دانستنیها و راهنمای خرید

تستر عطر چیست؟

این روزها که بیشتر به دلیل قیمت مناسب  تسترهای اورجینال، خرید تستر عطر و ادکلن رایج شده، و با توجه به اینکه برخی افراد سودجو نیز از بی اطلاعی مشتریان سوء استفاده کرده و ادکلنهای پر شده یا شارژ شده، یا تستر های تقلبی و غیر اصلی را به قیمتهای بسیار بالا به نام تستر اصل و اورجینال به مشتریان  می فروشند. (که البته این موضوع غالبا در بستر این شبکه های اجتماعی رایج شده به این علت  که معمولا از این طریق قابل پیگیری نیستند)، تصمیم گرفتیم مقاله ای در این زمینه تهیه نموده تا کاربران مارسلا با اطلاعات جامع تری در زمینه ی تستر های عطر و ادکلن، انتخاب دقیق تری در خریدشون داشته باشند. همچنین شما می توانید برای خرید تستر عطر، دکانت عطر، ادکلن مردانه و عطر زنانه از سایت مارسلا دیدن نمایید.
 

منظور از تستر عطر یا تستر ادکلن چیست؟

زمانی که به فروشگاه های معتبر عطر فروشی مراجعه می کنید، معمولاً درخواست تست و بررسی رایحه عطرهای مختلف به فروشنده داده می شود. برخی فروشنده‌ها برای شما محصول مورد نظر را از بسته بندی خارج نخواهند کرد. زیرا قرار است تا آن را به صورت آکبند به شما تحویل دهند. به جای آن از تستر ادکلن استفاده می شود.
تستر عطر یا تستر ادکلن همانطور که از نامش پیداست، برای بررسی رایحه انواع عطر و ادکلن در بیشتر نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. فروشندگان عطر و ادکلن برای بررسی محصولات توسط مشتریان، از این تسترها استفاده می کنند. مشتریان میتوانند تستر ها را بر روی لباس یا پوست خود اسپری کرده و رایحه آن را استشمام کنند.
تستر اورجینال ادکلن یا عطر دارای ترکیبات و رایحه کاملاً مشابه با عطر و ادکلن جعبه اصلی است. زیرا دقیقا همان مایع عطر یا ادکلن اصلی در داخل بطری دیگری با کیفیت کمتر ریخته می شود و با بسته بندی ارزانتری عرضه میشود. و چون تستر تولید شده، در کشورهای پیشرفته با اقتصاد مناسب!، به منظور فروش نیست و تنها با قصد بررسی توسط مشتریان ارائه می شود، با قیمتی کمتر به فروشندگان توسط برندهای تولید کننده ارائه می شود. در ادامه برای بررسی دقیق‌تر تستر عطر و ادکلن با ما همراه باشید.

تستر اورجینال چیست؟

تستر اورجینال عطر یا ادکلن ، توسط شرکت سازنده و در همان خط تولیدی که عطر یا ادکلن مذکور طراحی و ساخته می شود، تهیه می شود‌. به این ترتیب از نظر ترکیب و رایحه نباید هیچ گونه تفاوتی بین یک تستر عطر یا تستر ادکلن اورجینال با محصول اصلی وجود داشته باشد. این تسترها معمولاً توسط شرکت سازنده با قیمتی نسبتاً کمتر عرضه می‌شوند.
البته نکته مهم دیگری نیز وجود دارد. همانطور که عطر و ادکلن تقلبی توسط برخی فروشندگان عرضه می شود، این قضیه برای تستر عطر و ادکلن نیز صدق می کند. برخی از شرکت‌ها اقدام به تولید تستر های تقلبی عطر و ادکلن کرده‌اند. بعضی شرکت های اماراتی و ترکیه ای مشغول تولید چنین تستر هایی هستند که در بعضی مواقع تشخیص آنها نسبت به محصول اصلی کمی مشکل است. با این حال، نباید هیچ تفاوتی از نظر رایحه، ماندگاری، پخش بو و حتی ظاهر شیشه تستر نسبت به ادکلن اصلی وجود داشته باشد. در صورت مشاهده چنین وضعیتی به اصلی بودن آن شک کنید.
تولید کنندگان عطر و ادکلن در هنگام فروش محصولات اصلی خود معمولاً به تعداد کمتری تستر نیز تولید می کند. این تسترها به ازای تعداد مشخصی از عطر و ادکلن به تجار و فروشندگان عطر و ادکلن تحویل داده می شود. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره انواع تستر عطر و ادکلن خواهیم پرداخت.

فرق تستر با عطر یا ادکلن چیست؟

در کنار اینکه یک تستر عطر یا ادکلن با عطر و ادکلن اصلی خود شباهت‌های زیادی دارد، تفاوت هایی را نیز می تواند داشته باشد. در ادامه به بررسی تفاوت ادکلن تستر و اورجینال و همچنین تفاوت عطر تستر و اصل می پردازیم.

تفاوت در بسته بندی

یکی از موارد تفاوت تستر و ادکلن یا عطر اصل، تفاوت آن ها در بسته بندی محصول نهایی خواهد بود. شرکت های برتر تولید کننده عطر و ادکلن، معمولاً محصول نهایی خود را در بسته بندی های شکیل و نفیس برای عرضه به مشتریان خود آماده می کنند. با این حال وقتی درباره تستر صحبت می شود، با محصولی سر و کار داریم که هدف از تولید آن محصولی بوده است که در فروشگاه ها برای بررسی رایحه توسط مشتریان بوده است. بدین ترتیب نیازی به بسته بندی های شکیل تر و یا آکبند نخواهد بود. 
البته که یک تستر عطر یا ادکلن باید جعبه داشته باشد و هیچ شرکتی Tester عطر خود را معمولا بدون جعبه عرضه نمی کند. همچنین بر روی شیشه تستر عطر یا ادکلن و جعبه بسته بندی آن بچ کد یکسانی درج شده است‌. اگر قصد خرید یک تستر را داشته باشید، بهتر است که به یکسان بودن بچ کد بر روی جعبه تستر و خود تستر نیز دقت کنید.
معمولا تستر ادکلن یا عطر در یک جعبه بسته بندی به رنگ سفید یا قهوه ای عرضه می شوند. بر روی آن ها متنی مبنی بر تستر بودن این محصول نوشته می شود. به طور مثال بر روی اغلب تستر ها این نوشته وجود دارد: «Tester, not for sale». برای روشن شدن این موضوع، به تصویر زیر نگاه کنید. همانطور که مشاهده می کنید، متن مربوطه بر روی بسته بندی ذکر شده و طراحی تستر نسبت به محصول اصلی ساده تر است.
 
 

تفاوت در قیمت

یکی دیگر از موارد تفاوت تستر و عطر اصلی و یا ادکلن در قیمت محصول است. تستر ها به دلیل اینکه با بطری، پکیجینگ و بسته بندی ساده تری عرضه می شوند، حدود ۱۰ تا نهایتا ۲۰ درصد قیمت کمتری نسبت به نمونه اصلی خواهند داشت. البته که این محصول به صورت استاندارد برای فروش عرضه نمی شود. حتی در برخی کشورهای اروپایی به دلیل قوانین مالیاتی، فروش تستر ها غیر مجاز می باشد. با این حال در برخی کشورهای اروپای شرقی و خاورمیانه تستر های اورجینال نیز همانند عطر و ادکلن اصلی به فروش میرسند. 
در کشور ما نیز به دلیل افزایش شدید نرخ ارز و قیمت عطر های اصل، چنین امری نسبتاً شایع شده و امروز شاهد فروش آنها در ویترین مغازه های عطر و ادکلن فروشی و سایت های فروش آنلاین هستیم. امروزه به دلیل قیمت مناسب تر نسبت به عطر یا ادکلن اصلی، تقاضای زیادی برای خرید تستر ادکلن اورجینال (و حتی متاسفانه نمونه های فیک و تقلبی تستر) وجود دارد‌.

تنوع کمتر در حجم محصول

تولید کنندگان عطر و ادکلن ممکن است یک محصول خاص را در حجم های مختلفی تولید و روانه بازار کنند. با این حال قضیه برای تسترها کمی متفاوت است. معمولاً این مسئله برای تسترها وجود نداشته و تنها در یک حجم خاص مثلا، ۱۰۰ میل بازار عرضه می شوند. این مورد نیز یکی دیگر از موارد تفاوت تستر و ادکلن به شمار می آید‌.

آیا تستر عطر و ادکلن ماندگاری و پخش بویی بیشتر از عطرهای رسمی دارند؟

در نمونه های اورجینال تستر عطر و ادکلن، خیر. دقیقا مایع درون بطری تستر مشابه مایع درون بطری عطر رسمی و اصلی است و به همین دلیل نبایست هیچ تفاوتی بین این دو وجود داشته باشد. اگر تفاوتی در ماندگاری یا پخش بوی عطر اصلی و تستر مشاهده فرمودید، در صورت یکسان بودن سال تولید، قطعا تستر اصل نیست حتی اگر ماندگاری تستر بیشتر از عطر اصلی باشد.
پس همانطور که گفته شد، علت تولید و عرضه تستر اورجینال توسط شرکت های تولید کننده عطر فقط برای تست کردن است نه چیز دیگر . . . البته از طریق سمپل های عطر نیز این امکان فراهم است پس نکته ای که وجود دارد این است که تستر ها نیاز به زیبایی در کارتن و سلفون و . . . نخواهند داشت . هدف فقط تست کردن می باشد . به خاطر همین است که تستر ها اکثرا با جعبه های بسیار معمولی و بدون سلفون و درب بطری و در چاپ غیر تجاری مشاهده می شوند و به همین دلیل است که تستر های اورجینال قیمت کمتری نسبت به عطرهای با جعبه اصلی دارند. 

تفاوت تستر عطر و ادکلن اصل و فیک

گاها فروشگاه هایی مشاهده می شود که برای به فروش رساندن محصولات خود، از تستر هایی استفاده می کنند که تقلبی بوده و نسبت به عطری که به شما می دهند تفاوتی بسیار دارد. همچنین برخی اوقات نیز دیده می شود که بعضی از فروشگاه ها درون شیشه های اصلی اسانس بی کیفیت ریخته و آن را به فروش می رسانند و یا درون بطری هایی شبیه به بطری تستر اسانس ریخته و ادعای اصل بودن می کنند و در صورت سوال و جواب شما، می گویند که تستر است و درب و کارتن و … ندارد؛ بله درست است که بعضی تسترها فاقد درب هستند ولی  همه آنها جعبه دارند و بچ کد حک شده روی جعبه با بچ کد شیشه مطابقت میکند.

وجود تستر فیک صحت دارد و عطر های بی کیفیت را با عنوان تستر عطر به فروش می رسانند پس هنگام خرید تستر هوشیار باشید، هستند فروشنده هایی که درون یک شیشه اصلی از قبل استفاده شده را با اسانس پر میکنند و با ادعای اینکه اینها تسترند یا عطر استوک هستن و هنگام باربری کارتنشان خراب شده یا آب خورده و از این قبیل داستانها می فروشند. حال اگر شما می خواهید یک تستر خریداری نمایید می توانید برای تشخیص تستر اصل از تقلبی؛ بارکدی که بر روی آن قرار گرفته است را با بارکد خوان و همچنین در گوگل جست و جو کنید و از اصل بودن آن اطمنیان حاصل نمایید.

همچنین بر روی بطری و جعبه تستر عطر یک شماره با عنوان “بچ کد” هک شده و یا بر روی لیبل نوشته می شود که صحت یکسان بودن بطری را با بسته بندی نشان می دهد. یعنی در صورتی که بچ کد بطری با بچ کد کارتن و بسته بندی آن یکی باشد میتوان گفت تستر اصلی است و تازه نوبت به چک کردن بقیه موارد میرسد.

سیاستی که خود سازنده های عطر و ادکلن در تولید تستر دارند، موجب می شود که تستر درب داشته باشد و یا نداشته باشد . کارتن داشته باشد و یا نداشته باشد . سلفون داشته باشد و یا نداشته باشد . ولی چیزی که ۹۹ درصد برند ها آن را اجرا میکنند این است که اکثر تستر ها دارای کارتن سفید یا قهوه ای و بدون سلفون هستند و اغلب درب ندارند. 

پس همیشه به خاطر داشته باشید حتما تستر اصلی باید کارتن و جعبه داشته باشد و حتما دارای سریال و بچ کد معتبر بوده و عبارت “Tester-Not for Sale” نیز روی آن درج شده باشد.

قیمت تستر عطر یا ادکلن اورجینال چقدر پایین تر از عطر یا ادکلن اصلی است؟

همانطور که پیشتر هم عنوان شد، قیمت تستر اصلی معمولا ۱۰ تا نهایتا ۲۰ درصد پایین تر از قیمت عطر اصلی است. بنابراین انتظار تفاوت قیمت فاحش نداشته باشید و قیمتهای پایین تر از این حد برای تستر های اصلی غیر معقول است.

چرا باید تستر عطر یا تستر ادکلن بخریم؟

اگر برای استفاده ی شخصی قصد تهیه ی عطر یا ادکنی را داشته باشیم، و به نیت خرید هدیه برای شخص دیگری نباشد، به دلیل قیمت نبستا پایین تری که تستر اصل آن عطر نسبت به نسخه ی رسمی دارد (حدود 10 الی 20% کمتر)، خرید تستر اورجینال عطر یا ادکلن به نظر بسیار اقتصادی تر و معقول تر به نظر میرسد، چرا که برای استفاده ی شخصی وجود جعبه ی شیک و سلفون و شیشه ی با کیفیت بالاتر چندان لزومی ندارد مگر اینکه برای استفاده در کلکسیون های شخصی عطر و ادکلن برای دوستداران و کلکسیونرهای دنیای عطر، که وجود شیشه ی با کیفیت بالاتر و نسخه ی رسمی عطر برایشان ارزش بالاتری ممکن است داشته باشد.
البته تمام عطر و ادکلن های موجود در بازار ، دارای تستر اورجینال ممکن است نباشند و اینجاست که چاره ای جز تهیه ی نسخه ی رسمی و اصلی یا ادکلن مورد نظر خود عطر نخواهید داشت.
این توصیه صرفا برای تسترهای اصل و اورحینال عطر و ادکلن صدق کرده و به هیچ عنوان خرید تستر های تقلبی و غیر اصلی را توصیه نمیکنیم.
 

معرفی تستر های معروف

به دلیل نوع بسته بندی تستر عطر و ادکلن ، امکان تشخیص اصالت تستر برای افرادی که تجربه ی کمتری در استفاده از عطر دارند به مراتب سخت تر است. 
اگر تمایل به خرید تستر عطر و ادکلن دارید، پیشنهاد می کنیم که این محصولات را از مراکز معتبر و فروشگاه های حضوری یا فروشکاه های آنلاین تخصصی عطر و ادکلن خریداری کنید و حدالمقدور از خرید نمونه‌هایی که تحت عنوان استوک، بدون جعبه، اماراتی، ترکیه ای و … به فروش میرسند، جدا خودداری کنید. دقت بفرمائید به هیچ عنوان تستر اصلی نبایستی بیشتر از 20% ارزانتر از خود عطر اصل باشد. چراکه ضمن اینکه قطعا فیک و غیر اصل هستند، بسیار برای سلامتی شما نیز مضر خواهند بود. در این زمینه مقاله ی دیگری در سایت درج شده که مضرات عطر و ادکلن های فیک و تقلبی را خیلی بیشتر برای شما بازگو کرده ایم که میتوانید مطالعه بفرمائید.
 
گالری مارسلا به عنوان مرجع تخصصی فروش عطر و ادکلن اصل و اورجینال، تستر عطر و ادکلن اورجینال را با ضمانت نامه ی کتبی اصالت کالا و فاکتور رسمی عرضه مینماید.
 
 
در صورت تمایل به بررسی، مشاهده و خرید پرفروش ترین انواع تستر ادکلن و تستر عطرهای محبوب میتوانید بخش تستر ها را در سایت مارسلا مشاهده بفرمائید.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. با سلام.
    با توجه به اینکه مشخصاً نوشته شده Tester-Not for sale، پس چرا فروخته میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. تسترها اصولا برای استفاده فروشگاهها و تست کردن اون عطر خاص توسط مشتریان هر فروشگاه تولید میشه و به فروشگاهها عرضه میشه. ولی به دلیل اختلاف قیمت حدود 10تا20 درصدی که نسبت به خود عطر داره، درخواست برای خریدش برای برخی کشور ها زیاده، به همین دلیل علاوه بر تست فروشگاهها برای فروش هم استفاده میشه.
      البته تعداد تستر اورجینالی که از طرف تولید کننده ها عرضه میشه بسیار محدود هست و اغلب تسترهایی که به اسم اصل در بازار به فروش میرسه، فیک هستن و به این موضوع هم باید با دقت توجه کرد.

  2. سلام و عرض ادب بنده حقیقتا همسرم برام از اینستاگرام یه عطر به عنوان تستر 100ml بلک افغان خریداری کرده به قیمت حدود 800هزارتومان
    ولی نهایتا بوش یک ساعت می مونه عکسش رو میفرستم ممنون میشم کمک و راهنمایی کنید که این اصل هستش ممنون از شما ببخشید اطلاعات بنده خیلی کمه وگرنه مزاحمتون نمیشدم لینک عکس هارو براتون میذارم باتشکر از کمک شما خیرش را ببینید

    1. سلام و عرض ادب.
      نیاز به ارسال عکس ها نبود، بلک افغان تستر 100 میل تولید نمیکنه و کلا حجم 30 میل تولید میشه، قطعا عطری که خریدین فیک هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 7 =

دکمه بازگشت به بالا