتاه مدت مثلا فقط برای سال 2014

 

        2- طبقه بندی ترکیبات عطر ها

معمولا ترکیبات عطرها در سه طبقه ی نت اولیه، میانی و پایانی تقسیم بندی می شوند.

که در نت اولیه معمولا میوه ها و ادویه جات

در نت میانی معمولا گلها، گیاهان و ادویه جات

و در نت اصلی معمولا گیاهان و چوبها قرار می گیرند

که در لحظه اسپری عطر، شما بوی ترکیبات اولیه، پس از مدتی بوی ترکیبات میانی و در انتها رایحه ای که ماندگار می شود ترکیبات نت پایانی است.

 

        3- ماندگاری و پخش بو

دوستان عزیز اگر عطری ماندگاری نسبتا کمی داشت دلیل بر تقلبی بودن آن نیست. در مقالات گذشته دلایل ماندگاری کم برخی عطر ها را اشاره کردیم. اما در این مطلب قصد داریم به اصلی ترین تغییر در دو برند معروف و پر طرفدار اشاره کنیم.

Art & Fragrance کمپانی تولید و توزیع عطر است که در چند کشور حتی در آسیا خط تولید دارد. این کمپانی علاوه بر تولید عطر های چند برند متوسط و همچنین تولید محصولات بنتلی که یک کمپانی خودرو سازی است، تولید انحصاری عطرهای دو برند محبوب لالیک و جگوار را بر عهده گرفته است. به همین دلیل است که در محصولات جگوار فلز دور بطری هر عطر پلاستیکی شده و یا ماندگاری که لالیک مشکی مردانه در سالهای قبل داشت الان دیگر وجود ندارد. اگر دقت کرده باشید قیمت لالیک و جگوار سالهاست تغییری نداشته و حتی در مواقعی ارزانتر هم شده. این در صورتی است که به عنوان مثال لالیک انکر نویر مردانه در سایت خود لالیک به طور محدود به قیمت 90 یورو ( معادل 325 هزار تومان ) به فروش می رسد، که البته تولید محدودی برای فروش درسایت خود لالیک می باشد. ( البته قیمت اکثر عطرها در کشورهای اروپایی به دلیل مالیاتهای سنگین تا حدودی گرانتر از کشور ما است.)

دقت داشته باشید که تمام این محصولات ارجینال هستند و فقط خط تولیدشان به کمپانی Art & Fragrance واگذار شده، دقیقا مانند محصولات دیگر من جمله لوازم خانگی و صوتی تصویری برندهای بزرگ دنیا که به دلیل صرفه اقتصادی در کشور چین تولید می شوند.

نکته: این موضوع مختص این سه برند بوده و شامل برندهای دیگر نمی شود.

در انتها بیان چند نکته ضروری به نظر می رسد:

ماندگاری مفید و استاندارد عطرها 2 الی 6 ساعت است و فقط تعداد اندکی عطر هستند که بیش از این ماندگاری دارند. مانند عطرهای برند آمواج و مارلی و …

برچسب شبنم دیگر اعتباری ندارد و فقط یک برچسب است که حتی روی عطر تقلبی هم می توان چسباند. پس اولویت تشخیص اصل بودن عطرها را به برچسب ها ندهید و خرید خودتان را از جای معتبری که مجوز فروش و ضمانت ارجینال بودن محصولات دارد بدهید.

تمام محصولات ارائه شده در فروشگاه مارسلا با ضمانت نامه کتبی اورجینال بودن عرضه می گردد و سعی ما جلب رضایت شما است. دقت داشته باشید مارسلا اصل بودن عطر را ضمانت می کند و اگر محصولی ماندگاری کمی داشت، فرمول ساخت کمپانی مربوطه است.

لطفاً تجربیات، خاطره ها، نظر شخصی تان راجع به ماندگاری و نوع رایحه عطرهایی که استفاده کردید را زیر عطر مربوطه در صفحه فروشگاه یا صفحه نقد و بررسی وبلاگ مارسلا به اشتراک بگذارید تا دوستان دیگر هم شناخت کافی را از آن محصول بدست بیاورند.

با تشکر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا