دانستنیها و راهنمای خرید

معرفی عطرهای قدیمی مردانه و زنانه

یک آهنگ، کتاب یا فیلم قدیمی، قدم زدن در کوچه هایی که پر از خانه هایی شبیه به خانه مادربزرگ هایمان هستند یا حتی یک چای گرم در یک بعد از ظهر پاییزی حسی را در همه ما بیدار می کند که آن را نوستالژی می نامیم. نوستالژی حسی فوق العاده است که می تواند روح و قلب ما را گرم کند و ما را با خاطره ها پیوند زند. یکی از پل های کوتاه و امن برای پیوند با خاطرات خوش، استشمام عطر و ادکلنی قدیمی و پرخاطره است. بسیاری از المان های دنیای مد، مانند لباس های مردانه یقه خرگوشی یا پیراهن های زنانه اپل دار، با دنیای مد خداحافظی کرده اند اما در عین حال، بسیاری از المان های دیگر، مانند رایحه عطرها، توانسته اند ماندگار بمانند. عطری که حالا آن را تحت عنوان عطر قدیمی مردانه و زنانه یا عطرکلاسیک می شناسیم. 
عطر قدیمی مردانه و زنانه چه ویژگی هایی دارد؟ اصلا چرا برخی از عطرها را تحت عنوان عطرهای کلاسیک و نوستالژی می نامیم؟ عطرهای کلاسیک و نوستالژی رایحه هایی مستقل از زمان هستند. آنها یادآور یک بازه تاریخی خاص و سنت ها هستند و توانسته اند در میان هیاهوی دنیای مد، هویتی مستقل برای خود تعریف کنند. یک ادکلن قدیمی مردانه و زنانه معمولا ترکیبات پیچیده ای دارد و هرم بویایی آن چند لایه و غنی است. البته در این میان، استثناهایی مانند شانل شماره پنج نیز هستند که صرفا به خاطر سادگی هرم بویایی شان، توانسته اند جاودانه شوند! یک عطر کلاسیک مردانه زنانه، در واقع رایحه ای است که به یک گروه سنی خاص وابسته نمی باشد؛ بلکه افراد از نسل های مختلف می توانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند.
 ما در ادامه نگاه دقیق تری به هرم بویایی ادکلن و عطر نوستالژی مردانه و زنانه خواهیم داشت و برای راحتی شما در امر خرید عطر و ادکلن کلاسیک، چند نمونه پرطرفدار و محبوب را نیز معرفی خواهیم کرد.

عطر و ادکلن های قدیمی زنانه 

مهم ترین ویژگی یک عطر نوستالژیک مردانه و زنانه، شهرت و هویتش است. همه افرادی که با دنیای عطر و ادکلن آشنا باشند، می توانند با استشمام رایحه این عطرها، آنها را شناسایی کنند. حتی بسیاری از عطرهای جدیدی که به دنیای مد وارد می شوند، با عبارت هایی مانند “شبیه به عطر کلاسیک برند دیور” یا “مشابه عطر نوستالژی مردانه زنانه برند شانل” معرفی می شوند. یکی از دلایل ماندگار شدن این عطرها، رایج بودن گروه خاصی از نت ها در ساختارشان است. به عنوان مثال، در یک عطر نوستالژی و کلاسیک زنانه، رد پای نت های گلی و میوه ای را می توان دید. در واقع محبوب ترین و موفق ترین عطرهای زنانه کلاسیک بر پایه ترکیب پیچیده ای از نت های گلی و مرکبات هستند که با ظرافت های بسیار خاصی، استخراج و با یکدیگر ادغام گشته اند.
 نکته مشترک دیگر میان تمامی ادکلن های قدیمی مردانه و زنانه، طراحی ساده، شیک، مینیمال و حضور المان هایی از هنر و معماری کلاسیک در شیشه عطرهاست. اکثر عطرهای کلاسیک زنانه شیشه هایی شفاف دارند و به صورت مایع هایی با رنگ های گرم به بازار عرضه می شوند. ما در ادامه برخی از معروف ترین و محبوب ترین عطرهای کلاسیک زنانه را معرفی خواهیم کرد.

ایوروشه مگنولیا

عطر ایو روشه ماگنولیا با رنگی سفید و ملایم الهام بخش عطری گلی و زیبا است که توسط Yves Rocher در سال 1983 ساخته شد. رایحه تند و مست کننده آن، به غیر از مگنولیا و سپس نت های سیب در همان ابتدا، شامل طیف کاملی از گل های سفید است: یاس، گل سرخ. ، زنبق و گاردنیا. نعناع هندی، خزه بلوط، چوب صندل و نت های سدر سفید، وانیل و مشک اثری از خود به جا می گذارند. متاسفانه تولید این عطر در فرانسه متوقف شد، اما ایو روشه مگنولیا تولید شده در کشورهای دیگر تحت لیسانس شرکت اصلی هنوز قابل خرید است.

الیزابت آردن فیفت اونیو (خیابان پنجم)

الیزابت آردن خیابان پنجم 5th Avenue عطری است گلی که در سال 1996 عرضه شد. سازنده  این عطر Ann Gottlieb است. نت‌های ابتدایی عبارتند از لیمو (شکوفه نمدار)، زنبق دره، یاس بنفش، مگنولیا، ترنج و پرتقال ماندارین. نت های میانی عبارتند از: یاس، گل سرخ، یلانگ یلانگ، رز بلغاری، هلو، بنفشه، میخک و جوز هندی. نت های پایه مشک، زنبق، چوب صندل، عنبر، وانیل و میخک هستند.

رصاصی بلو لیدی

ادکلن بلو لیدی یک عطر گلی چوبی مشکی است. نت‌های ابتدایی گل سرخ، یلانگ یلانگ، گل پرتقال آفریقایی و برگ بنفشه هستند. نت های میانی یاس، آلو، نرگس و هلو هستند. نت های پایه چوب صندل، وانیل، مشک، عنبر و وتیور هستند.

کالوین کلین اترنیتی زنانه

کالوین کلین اترنیتی زنانه Eternity عطری است گلی که در سال 1988 روانه بازار شد. سازنده این عطر Sophia Grojsman است. نت های ابتدایی نت های سبز، فریزیا، مریم گلی، مرکبات و پرتقال ماندارین هستند. رایحه میانی میخک، زنبق، زنبق دره، نرگس، گل همیشه بهار، بنفشه، رز و یاس می باشد. نت های پایه مشک، هلیوتروپ، چوب صندل، عنبر و نعناع هندی هستند.

جیوانچی ارگانزا

جیوانچی ارگانزا عطری است گلی امبری که در سال 1996 روانه بازار شد. سازنده این عطر Sophie Labbe است. نت های ابتدایی جوز هندی، گاردنیا، گل پرتقال آفریقایی، ترنج و نت های سبز هستند. نت‌های میانی عبارتند از گل سرخ، یاس، پیچ امین الدوله، زنبق، گل صد تومانی و ماس. نت های پایه عبارتند از وانیل، عنبر، نت های چوبی، چوب گوایاک و سدر ویرجینیا.

گرلن شالیمار

گرلن شلیمار عطری است امبری ادویه ای که در سال 1990 روانه بازار شد.  سازنده این عطر ژاک گرلن است. نت های ابتدایی مرکبات، ترنج، لیمو، سدر و پرتقال ماندارین هستند. رایحه میانی زنبق، نعناع هندی، وتیور، یاس و رز است. نت های پایه عبارتند از وانیل، بخور، چرم، اوپوپوناکس، چوب صندل، دانه تونکا و مشک.

لانکوم پوئم

لانکوم پوئم عطری است گلی که در سال 1995 روانه بازار شد. سازنده این عطر Jacques Cavallier است. نت‌های ابتدایی نرگس، داتورا، هلو، آلو، خشخاش هیمالیا، پرتقال ماندارین، انگور فرنگی سیاه، ترنج و نت‌های سبز هستند. نت های میانی عبارتند از میموسا، گل وانیل، گل سرخ، یلانگ یلانگ، شکوفه پرتقال، یاس، فریزیا، هلیوتروپ، رز و چرم. نت های پایه عبارتند از وانیل، شکوفه پرتقال، عنبر، دانه تونکا، مشک و سدر. شما می توانید برای خرید این محصول و مشاهده انواع عطر لانکوم زنانه بر روی لینک کلیک کنید.

دیور هیپنوتیک پویزن

دیور هیپنوتیک پویزن عطری است امبری وانیلی مخصوص بانوان که در سال 1998 عرضه شد. Hypnotic Poison توسط Annick Menardo و Christian Dussoulier ساخته شد. نت های ابتدایی نارگیل، آلو و زردآلو هستند. نت‌های میانی عبارتند از چوب رز برزیلی، یاس، زیره، گل سرخ، گل رز و زنبق دره. نت های پایه عبارتند از وانیل، بادام، چوب صندل و مشک.

شنل نامبر فایو

قیمت خرید عطر (ادکلن) شنل ان 5 (چنل نامبر 5) زنانه Chanel N5

شنل نامبر 5 – Chanel No 5 عطری گلی آلدهیدی است که در سال 1921 روانه بازار شد. سازنده این عطر Ernest Beaux است. نت های ابتدایی آلدهید، یلانگ یلانگ، نرولی، ترنج و لیمو هستند. نت های میانی زنبق، یاس، رز، ریشه زنبق و زنبق دره هستند. نت های پایه عبارتند از: سیوه، مشک، عنبر، چوب صندل، خزه، وانیل، وتیور و نعناع هندی.

شنل کوکو شنل

قیمت خرید عطر (ادکلن) شنل کوکو (کوکو چنل) ادو پرفیوم زنانه Coco Eau de Parfum Chanel

شنل کوکو شنل عطری است امبری ادویه ای که در سال 1984 عرضه شد. سازنده این عطر Jacques Polge است. نت های ابتدایی رز بلغاری، گشنیز، هلو، یاس و پرتقال ماندارین هستند. نت های میانی میخک، رز، شکوفه پرتقال، میموزا و شبدر هستند. نت های پایه عبارتند از: عنبر، چوب صندل، دانه تونکا، اوپوپوناکس، سیوه، وانیل و لابدانیوم.

جیوانچی آماریج

قیمت خرید فروش عطر ادکلن جیوانچی اماریج زنانه Givenchy Amarige

جیوانچی آماریج عطری است گلی که در سال 1991 روانه بازار شد. سازنده این عطر Dominique Ropion است. نت های ابتدایی شامل شکوفه پرتقال، هلو، آلو، نرولی، چوب رز برزیلی، پرتقال ماندارین و بنفشه هستند. نت‌های میانی عبارتند از گل سرخ، میموزا، گاردنیا، یلانگ یلانگ، یاس، ملخ سیاه، میخک، توت قرمز، توت سیاه، کاسیا، رز و ارکیده. نت های پایه عبارتند از چوب صندل، نت های چوبی، عنبر، وانیل، مشک، دانه تونکا و سدر.

کالوین کلین ابسشن زنانه

قیمت خرید فروش عطر ادکلن کالوین کلین آبسشن (آبسیشن) زنانه Calvin Klein Obsession

کالوین کلین ابسشن زنانه عطری است امبری ادویه ای که در سال 1985 روانه بازار شد. سازنده این عطر Jean Guichard است. نت های اولیه عبارتند از وانیل، ریحان، ترنج، پرتقال ماندارین، نت های سبز، هلو و لیمو. نت‌های میانی عبارتند از ادویه، چوب صندل، گشنیز، خزه بلوط، سدر، شکوفه پرتقال، یاس و رز. نت های پایه عبارتند از: عنبر، بخور، وانیل، مشک، وتیور.

 

عطر و ادکلن های قدیمی مردانه 

اکثر عطرهای کلاسیک مردانه رایحه ای تند و ماندگار دارند. مانند عطرهای زنانه، استفاده از رایحه های گلی و میوه ای برای ساخت عطر و ادکلن مردانه نیز از دهه ها قبل رایج بوده است. رد پای نت های گلی و ادویه ای در اکثر عطرهای قدیمی مردانه و زنانه دیده می شوند. با این حال، عطر نوستالژی و کلاسیک مردانه معمولا غلیظ تر است و حتی در صورت وجود رایحه های گلی، رایحه نهایی تندتر و شدید تر حس می شود. استفاده از مشک و نت های ادویه ای تند نیز در اکثر عطرهای کلاسیک مردانه رایج است. مانند انواع عطر و ادکلن زنانه کلاسیک، عطرهای مردانه نیز در شیشه هایی با طراحی ساده، مینیمال و شیک به بازار عرضه می شوند. این عطرها اغلب شیشه هایی تیره رنگ دارند تا جسارت و صلابت روح مردانه را تصویر کنند. ما در ادامه برخی از محبوب ترین و ماندگار ترین رایحه های کلاسیک مردانه را معرفی خواهیم کرد. 

عطر جوان ماسک

خرید عطر ادکلن جوان ماسک (ژوان ماسک) مردانه JOVAN MUSK

ادکلن جوان ماسک Jovan Musk  یک رایحه چوبی گلی مردانه است که در سال 1973 روانه بازار شد. سازنده این عطر Murray Moscona است. نت های ابتدایی میخک، فلفل، لیمو آمالفی و لیموترش هستند. نت میانی ادویه، اسطوخودوس، عنبر و نعناع است. نت های پایه مشک و نت های چوبی هستند.


برای خرید و بررسی انواع ادکلن تروساردی کلیک کنید.


عطر جوان سکس اپیل

ادکلن جوان سکس اپیل رایحه ای محبوب است که در سال 1975 برای اولین بار روانه ی بازار شد. این عطر مخلوطی تحریک‌کننده و محرک از ادویه‌ها و گیاهان کمیاب برای مردان ساخته شد که تنها هدفش اغوا کردن زنان است.

عطر کارون پورانوم

قیمت خرید عطر ( ادکلن) کارون پوران هوم (پورانوم) مردانه Caron Pour Un Homme‎

کارون پور ان هوم (کارون پورانوم) Pour Un Homme عطری آروماتیک است که در سال 1934 روانه بازار شد. سازنده این عطر Ernest Daltroff است. نت های اولیه اسطوخودوس، رزماری، ترنج و لیمو هستند. رایحه میانی مریم گلی، گشنیز، سدر، شمعدانی، رز برزیلی، هلیوتروپ و رز است. نت های پایه عبارتند از وانیل، مشک، خزه، دانه تونکا و عنبر.

ادکلن وان من شو

عطر Jacques Bogart One Man Show - مردانه

وان من شو One Man Show از برند Jacques Bogart یک عطر چایپری مردانه است که در سال 1980 عرضه شد. راجر پیلگرینو سازنده این عطر است. نت های برتر عبارتند از: ریحان ، ترنج ، آرتمیسی ، کاراوی ، گالبانو و گل سرخ برزیلی. یادداشت های میانی سوزن های درخت کاج ، میخک ، جوز هندی ، پاتولی ، ادویه جات ترشی جات ، وتیور ، گرانیوم، لابدانیوم، گل رز و یاس است. نت های پایه عبارتند از: خزه بلوط، چرم، سدر، استایراکس، چوب صندل، کرچک، دانه تونکا، عنبر، نارگیل و وانیل.

عطر دیویدف زینو

قیمت خرید عطر (ادکلن) دیویدف زینو مردانه Davidoff Zino for men

دیویدف زینو Zino Davidoff عطری است چوبی امبری که در سال 1986 عرضه شد. سازنده این عطر Michel Almairac است. نت های ابتدایی عبارتند از: چوب رز برزیلی، اسطوخودوس، کلاری مریم گلی و ترنج. نت های میانی رز، شمعدانی، یاس و زنبق دره هستند. نت های پایه عبارتند از: نعناع هندی، چوب صندل، وانیل و سدر.

عطر جوپ هوم (جوپ قرمز)

قیمت خرید عطر (ادکلن) جوپ هوم (جوپ قرمز) مردانه Joop Homme

جوپ قرمز مردانه عطری آمبری فوژه است که در سال 1989 روانه بازار شد. سازنده این عطر Michel Almairac است. نت های ابتدایی شامل شکوفه پرتقال، پرتقال ماندارین، ترنج و لیمو آمالفی هستند. نت های میانی عبارتند از دارچین، هلیوتروپ، یاس، هل و زنبق دره. نت های پایه عبارتند از وانیل، دانه تونکا، چوب صندل، نعناع هندی، عسل، تنباکو و وتیور.

عطر دیویدف کول واتر مردانه

قیمت خرید عطر (ادکلن) دیویدف کول واتر مردانه Davidoff Cool Water for men

دیویدف کول واتر مردانه عطری است آبزی معطر که در سال 1988 عرضه شد. سازنده این عطر پیر بوردون است. نت های ابتدایی عبارتند از آب دریا، اسطوخودوس، نعناع، ​​نت های سبز، رزماری، کالون و گشنیز. رایحه میانی چوب صندل، نرولی، شمعدانی و یاس است. رایحه پایه مشک، خزه بلوط، تنباکو، سدر و عنبر است.

عطر آرامیس 900

قیمت خرید عطر آرامیس 900 مردانه Aramis 900 for men

ادکلن آرامیس 900 – Aramis 900  یک عطر چوبی چایپری مردانه است که در سال 1973 روانه بازار شد. سازنده این عطر برنارد چانت است. نت‌های ابتدایی گشنیز، نت‌های سبز، چوب رز برزیلی، ترنج و لیمو هستند. رایحه میانی رز، میخک، گل شمعدانی، زنبق دره، یاس و ریشه زنبق است. نت‌های پایه عبارتند از: خزه بلوط، نعناع هندی، نعناع هندی، وتیور، چوب صندل و عنبر.

عطر بیژن مردانه

قیمت خرید فروش عطر ادکلن بیژن مردانه Bijan for Man

ادکلن بیژن مردانه یک عطر امبری فوژه است در سال 1987 وارد بازار شد. نت‌های ابتدایی شامل خزه بلوط، مریم گلی، جوز هندی، مشک، اسطوخودوس، لیمو، ترنج، پرتقال ماندارین و نت‌های میوه‌ای هستند. نت های میانی عبارتند از عسل، میخک، صنوبر، دارچین، چوب صندل، ترخون، عنبر، یاس، یلانگ یلانگ، زنبق و رز. نت های پایه عبارتند از چرم، میخک، نعناع هندی، مشک، وتیور، رزماری، بنزوئین، سدر، وانیل و دانه تونکا.

دیور فارنهایت

قیمت خرید عطر ادکلن دیور فارنهایت مردانه Dior Fahrenheit for men

دیور فارنهایت یک عطر آروماتیک فوژه است که در سال 1988 روانه ی بازار شد. فارنهایت توسط ژان لوئیس سیوزاک، میشل آلمیراک و موریس راجر طراحی شد. نت های اولیه شامل گل جوز هندی، اسطوخودوس، سدر، پرتقال ماندارین، بابونه، زالزالک، ترنج و لیمو است. نت های میانی عبارتند از: برگ بنفشه، جوز هندی، سدر، چوب صندل، میخک، پیچ امین الدوله، یاس و زنبق دره. نت های پایه عبارتند از چرم، وتیور، مشک، عنبر، نعناع هندی و دانه تونکا.

کالوین کلین آبسشن مردانه

عطر کالوین کلین آبسیشن مردانه Calvin Klein Obsession

کالوین کلین ابسشن مردانه در گروه بویایی چوبی امبری در سال 1986 به بازار عرضه شد. سازنده  این عطر رابرت اسلاتریا است. نت های ابتدایی عبارتند از: دارچین ، اسطوخودوس ، گشنیز ، نارنجی ماندارین ، آهک ، ترنج و گریپ فروت. نت های میانی عبارتند از: مر، جوزهندی، میخک، گل سرخ برزیل ، درخت کاج ، مریم گلی ، یاس و انواع توت های قرمز. نت های پایه عبارتند از عنبر، وانیل، چوب صندل، مشک، نعناع هندی و وتیور.

در این مقاله به بررسی برخی از عطر و ادکلن های قدیمی پرداختیم. اما اگر طرفدار عطرهای جدید هستید، نگران نباشید! میتوانید از سایت مارسلا به تمام عطرهای به روز دنیا دسترسی داشته باشید. همچنین میتوانید برای مشاهده اطلاعات و قیمت ادکلن کلاب د نایت و یا اطلاع از قیمت ادکلن بولگاری به صفحه این محصول مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا