عطرهای جدید، نقد و بررسی عطر و ادکلن

معرفی عطر گوچی گیلتی الکسیر د پارفوم  پور هوم 2023 Guilty Elixir de Parfum pour Homme

عطر گوچی گیلتی الکسیر د پارفوم پور هوم محصول سال 2023 میلادی است و توسط دو عطر ساز مستعد و مطرح به نام های کوئنتین بیش، ناتالی گراسیا-کتو ساخته شده است . این عطر ادکلن مردانه بوده و  در دسته عطر های شرقی چوبی قرار می گیرد. عمده ترکیبات بکار برده شده در این عطر شامل جوز ، شکوفه پرتقال ، دانه فلفل قرمز، ریشه زنبق، شکوفه پرتقال ، گل اوسمانتوس ، لوبان ، وانیل ، نعناع هندی می باشد.همچنین شما می توانید برای اطلاع از خرید و قیمت عطر گوچی و بررسی قیمت عطر مردانه به سایت مارسلا مراجعه کنید.

مشخصات کلی عطر گوچی گیلتی الکسیر د پارفوم پور هوم در یک نگاه

  • عطرساز: کوئنتین بیش، ناتالی گراسیا-کتو
  • سال عرضه به بازار:  2023
  • گروه بویایی: شرقی چوبی
  • کشور سازنده: ایتالیا
  • مخاطب: آقایان
  • نت های اولیه: جوز ، شکوفه پرتقال ، دانه فلفل قرمز
  • نت های میانی: ریشه زنبق، شکوفه پرتقال ، گل اوسمانتوس
  • نت های پایه: بنزوئین، وانیل ، نعناع هندی، امبروفیکس

مشخصات عطر گوچی گیلتی الکسیر د پارفوم پور هوم در یک نگاه

معرفی عطر گوچی گیلتی الکسیر د پارفوم پور هوم

به نظر ما «نمایه بویایی» (olfactive profile) این عطر که از سوی برند معرفی شده است به خودی خود دارای چنان ارزش والایی نیست و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد. حداقل چنین به نظر می‌رسد که این قسمت جایی نیست که بتوان آنرا به عنوان نقطه قوت و منحصر به فرد این عطر تعریف نمود؛ به عبارت دقیق‌تر باید ارزش‌های این عطر را در جای دیگری جستجو کرد. برای نمونه در فهرست نت‌های این عطر، به شکوفه پرتقال اشاره شده است. اما دقیقاً این همان رایحه‌ای نیست که از شکوفه پرتقال انتظار داشته باشیم. معمولاً رایحه شکوفه پرتقال همراه با ویژگی های چرمی و بالزامیک است در حالی که چیزی که در عطر الکسیر د پارفوم احساس می‌شود،روایح میوه‌های خشک شده با ته بوی آجیلی ، و مشکِ کاراملی است.

اما یکی دو دقیقه که از اسپری کردن عطر بر پوست شما می‌گذرد ناگهان همه چیز تغییر می‌کند و انگار یک انفجار بویایی ایجاد می‌گردد. می‌توان این تاثیر اعجاب آمیز را پس از گذشت ۲۰ دقیقه از اسپری کردن عطر تا حدود ۲ ساعت پس از آن به خوبی احساس کرد. اگر صبور باشید و بگذارید تا روایح آرام بگیرند آن وقت راحت تر می‌توانید این قدرت و اعجاز را احساس نمایید؛ اعجاز و تاثیری که کاملاً غیر منتظره است: به جای اینکه روایح اولیه گیلتی الکسیر د پارفوم پور هوم با گذشت زمان تاثیر خود را از دست بدهند، و از قدرتشان کاسته شود، هر لحظه به کیفیت و تاثیر آنها افزوده می شود، به گونه ای که همه حواس را به خود جلب می‌کنند.

شاید این رایحه جدید گوچی چیزی از نت های  عطرهای شرکت ژیوودا (Givauda) که  مدتیست سر و کله‌شان در بازار عطر و ادکلن کمرنگ شده است را به وام گرفته شده باشد، شاید هم این برداشت به کلی اشتباه باشد. (ژیوودا نام یک شرکت سوئیسی است، که در زمینه تولید و عرضه عطر و مواد اولیه عطرسازی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۰۸ به عنوان بزرگترین شرکت عطرسازی جهان شناخته شد)

به هر حال یک ویژگی خاصی در روایح این عطر جدید گوچی هست که آن را کاملاً از عطرهای رایج بازار متمایز می‌سازد. اخیراً یکی از نویسندگان بنام مستعار (Italo) جایی  در مورد عطرهایی که خود به آنها لقب «سوپر عطر-( ابَر عطر) داده است، نوشته بود که «عطر را به خاطر بوی آن نخرید بلکه پولِ پرفورمنس آن را بپردازید.» و چقدر این جمله در مورد عطر الکسیر د پارفوم پور هوم درست است.

آکوردهای اصلی عطر گیلتی الکسیر دپارفوم پور هوم شامل : آکوردهای ادویه ای گرم، گلهای سفید، وانیلی و کهربایی می باشد.

پرفیومر های عطر گوچی گیلتی الکسیر دپارفوم پور هوم

همانطور که پیشتر نیز بیان شد، عطر گوچی گیلتی الکسیر دپارفوم پور هوم توسط دو عطرساز خوش نام، آقای کوئنتین بیش، و خانم ناتالی گراسیا-کتو طراحی شده.

Natalie Gracia-Cetto عطرسازخانم Natalie Gracia-Cetto، عطر ساز به نام فرانسوی ، تا کنون عطرهای مطرحی همچون ژان پل گوتیه له مل له پارفوم و اسکندل پورهوم مردانه، تام فورد سولیل بلانک، کلوهه لاو، مون بلان سیگنیچرپاکو رابان وان میلیون لاکی، بوشرون کوتر و … را در کارنامه ی خود دارند

 

 

 

 


Quentin Bisch عطر سازآقای Quentin Bisch، نیز یکی از عطرسازهای بسیار پر آوازه ای هستند که تا کنون عطرهای مطرحی همچون مارک انتونی باغوا گنیمید، کارولینا هررا گودگرل، پارفومز د مارلی دلینا، ژان پل گوتیه له مل له پارفوم، له بو و همینطور لا بل از همین برند، موگلر انجل میوز، آزارو وانتد بای نایت، پاکو رابان پیور ایکی اس و بسیاری از عطرهای محبوب و پرفروش دیگر را در کارنامه ی خود دارند.

 

 


بزودی این مقاله آپدیت شده و نقد و بررسی کاملتری از این عطر منتشر میشود…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا