دانستنیها و راهنمای خرید

تفاوت عطر شب و روز چیست

هر عطر و ادکلنی که در فروشگاه های آنلاین و مغازه ها می بینید، هویتی مشخص دارند و داستانی متفاوت را بازگو می کنند. عطرها از کنار هم قرار گرفتن لایه های متعددی از نت های بویایی متفاوت شکل می گیرند. غلظت، شیوه انتخاب و ادغام روایح و ساختار هرم بویایی یک عطر، تاثیر به سزایی در کاربرد و هویت آن عطر دارد. شما نمی توانید هر عطری را برای یک جلسه کاری یا قراری دوستانه با رفیق قدیمی خود انتخاب کنید. برخی از عطرها برای محیط های اداری و دانشگاهی مناسب نیستند و انتخاب برخی دیگر در روزهای گرم تابستان یا روزهای سرد و خاکستری پاییز توصیه نمی شوند. به همین منوال، هر عطری برای روز یا شب ایده آل نیست. از آنجایی که انتخاب و خرید ادکلن غلط می تواند روی استایل شما تاثیر بسزایی داشته باشد و تمام زحماتتان را بر باد دهد، ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا در خصوص تفاوت عطر شب و روز توضیحاتی را ارائه دهیم.

عطر شب چیست؟

عطرهایی که غلظت بالایی از ترکیبات معطر را در هرم بویایی خود داشته باشند، به عنوان عطر شب ایده آل هستند. در واقع مهم ترین تفاوت عطر شب و روز، غلظت و شدت روایح استفاده شده در ساختار هرم بویایی عطر است. معمولا عطرهایی با گروه بویایی شرقی یا چوبی برای شب توصیه می شوند. ترکیباتی مانند مشک، چوب صندل، عود، وانیل، ادویه های معطر و نعناع هندی در اکثر عطرهای شبانه، به ویژه عطر و ادکلن مردانه، استفاده می شوند. از آنجایی که اکثر ما شب ها در مهمانی ها، دورهمی های دوستانه و قرار های عاشقانه شرکت می کنیم، انتخاب عطری با غلظت بالا ایرادی نخواهد داشت. در مقابل، چنین عطری به شما کمک میکند تا با تحریک حافظه بویایی اطرافیان، بهتر در یاد و خاطره شان نقش ببندید.
عطر شب چیست؟

عطر روز چیست؟

ما در بخش قبل اشاره های کوچکی به تفاوت عطر شب و روز داشتیم. احتمالا حالا برایتان قابل حدس است که یک عطر روز ایده آل باید چه ویژگی هایی داشته باشد. عطرهای روزانه معمولا از کنار هم قرار گرفتن رایحه هایی سبک، انرژی بخش و خنک شکل میگیرند. از آنجایی که عطرهای روزانه معمولا در محل کار، دانشگاه، کلاس درس و محیط های اداری استفاده می شوند، باید ملایم تر باشند. عطرهای قوی می توانند روی تمرکز اطرافیان تاثیر بگذارند و حتی سبب ایجاد سرگیجه، سردرد و افت فشار در اطرافیان و همکاران شما شوند. رایحه مرکبات، مانند لیمو، پرتقال و ترنج در اکثر عطرهای روزانه استفاده می شوند. این نت ها می توانند احساس طراوت و شادابی را ایجاد کنند. همچنین نت های گلی، مانند یاس و رز نیز به وفور در  انواع عطر و ادکلن خنک مردانه و زنانه روز استفاده می شوند.
عطر روز چیست؟

کاربرد عطر شب و روز

حال که تا حدودی در خصوص تفاوت عطر شب و روز خواندیم، باید کاربرد هر یک از این عطرها را نیز بررسی کنیم. در قدم اول، شاید انتخاب یک عطر روز یا شب یا حتی تشخیص آنها کار راحتی نباشد. شما می توانید برای این منظور، چند قانون یا راهنمایی ساده که در ادامه ارائه می دهیم را به کار بگیرید:
• عطر شما باید با استایل تان همخوانی داشته باشد: اگر برای شرکت در یک مراسم استایلی ساده را انتخاب کرده اید، عطری با هرم بویایی ساده برایتان ایده آل خواهد بود. در مقابل، اگر استایلی خاص، لوکس یا پیچیده را برای شرکت در یک مراسم انتخاب کرده اید، عطری با همین خصوصیات را باید در نظر بگیرید.
• چه کسی را می خواهید تحت تاثیر قرار دهید: مهمترین دلیل استفاده از یک عطر، تحت تاثیر قرار دادن دیگران با بوی خوش است. اینکه شما می خواهید چه کسی را تحت تاثیر قرار دهید، سوال مهمی است که می تواند به درک بهتر فرق ادکلن شب و روز بسیار کمک کند. اتیکت کاری ایجاب میکند که حضور شما در محل کار، جلسات کاری یا مناسبتهای رسمی، تا جای ممکن تمرکز سایرین را بر هم نزند. در چنین شرایطی، یک عطر ملایم و ساده، میتواند انتخابی ایده آل باشد. در یک قرار عاشقانه، جمع دوستان یا مهمانی ها، شما احتمالا دوست دارید با استایل و ظاهرتان جلب توجه کنید و در خاطره ها نقش ببندید. در چنین شرایطی یک انتخاب جسورانه تر به عنوان عطر، ایده آل تر خواهد بود. از برند های مطرح عطر های شب و روز عطر دیور است. شما می توانید برای بررسی قیمت ادکلن دیور مردانه بر روی لینک کلیک کنید.

عطر شب چه تفاوتی با عطر روز دارد؟

اگر تا به اینجای مقاله ما را دنبال کرده باشید، احتمالا حالا خیلی خوب به تفاوت ادکلن شب و روز واقف هستید. مقایسه عطر شب و روز و اینکه شما واقعا به کدامیک از آنها نیاز دارید اما اندکی پیچیده تر است. به عنوان مثال، شما ممکن است در طول روز به یک عروسی دعوت شوید یا برای افتتاحیه یک فروشگاه یا شعبه مهم از شرکتتان به یک مراسم کاری و رسمی بروید. در چنین شرایطی، عطر و ادکلنی که انتخاب می کنید باید با استایل و مناسبتی که در آن شرکت می کنید به خوبی هم خوانی داشته باشد. در مقابل، ممکن است رویداد شب شما چندان هم رسمی نباشد. مثلا ممکن است پس از یک روز کاری تصمیم بگیرید به همراه همسرتان، سری به پدر و مادرتان بزنید. در چنین شرایطی، انتخاب یک عطر شبانه رسمی چندان ضروری نیست.
 عطر شب چه تفاوتی با عطر روز دارد؟
برای درک بهتر فرق عطر شب و روز، این موارد را به خاطر بسپارید:

 غلظت عطر: 

مهم ترین فاکتور تعیین کننده برای فرق عطرهای شب و روز، غلظت آنهاست. عطرهایی که غلظت بالایی داشته باشند، اغلب شبانه محسوب می شوند و عطرهایی که غلظت کمتری داشته باشند، در استایل های روزانه توصیه می شوند.

طبع و گروه بویایی: 

فاکتور تعیین کننده دوم برای تشخیص تفاوت عطر شب و روز، طبع و گروه بویایی عطر است. عطرهایی با طبع گرم و روایح سنگین در محیط کار می توانند برای سایرین دردسر ایجاد کنند. در مقابل یک عطر با طبع معتدل در محیط کار یا دانشگاه، ایده آل است.

قدرت پخش، خط بو و ماندگاری عطر: 

خط بو، قدرت پخش و ماندگاری عطر از جمله عوامل موثر دیگری هستند که در مقایسه عطر شب و روز باید مورد توجه قرار بگیرند. عطرهایی که خط بو یا قدرت پخش بالایی دارند در محیط های بسته (مانند محل کار، منزل اقوام، ماشین، مترو، هواپیما) توصیه نمی شوند.
کلام آخر
ما در این مقاله تفاوت عطر شب و روز را بررسی کردیم و نکاتی را در خصوص تشخیص و انتخاب آنها ارائه دادیم. علاوه بر این موارد، شما همیشه می توانید از فروشندگان عطر و فروشگاه های تخصصی عطر و ادکلن در این خصوص کمک بخواهید. فروشندگان معتبر، معمولا در خصوص شب یا روز بودن عطر، اطلاعاتی را در صفحه فروش محصول ثبت می کنند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا