اخبار دنیای عطر و ادکلن

ریفورمولاسیون دیویدف کول واتر مردانه، یکی از بهترین کلون های کرید گرین آیریش تویید

در این مطلب، قصد داریم تا مقایسه‌ای داشته باشیم بین فرمولاسیون قدیم و جدید عطر بسیار محبوب و پر فروش دیویدف کول واتر مردانه نسخه‌ی ادوتویلت و اشاره به برخی مزایا و معایب این عطر.همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت و خرید عطر مردانه خنک و عطر زنانه خنک به سایت مارسلا مراجعه کنید.

بررسی فورمولاسیون جدید عطر دیویدف کول واتر مردانه Davidoff Cool Water

میخواهیم این نوشته را با این واقعیت محض شروع کنیم که «کرید» برخی از بهترین و منحصر به فردترین عطرهای تاریخ را تولید می‌کند. گواه زنده این ادعا هم سه مورد از بهترین تولیدات کرید، یعنی Aventus، Silver Mountain Water، و Green Irish Tweed است. با این اوصاف، عطرهای Creed قیمت نسبتا بالایی دارند. اما به لطف تولید عطرهای کلون با رایحه ای مشابه به عطرهای گران قیمت تر، لذت بردن از روایح لوکس با درجه کیفی کمی پایینتر ، با قیمت هایی بسیار اقتصادی تر برای همه دوستداران دنیای عطر و ادکلن میسر شده.
عطر ادکلن دیویدف کول واتر Davidoff Cool Water
اغلب این کلون‌ها (عطرهای شبیه‌سازی شده) از لحاظ کیفیت، درجه خلوص و طبیعی بودن ترکیبات بکار رفته در آنها، با هیچ برند دیگری قابل مقایسه نیستند. با این حال، چه به لحاظ قیمت و چه از بابت تاثیر، ما قطعاً به برخی از این کلون‌ها، تمایل بیشتری پیدا می‌کنیم. همین نکاتی که ذکر کردیم باعث شد تا تصمیم بگیریم شما را به معرفی یکی از برترین و با کیفیت ترین این کلون‌ها، یعنی “Davidoff Cool Water” دعوت کنیم.
«کول واتر مردانه» در سال ١٩٨٨ توسط نابغه‌ای بنام «پیِر بوردون» روانه بازار شد. جالب آن است که همین جناب پیر بوردون کسی بود که سه سال پیش از آن، به همراه عطر ساز دیگری به نام «اولیور کرید» (Olivier Creed) عطر بسیار محبوب و لوکس “کرید گرین آیریش تویید” را به دنیای عطر معرفی کرده بود. کول واتر عطری خوشبو و با روایح آکواتیک (آبی) است که حال‌و‌هوای آروماتیک و کلاسیکی دارد، البته منظورم از کلاسیک بودن آن نه از نوع قدیمی عطرهای کلاسیک است، بلکه عطری سبز و تند و با طراوت، برگرفته از رایحه اسطوخودوس است که در ادامه مطلب بیشتر راجع به آن صحبت می‌کنیم.
عطر ادکلن دیویدف کول واتر Davidoff Cool Water
عطر دیویدف کول واتر مردانه با نُت ابتدایی مفرح روایح گیاهی و اسطوخودوس شروع می‌شود که به خوبی با برخی از آکوردهای آبی ترکیب شده است. نُتِ میانی، بوی آنرا به میزان اندکی “روایح چوبی” با رایحه چوب صندل ظریف و تا حدودی چوب سدر تبدیل می‌کند. درای داون و نت های پایه، ترکیبی هستند از طعم خزه بلوط و عنبر سائل یا ambergris (ماده‌ای مومی شکل که از ترشح روده نهنگی که در آب‌های استوایی زیست می‌کنند، می‌گیرند و از آن در تولید عطر استفاده می‌کنند. این ماده تاثیری مردانه و جنسی بجا می‌گذارد)، به همراه رایحه مشک خلسه آوری که تا حدودی احساس بی‌حسی و سرخوشی به فرد میدهد.
در فرمولاسیون قدیمی کول واتر مردانه، با تست عطر با فرمالاسیون دهه ١٩٩٠. و تست فرمولاسیون جدید، الان می‌توان گفت که متاسفانه فرمولاسیون جدید دیویدف کول واتر مردانه تا حدودی تغییر کرده است. اول از همه اینکه بچکد های قدیمی کول واتر مردانه، از لحاظ بو بسیار نزدیکتز به گرین آیریش توید (green Irish Tweed) است. از دست دادن این شباهت در بو و رایحه برای کسانی که رایحه مسحور‌کننده نوع قدیمی‌تر این عطر داشت، دشوار است.
البته بچکد های جدید کول واتر مردانه نیز رایحه‌ای نزدیک‌ به «گرین آیریش توید» دارند اما این شباهت به اندازه ی قبل نیست. عطرهای قدیمی‌تر کول واتر مردانه، دارای رایحه ای غنی‌تر نسبت به نسخه های جدید آن هستند، ضمن اینکه رایحه‌ای کمتر مصنوعی و سینتتیک دارند. به نظر میرسد به سبب مقررات IFRA (The International Fragrance Association، انجمن بین‌المللی عطر که  نماینده جهانی صنعت عطر است. هدف این انجمن  حفاظت از  منافع جمعی صنعت عطر و ترویج استفاده ایمن از عطرها از طریق وضع مقررات است.) و ممنوعیت استفاده از خزه بلوط طبیعی، سازندگان آن از مواد مصنوعی (سینتتیک) این خزه استفاده کرده باشند، و یا مقدار امبرگریسی که استفاده شده است را تغییر داده باشند، اما رایحه سینتتیک در فرمولاسیون جدید، بسیار بیشتر خود را نمایان کرده است . بیشترین تفاوت اما در پرفورمنس این عطر است و پخش و ماندگاری این عطر نیز در تولیدات جدید با کاهش همراه بوده. بچکدهای قدیمی‌تر دیویدف کول واتر، برای یک عطر دیزاینر بسیار بهتر عمل میکنند.  از این بابت تولیدات جدید‌تر آن نسبت به انواع قدیمی‌تر، تا حدودی ناامید‌کننده هستند.
بررسی فرمولاسیون جدید عطر ادکلن کول واتر
کول واتر یکی از بهترین و پرفروش ترین عطرهاییست که تا به امروز توسط خانه عطر و ادکلن دیویدف روانه بازار شده است. کول واتر عطری است که زمان و مکان نمی‌شناسد و تقریباً در هر فصلی از سال خصوصاً ماها های گرم تر سال ، و در هر مکانی می‌توان از آن استفاده کرد. کول واتر دیویدف برای تمامی آقایان، در هر سن و سالی که باشند، عالی است و می‌توانند بدون نگرانی از اینکه رایحه آن تند و آزار‌دهنده باشند، از آن استفاده کنند.
در نهایت، دیویدف کول واتر مردانه حتی با فرمولاسیون جدید و کاهش جزئی پرفورمنس، پخش و ماندگاری، کماکان ارزش خرید بسیار بالایی دارد و هنوز هم یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین عطر های خنک مردانه در مارکت عطر و ادکلن محسوب میشود.
در اینجا خالی از لطف نیست که کلیپ آگهی بازرگانی عطر مردانه دیویدف کول واتر نسخه ی ادوتویلت که در اواخر دهه ی 80 و اوایل دهه ی 90 میلادی پخش میشده را نیز مشاهده بفرمائید:

شما در مورد کول واتر چه فکر می کنید؟ آیا تا بحال از این عطر استفاده کرده اید؟ از نوع قدیمی تر آن چطور؟ آیا تفاوتی بین فرمولاسیون قدیم و جدید آن احساس کرده اید؟ فکر میکنید که تفاوت خیلی باشد؟ نظرات خود را در قسمت کامنتها با ما به اشتراک بگذارید.همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت عطر دیور و عطر شنل به سایت مارسلا مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =

دکمه بازگشت به بالا