دانستنیها و راهنمای خرید

بهترین عطر مناسب تابستان مردانه

طبعا برای داشتن یک ظاهر و استایل شیک و مناسب، علاوه بر پوشیدن لباس مناسب هر فصل، استفاده از عطری متناسب با همان فصل نیز کارآمد است. مهمترین ویژگی یک عطر تابستانی مردانه، عطری است که رایحه سنگین و قوی نداشته باشد و یا به عبارتی سبک و ملایم و ترجیحا با رایحه ای خنک است، ضمن اینکه در هوای گرم تابستان از ماندگاری و قدرت پخش بوی قابل قبولی نیز برخوردار باشد. اینگونه عطرها به طور معمول از آکوردهای مرکباتی، آبزی، گلی و میوه‌ای بهره می برند و حس تازگی و طراوت را به شما و اطرافیان هدیه می کنند.همچنین شما می توانید برای اطلاع از انواع عطر خنک مردانه و ادکلن خنک زنانه به سایت مارسلا مراجعه کنید.

ویژگی های بهترین عطر مناسب تابستان مردانه چیست؟

در مقوله عطر و ادکلن، معمولاً ذهن اغلب آقایان درگیر پرسش هایی از این دست معطوف است که «ویژگی عطر مخصوص تابستان مردانه چیست؟»، «به چه نحو عطر مناسب تابستان مردانه انتخاب کنم؟»، «بهترین ادکلن مردانه تابستان کدام است؟». به عنوان یک پاسخ کلی باید گفت که معمولاً برای انتخاب عطر برای تابستان مردانه عطرهایی که دارای رایحه ای خنک، فرش و تازه هستند مناسب انتخاب برای ماه های گرم تر سال می باشند.
در اینجا توجه شما را به دو نکته مهم جلب می کنم. اول آنکه با توجه به ملایم و سبک بودن عطرهای تابستانی، آنها بطور طبیعی از غلظت کمتری برخوردارند و بنابراین از ماندگاری و دوام بوی نازلتری نیز بهره می برند. به همین دلیل آقایان (و ایضاً خانماها) برای اینکه از رایحه عطر خود لذت ببرند و دیگران را نیز در این لذت با خود شریک سازند، می توانند برای ماندگاری بیشتر عطر یا ادکلن خود، آن را دو یا چند مرتبه در مدت دلخواه تجدید نمایند.
یکی دیگر از خصوصیات کلی عطرهای تابستانی، خنک و فِرِش (تازه و با طراوت) بودن آنهاست. اینگونه روایح بگونه ای طراحی شده اند که قابلیت سازگاری با گرما را داشته باشند تا بتوانند یک حس سرزندگی، طراوت و تازکی را در مخاطب خوب زنده کنند.
نت‌های مرکباتی، میوه‌ای، گلی و “آبی” (آکواتیک) اغلب به عنوان روایح تابستانی انتخاب می‌شوند.

چگونه ادکلن مردانه مناسب تابستان انتخاب کنیم؟

با توجه به ویژگیهایی که در بالا ذکر شد، و در نظر گرفتن نت های برتر در عطرهای مردانه، شما می توانید نسبت به انتخاب عطر مناسب تابستان مردانه اقدام کنید. البته برای آنان که در زمینه عطر و ادکلن بصورت حرفه ای تر عمل می کنند، استفاده از«گردونه گروههای بویایی» (fragrance wheel) برای پی بردن به گروهها و زیرگروههای بویایی نیز برای انتخاب بهترین عطر مردانه برای تابستان توصیه میشود تا دست بازتری برای انتخاب انواع عطر داشته باشند. شما میتوانید به منظور بررسی قیمت عطر مردانه بر روی لینک قرار داده شده کلیک نمایید.

چند نکته کلیدی برای انتخاب عطرهای تابستانی مردانه

• گروه بویایی عطر را در نظر داشته باشید و با توجه به سلیقه اتان، گروه مناسب را انتخاب کنید؛
• همانگونه که ذکر شد، در تابستان عطرهای خنک با روایحی ملایم بر عطرهایی که بوی تندتری دارند، ارجح هستند و اکثراً ادوتویلت ها (EDT) را در تابستان ترجیح می دهند زیرا ملایم و سبک (با غلظت اندک) است.
• اگر به بوی خاصی آلرژی دارید، آنرا در نظر داشته باشید.
• سیاژ و قدرت پراکندگی (پخش بو) عطر را مد نظر داشته باشید.

چرا ادوتویلت ها (EDT) برای تابستان مناسب تر هستند؟

پاسخ واضح است: چون اغلب بوی آن ملایم است و می توان آنرا در تمامی شبانه روز استفاده کرد. غلظت روغن معطر این نوع عطر بین 8 تا 15 درصد است. حتی اگر به اشتباه در مصرف آن زیاده روی کنید و یکی دو پاف بیشتر از آنرا به خود بزنید، عطر به سرعت بوی تند خود را به رایحه ای ملایم تبدیل می کند، درست بر عکس  انواع عطرهای EDP،  که در آنها غلظت عطر بالاست و بوی تندی دارد. (برای پی بردن به تفاوت بین این دو گونه عطر به مقاله « انواع عطر از لحاظ غلظت» مراجعه کنید)

معرفی عطر مردانه مناسب تابستان

شاید برای معرفی عطرهایی که در فصل تابستان برای آقایان مناسب است، دهها نام وجود داشته باشد که نام بردن از همه آنها در این مختصر نمی گنجد. توصیه ما این است که بیشتر از اینکه به نامها و برندها توجه کنید، برای انتخاب بهترین ادکلن مناسب تابستان مردانه به خصوصیات و ویژگی های عطر مد نظر خود که مهمترین آنها انواع نت های بکار رفته در آن و نحوه ترکیب نت ها و آکوردهای عطر هستند را بیشتر مدنظر داشته باشید. اما به هر حال برای اینکه کار شما را تا حدودی راحت کرده باشیم، در اینجا تعدادی از عطر و ادکلن های مردانه مناسب تابستان را که از محبوبیت و فروش بسیار بالایی برخوردار هستند به شما معرفی خواهیم کرد.همچنین برای مشاهده قیمت عطر مردانه شیک می توانید به سایت مارسلا مراجعه کنید.
معرفی چند عطر خوب مردانه برای تابستان:

لالیک انکر نویر اسپرت

عطر لالیک انکر نویر اسپرت عطری است چوبی و تلخ مردانه از نوع آبی. Encre Noire Sport در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. پرفیومر این عطر Nathalie Lorson است. نت های ابتدایی گریپ فروت، ترنج و جوز هندی هستند. نت های میانی سرو، نت های آبی و اسطوخودوس هستند. نت های پایه عبارتند از وتیور بوربن، خس خس هندی، چوب کشمیر و مشک.

دیویدف کول واتر مردانه

عطر دیویدف کول واتر مردانه Cool Water Davidoff در گروه بویایی معطر آبزی در سال 1988 به بازار عرضه شد و به زودی به یکی از محبوب ترین عطر های تابستانه مردانه بدل گشت. سازنده این عطر پیر بوردون است. نت های ابتدایی عبارتند از آب دریا، اسطوخودوس، نعناع، نت های سبز، رزماری، کالون و گشنیز. رایحه میانی چوب صندل، نرولی، شمعدانی و یاس است. رایحه پایه مشک، خزه بلوط، تنباکو، سدر و عنبر است.

بولگاری آکوا پورهوم

عطر بولگاری آکوا پور هوم Aqva Pour Homme در گروه بویایی معطر آبزی در سال 2005 روانه بازار شد. سازنده این عطر بسیار محبوب نیز کسی نیست جز Jacques Cavallier . نت‌های ابتدایی پرتقال ماندارین، پرتقال و پتی‌گرن هستند. نت میانی جلبک دریایی، اسطوخودوس و گل پنبه است. نت های پایه عبارتند از سدر ویرجینیا، نت های چوبی، نعناع هندی، کلاری مریم گلی و عنبر.
این عطر برند عطر بولگاری پر طراوت با نت های دریایی خود به مردان انرژی و طراوت می بخشد.

بولگاری آکوا آتلانتیک

عطر بولگاری آکوا آتلانتیک Aqva Pour Homme Atlantiqve در گروه بویایی چوبی آبی در سال 2017 و پس از موفقیت بسیار بالای آکوا پورهوم به بازا عرضه شد. سازنده این عطر نیز مانند نسخه ی قبلی، Jacques Cavallier است. نت های ابتدایی نت های آبی، ترنج کالابریا، لیمو سیسیلی و مریم گلی هستند. نت های میانی نت های دریایی، عنبر و سیب هستند. نت های پایه عبارتند از بنزوئین، عنبروود، وتیور، نعناع هندی و چوب صندل.
آکوا آتلانتیک عطری با طراوت و پر انرژی است که از قدرت اقیانوس اطلس الهام گرفته شده است. ژاک کاوالیه نت “کهربای دریایی” را ایجاد کرد که قرار است اعماق اقیانوس را که در قلب ترکیب قرار دارد، تداعی کند.

ورساچه پورهوم

عطر ورساچه پورهوم در گروه بویایی معطر فوژه در سال 2008 عرضه شد. سازنده این عطر نیز کسی نیست جز یکی از معروف ترین و محبوب ترین پرفیومر های دنیای عطر و ادکلن، آقای آلبرتو موریلاس . نت های ابتدایی لیمو، ترنج، نرولی و رز د مای هستند. نت میانی سنبل، سدر، مریم گلی و شمعدانی است. نت های این ادکلن ورساچه پایه دانه تونکا، مشک و عنبر هستند.

لالیک وایت

عطر لالیک وایت در گروه بویایی معطر مرکباتی در سال 2008 روانه بازار شد. سازنده این عطر خانم کریستین ناگل است. نت های ابتدایی شامل برگ لیمو، ترنج، تمرهندی و المی است. نت میانی فلفل سفید، جوز هندی، هل و بنفشه است. نت های پایه عبارتند از سدر، مشک، خزه بلوط و عنبر.

کلینیک هپی مردانه

عطر کلینیک هپی کلینیک مردانه در گروه بویایی مرکباتی در سال 1999 به بازار عرضه شد. نت های اولیه این عطر محبوب و پر طرفدار مرکباتی عبارتند از پرتقال ماندارین، لیمو، نت های دریایی، لیمو و نت های سبز. نت های میانی عبارتند از فریزیا، یاس، زنبق دره و رز. نت های پایه عبارتند از سرو، مشک، سدر و چوب گایاک.

آزارو کروم لجند

عطر آزارو کروم لجند یک رایحه میوه ای معطر مردانه است. Chrome Legend در سال 2007  توسط Christophe Raynaud و Olivier Pescheux طراحی و به بازار عرضه شد.

ناتیکا وویاج

عطر ادکلن ناتیکا وویاج در گروه بویایی چوبی در سال 2006 توسط Maurice Roucel طراحی و به بازار عرضه شد. نت های بالایی سیب و برگ سبز هستند. نت های میانی نیلوفر آبی و میموزا هستند. نت های پایه مشک، سدر، خزه بلوط و عنبر هستند.
ناتیکا ویاج یک نسیم دریای تازه و شور است که رایحه‌های عاشقانه گیاهان و جنگل‌های ساحلی را به همراه دارد و غریزه مرد را برای سنجش قدرت خود با طبیعت وحشی بیدار می‌کند. این عطر برای مردان فعال و رمانتیکی است که بر اساس قوانین خودش زندگی می کند.

ورساچه او فرش

عطر ورساچه او فرش در گروه بویایی چوبی در سال 2006 عرضه شد. سازنده ی این عطر محبوب و پر فروش خنک ورساچه، آقای Olivier Cresp است. نت های ابتدایی لیمو، ترنج، کارامبولا (میوه ستاره ای)، هل و چوب رز برزیلی هستند. نت های میانی عبارتند از سدر، ترخون، مریم گلی و فلفل. نت های پایه مشک، نت های چوبی، زعفران، عنبر و چنار هستند.

سی کی وان

عطر/ ادکلن سی‌ کی وان از کالوین کلین در گروه بویایی مرکباتی معطر در سال 1994 توسط آلبرتو موریلاس و هری فرمونت طراحی و به بازار عرضه شد. نت های ابتدایی لیمو، نت های سبز، ترنج، پرتقال ماندارین، آناناس، هل و پاپایا هستند. نت های میانی عبارتند از: زنبق دره، یاس، بنفشه، جوز هندی، رز، ریشه زنبق و فریزیا. نت های پایه عبارتند از آکورد سبز، مشک، سدر، چوب صندل، خزه بلوط، چای سبز و عنبر.

آزارو کروم

آزارو کروم عطری است مردانه در گروه بویایی مرکباتی معطر. کروم در سال 1996 توسط Gerard Haury طرای و به بازار عرضه شد. نت های ابتدایی لیمو، رزماری، ترنج، نرولی و آناناس هستند. نت های میانی عبارتند از: یاس، خزه بلوط، سیکلامن و گشنیز. نت های پایه عبارتند از مشک، خزه بلوط، سدر، چوب صندل، هل، رز برزیلی و دانه تونکا.

آنتونیو باندراس بلو سداکشن مردانه

عطر/ ادکلن آنتونیو باندراس بلو سداکشن در گروه بویایی Amber Fougere در سال 2007 عرضه شد. طراح این عطر Olivier Cresp است. نت های اولیه خربزه، ترنج، نعناع و کشمش سیاه هستند. رایحه میانی شامل آب دریا، سیب سبز، کاپوچینو، هل و جوز هندی است. نت های پایه نت های چوبی و عنبر هستند. این عطر برای مردان 25 تا 40 ساله مناسب است.

جورجیو آرمانی آکوا دی جیو ادوتویلت

عطر آرمانی آکوا دی جیو در گروه بویایی آبی معطر در سال 1996 به بازار عرضه شد. Acqua di Gio توسط Alberto Morillas، Annick Menardo و Christian Dussoulier طراحی شده. نت های ابتدایی این عطر بسیار محبوب شامل لیمو، لیمو، ترنج، یاس، پرتقال، پرتقال ماندارین و نرولی است. نت های میانی عبارتند از نت های دریایی، یاس، کالون، هلو، رزماری، فریزیا، هیاسنت، سیکلامن، بنفشه، گشنیز، جوز هندی، رز و مینیونت. نت های پایه مشک سفید، سدر، خزه بلوط، نعناع هندی و عنبر هستند.

پولو بلو ادوتویلت

عطر پولو بلو توسط رالف لورن در گروه بویایی آروماتیک فوژه در سال 2003 توسط Carlos Benaim و Christophe Laudamiel طراحی و به بازار عرضه شد. نت های اولیه خیار، خربزه و پرتقال ماندارین هستند. رایحه میانی ریحان، مریم گلی و شمعدانی است. نت های پایه عبارتند از جیر، نت های چوبی و مشک.

معرفی چند عطر لوکس مردانه مناسب تابستان

اورتو پاریسی مگاماره 

عطر مگاماره از نیش برند اورتو پاریسی در گروه بویایی معطر آبی در سال 2019 عرضه شد. این شاهکار بسیار پر طرفدار توسط آقای الساندرو گوالتیری طراحی شده. این عطر به خوبی از نت های آبی و دریایی بهره برده و احساسات مخاطب را با اثری آرام بخش بر می انگیزد. این عطر طی سالهای اخیر از محبوب ترین عطر و ادکلن های تابستانه مردانه بوده است.

روژا داو الیزیوم

عطر روژا الیزیوم یک عطر مردانه خنک و نسبتا تلخ در گروه بویایی آروماتیک فوژه است. Elysium Pour Homme Parfum در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. پرفیومر این عطر روژا داو است. نت های اولیه گریپ فروت، لیمو، ترنج، لیموترش، آویشن، درمنه و گالبانوم هستند. نت‌های میانی عبارتند از وتیور، توت عرعر، توت سیاه، سیب، فلفل صورتی، سدر، روغن سیپریول یا ناگارموتا، زنبق دره، رز و یاس. نت های پایه عبارتند از عنبر، چرم، وانیل، بنزوئین و لابدانیوم.

زرجوف کازاموراتی مفیستو

زرجوف کازاموراتی مفیستو عطری است مرکباتی معطر که در سال 2009 به بازار عرضه شد. نت های ابتدایی این عطر لوکس، گرانبها و بسیار محبوب گریپ فروت، ترنج و لیمو آمالفی هستند. نت میانی اسطوخودوس، زنبق و رز است. نت های پایه مشک، چوب صندل، سدر ویرجینیا و عنبر هستند.

آمواج بیچ هات مردانه

آمواج بیچ هات مردانه عطری است از برند ادکلن آمواج در گروه بویایی چوبی که در سال 2017 عرضه شد. پرفیومر این عطر لوکس و محبوب Elise Benat است. نت های ابتدایی نعناع، گالبانوم و شکوفه پرتقال هستند. نت میانی پیچک، خس خس و خزه است. نت های پایه عبارتند از نت های چوبی، مر و نعناع هندی.

زرجوف رنیسنس

زرجوف رنیسنس عطری است مرکباتی معطر که در سال 2011 عرضه شد. نت های ابتدایی این عطر محبوب، نیش و لوکس شامل لیمو آمالفی، نارنگی، ترنج و پتی گرن هستند. نت های میانی عبارتند از نعناع، زنبق دره و رز. نت های پایه مشک، سدر ویرجینیا، عنبر و نعناع هندی هستند.
XJ 1861 Renaissance دسته‌ای درخشان از رایحه‌ها را فراهم می‌کند که ما را با طراوت مرکباتی از نارنگی، ترنج کالابریا، لیمو و دانه کوچک مجذوب می‌کند. قلب این ترکیب شفاف و گلدار است که از گل رز بلغاری و زنبق دره تشکیل شده و پویایی نعناع سرد اضافه شده است. پایه به عمق کمک می کند و بدنه ترکیب را با سایه های چوبی از نعناع هندی، سدر، کهربا و مشک ایجاد می کند تا ترکیب را گرد کند.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین عطرهای مردانه مناسب تابستان آشنا کنیم. مارسلا به عنوان مرجعی معتبر برای خرید عطر و ادکلن در ایران، طیف بسیار متنوع و گسترده ای از انواع عطرهای اصل و اورجینال مانند عطر مردانه و زنانه را ارائه میکند که شما می توانید از سراسر ایران این عطرها را با قیمتی مناسب و ضمانت اصالت کالا خریداری کنید. همچنین شما می توانید برای خرید و بررسی قیمت ادکلن دیور مردانه و همچنین دیگر برند های ذکر شده از سایت ما خرید اقدام کنید.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره انتخاب بهترین عطرهای تابستان مردانه با توجه به خصوصیات فردی خود، لطفا با مشاورین ما در بخش فروش مارسلا در تماس باشید تا بهترین گزینه را نسبت به سلیقه و معیارهای شما، به شما معرفی نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا