عطرهای جدید، نقد و بررسی عطر و ادکلن

معرفی عطر زرجوف وایت آن وایت 2023 Xerjoff White On White

در سال ۲۰۲۲ در شهر کن فرانسه،  مجموعه اعجاب برانگیز سه گانۀ عطر زرجوف وایت ان وایت (Xerjoff White On White) در بطری‌هایی ۱۵ میلی لیتری به رای دوستداران عطر و ادکلن گذاشته شد. هدف از این رای گیری آن بود تا در نهایت یکی از میان این سه عطر انتخاب و در خط تولید انبوه قرار گیرد مشتریان وفادار زرجوف نیز بی وفایی نکردند و سلیقه خود را به مسئولین شرکت ارائه کردند. به دنبال این استقبال، عطرِ منتخب از سپتامبر ۲۰۲۳ (اواخر ماه گذشته میلادی) از طریق وبسایت زرجوف به معرض فروش گذاشته شد .

عطر زرجوف وایت ان وایت

خانه عطر و ادکلن زرجوف در رابطه با عطر جدید وایت ان وایت توضیح داده است که:

« رایحه این عطر برای همیشه تصویر شاعرانه و ماندگاری از مشتریان وفادار زرجوف در ذهن ما به جا گذاشته است، طرفدارانی که زحمت تست این رایحه را متقبل شدند ، تا ما را همچنان به تولید و خلق روایحی از قبیل آنچه در وایت آن وایت وجود دارند، دلگرم تر و استوارتر سازد. عطری که شایسته وقار و بزرگواری شما که در بین سه رایحه متفاوت دست به انتخاب یکی از آنها زدید، باشد و در نهایت بتواند این شایستگی را بازتاب دهد.»

عطر زرجوف White On White  متعلق به خانه عطر زرجوف بوده و جزو مجموعه Spotlight محسوب می‌شود و هم اکنون در دسترس عموم قرار دارد.

عطر ادکلن زرجوف وایت ان وایت

«بیایید تا شما همان کسی  باشید که رایحه بعدی زرجوف را تعیین می کنید و شعر خود را با رایحه آن می سرائید.» 

این شعار ست سه تایی جدید وایت ان وایت است که اخیرا بوسیله خانه عطر زرجوف روانه بازار شده است. پیام پشت این شعار حداقل از لحاظ مفهوم کاملاً معنادار است. در واقع این نخستین بار است که یک برند عطر و ادکلن دست به چنین خلاقیت و نوآوری جدیدی مثل این ایده می زند. خودِ ایده، اما، بسیار ساده و در عین حال برای مشتریان عطرهای زرجوف معنا دار است. با عرضه یک ست سه تایی از وایت آن وایت ، مشتریان عطر می توانند قدرت انتخاب بیشتری یافته و فرصت این را خواهند داشت تا رایحه مورد علاقه خود را تعیین نموده و مشخص نمایند که در نهایت کدام یک از این ست سه تایی بیشترین رأی را برای ورود به بازار دارد.

عطر زرژف وایت ان وایت

همانگونه که در این نوشتار مختصر نیز اشاره شد، نکته و ابتکار زرجوف این بود که این برند مجموعه ای متشکل از 3 رایحه را ارائه کرد (و یا بهتر بگوئیم، به رای گیری عموم گذاشت) که هنوز مراحل تولید خود را پشت سر می نهادند. مشتریان قادر بودند تا نسبت به اینکه در نهایت کدامیک از این ست سه تایی تولید شود، رای دهند. در انتها نظر اکثریت بر روی عطر شماره دو از این مجموعه قرار گرفت (White on White – Two) که در نهایت در سپتامبر 2023 روانه بازار شد. به نظر می رسد تفاوت جزئی در رایحه این سه، به غلظت و یا نوع ترکیب بندی مشک با دیگر روایح باشد. 

نت های به کار رفته در زرجوف وایت آن وایت

زرژف وایت آن وایت با روایحی تازه و با طراوت از ترنج، و با «ته بویی» خاکی از برگ انجیر شروع شده و با رایحه آرام و مخملین از شیره انجیر، همراه با چوب سدر، نعناع هندی (پچولی), و تولو بالزام (تولو بلسام)، که همگی در نت های چوبی میانی (هارت نوت) نهفته است، انتقال می یابد.

نت های به کار رفته در زرجوف وایت آن وایت

در جایی دیگر خانه عطر زرجوف در مورد عطر زرجوف وایت آن وایت White On White می گوید: «این عطر در عین حال پیچیدگی ، دارای روایحی آرامبخش است؛ با ترکیبی کم نظیر از کهربا، مشک، و وانیل بوربون است که شما را به یک حالت رویایی برده براستی تمامی احساسات آدمی را در نتهای پایه (بیس نوت)  تسخیر می کند.» کمتر طرفدار عطری است که با مشاهده فهرست نت های عطر وایت ان وایت ، عاشق آن نشود.

نت های ابتدایی عطر وایت آن وایت

ترنج، برگ انجیر

 نت های میانی عطر وایت آن وایت

چوب سدر، نعناع هندی، تولو بلسان

نت های پایه عطر وایت آن وایت

وانیل بوربون،  کهربا، مشک، چوب صندل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − یک =

دکمه بازگشت به بالا