دانستنیها و راهنمای خرید

هر عطری برای چه پوستی بهتره؟

هر عطری برای چه پوستی بهتره؟

رنگ پوست، چربی یا خشکی پوست، چهره و شخصیت شما تعیین می کند چه عطری مناسب شما است. برای افرادی که پوست روشن دارند، استفاده از عطرهایی که رایحه گل ها در آنها به کار رفته توصیه می شود و برای پوست های گندمی، به کار بردن رایحه های oriental یا مشرق زمینی مناسب تر است.

در عین حال افرادی که پوست روشنی دارند، بهتر است از بوهای خنک و ترش یا خنک و تلخ استفاده کنند چون با پوستشان سازگاری بیشتری دارد و دوامش هم بیشتر است. به افراد سبزه و گندمی هم رایحه های گرم و شیرین توصیه می شود. جالب است بدانید مهمترین لحظه درک رایحه، هنگام عبور فرد است و شما می توانید با انتخاب عطر متناسب با چهره و شخصیت تان، روی دیگران تاثیری به یادماندنی بگذارید. بهتر است در فصل گرما از عطرهای خنک و در فصل سرما از عطرهای گرم استفاده شود.

بعضی از خانم ها ممکن است از خریدعطر مردانه خوششان بیاید ولی توصیه می شود هرگز از عطرهای مخصوص جنس مخالف استفاده نکنید، زیرا خصوصیات هر جنس، در عطر مخصوص آن در نظر گرفته شده و مواد شیمیایی به کار رفته در آن نیز با فیزیولوژی و هورمون های بدن تناسب دارد.
نکته دیگر اینکه عطر را روی نقاطی از پوست به کار ببرید که زیر آنها نبض وجود دارد. در این نقاط، خون با فشار بیشتری جریان دارد و حرارت حاصل از آن، به تراوش رایحه و انعکاس آن از پوست کمک زیادی می کند. به طور معمول نقاط نبضی شامل مچ دست ها، پشت گوش ها، آرنج و گردن هستند که بهترین نقاط برای زدن عطر به حساب می آیند. البته عطر زدن به گردن، احتمال بروز بیماری های پوستی در این ناحیه را افزایش می دهد. همچنین برای آقایان عطر شنل نیز پیشنهاد می شود. برای بررسی قیمت عطر شنل مردانه و انواع عطر شیرین زنانه و ادکلن خنک مردانه بر روی لینک کلیک کنید.

ماندگاری عطر

بوی عطر افرادی که پوستی چرب دارند، بیشتر از افرادی که پوستی خشک دارند می ماند. پوست چرب و مرطوب باعث نگهداری و ماندگاری بوی عطر می شود. افرادی که پوست خشک دارند، بهتر است در صورت امکان، در طول روز چند بار عطر بزنند.

منبع: ماهنامه خانه ما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 18 =

دکمه بازگشت به بالا