دسته‌بندی نشده

راهنمای تشخیص کفش اصل از کفش تقلبی (فیک)

راهنمای تشخیص کفش اصل از کفش تقلبی (فیک)

متأسفانه تولید و واردات محصولات تقلبی و کپی بسیار زیاد شده و از طرفی هم برخی از تولیدات کفش‌های تقلبی آن‌قدر شبیه به نمونه اصلی است که واقعاً تشخیص کفش اصل را از نمونه تقلبی حتی برای حرفه‌ای های بازار نیز دشوار کرده چه برسد به مشتریان و خریداران!…

از طرفی هم برخی فروشندگان مقداری کم‌لطفی کرده و صداقت لازم را با مشتریان ندارند، هرچند تعداد این فروشندگان شاید بسیار اندک باشد ولی همین موارد باعث گمراهی خریداران در بازار شده و تشخیص کفش اصل و خرید نهایی را برای آنها دشوار ساخته.

در این مقاله سعی می‌کنیم تا حد امکان تفاوت‌ها و نحوه تشخیص کفش اصل از کفش تقلبی موجود در بازار را برای شما شرح دهیم تا شاید توانسته باشیم کمکی هرچند کوچک در انتخاب و خرید بهتر شما عزیزان نماییم.

تفاوت کفش اصل، کفش‌های کپی، کفش فیک و کپی چیست؟

کفش اصل:

خب، کفش اصل همان‌گونه که از نامش هم پیداست اصل است دیگر:). معمولاً کفش‌های اصل ساخت کشور چین هستند چرا که کارخانه و تولید تمامی برندهای اصلی کفش اعم از اسکیچرز Skechers، نایک Nike، آدیداس Adidas، ریبوک Reebok و … همه در چین هستند (به دلایل مختلف از جمله کاهش هزینه‌های تولید و …).

پس اگر جایی به شما گفته شد این کفش تولید ویتنام (و یا هر جای دیگری) هست و کفش اصلی است، به حرفش شک کنید و مطمئن باشید که کفشی که تولید چین نیست اصل نمیتونه باشه.

کفش‌ “های کپی”:

کفش‌های های کپی (High Copy) علی رقم کیفیت نسبتاً خوب و قابل قبولی که دارند جزء دسته کفش‌های تقلبی و فیک قرار می‌گیرند، این کفش‌ها عموماً تولید کشور ویتنام هستند و تشخیص کپی بودن این مدل کفش‌ها از مدل اصلی کمی مشکل است.

استفاده از کفش‌های “های کپی” تولید ویتنام برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی صرف خرید کفش کنند توصیه می‌شود، چرا که کیفیت قابل قبولی دارند و بسیار نزدیک به نمونه اصلی است.

کفش‌های “کپی و فیک” بی‌کیفیت:

این کفش‌ها اغلب تولید کشور چین هستند و با کیفیت بسیار پایینی تولید می‌شوند. افرادی که تخصص اندکی در کفش داشته باشند نیز به‌راحتی متوجه کیفیت پایین این کفش‌ها و تقلبی بودن آنها خواهند شد.

استفاده از این کفش‌های تقلبی کم کیفیت چینی به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود، چراکه جنس رویه از الیاف بسیار بی‌کیفیت شیمیایی تولید شده و موجب بروز حساسیت‌های پوستی برای پای شما خواهد شد. همچنین کیفیت بسیار پایین کفی در کنار چنین الیاف رویه‌ای و نداشتن منافذ مناسب تهویه هوا، موجب عرق کردن بیشتر پای شما و درنهایت موجب بروز بیماری‌های قارچی در پای شما خواهد شد.

کفی و زیره این کفش‌ها کیفیت و انعطاف‌پذیری بسیار کمی دارد و این مشکل نیز بخصوص برای کسانی که پیاده‌روی زیادی در طول روز ممکن است داشته باشند، موجب بروز مشکلاتی در کف پا، زانوها و کمر خواهد شد.

اسکن بارکد کفش، یکی از راه‌های شناسایی اصالت کفش

یکی از راه‌های تشخیص اصل بودن کفش که در ۸۰۹۰ درصد موارد هم مطمئن و صحیح جواب می‌دهد اسکن بارکد تعبیه‌شده روی جعبه و کارتن کفش است.

تشخیص کفش اصل از کفش تقلبی

برای انجام این تست فقط به یک جعبه کفش، یک گوشی موبایل هوشمند مجهز به نرم افزار اسکن و شناسایی بارکد نیازمند هستید.

پس از اسکن بارکد توسط گوشی موبایل، درصورتی‌که کالا اصل باشد، عکس محصول، کشور سازنده و دیگر مشخصات کفش را در نرم‌افزار مشاهده خواهید کرد. و در صورتی که اصل نباشد یا اطلاعات غلط نمایش داده می‌شود، یا هیچ اطلاعاتی نمایش داده نخواهد شد.

سخن پایانی:

لازم به ذکر است که با همه توضیحاتی که در این مقاله در مورد راهنمای تشخیص کفش اصل از کفش تقلبی (فیک) داده شد، باز هم تولیدکنندگان کفش‌های تقلبی بیکار ننشسته‌اند و نزدیک‌ترین نمونه‌ها را به نمونه اصلی تولید می‌کنند، و درنهایت پیشنهاد ما خرید از یک فروشگاه مطمئن و منصف است که در کنار فروش، بهترین مشاوره را باکمال صداقت به شما بدهد.

در فروشگاه اینترنتی مارسلا، شما کیفیت‌های مختلف کفش اعم از کفش‌های اصلی، کفش‌های  های کپی تولید ویتنام و …، را با خیال راحت می‌توانید تهیه نموده و در صورت عدم رضایت به‌راحتی مرجوع کنید و وجه خود را پس بگیرید.

 

‫۶ دیدگاه ها

    1. سلام من یه ال استار سفید ساق دار دارم که مسافرتی آوردن برام یکی از آشناها مد این اندونزی زده روش و واقعا با هر ال استاری که مقایسش کردیم زمین تا اسمون فرق داره از لحاظ کیفیت

  1. با سلام ،بله درسته. ولی روی کارتن یا خود کفش نمی نویسند ،ساخت چین،مثلا نایکی برند امریکای است روی کفش تولید شده در هرکجا نام کشور امریکا می نویسند،که اصلا گیرماها نمیاد.ویتنام بین بقیه کشورهای تولید کننده،ازهمه بهتره
    اصلا ازروی قیمت جنس معلومه کدوم بهتره.

  2. سلام
    برخی راهنمایی ها دقیق نیست ، مثلاً برند Nike ، دارای کارخانه معتبر ویتنامی است و اتفاقاً Nike تولید ویتنام دارای ارزش کیفی بالاتری نسبت به نمونه چینی است زیرا کارخانه مادر تولید این برند در ویتنام است ، در حالیکه برند Adidas دارای کارخانه معتبر چینی است و بهترین نمونه های Popular (مورد استفاده عموم مردم) و نه professional (نمونه های حرفه ای و high end) آن ، در چین تولید می شود . اما نمونه های fake هم بیشتر در کشور چین تولید می گردد . فرق کفش های تولید ویتنام ، مالزی و تایوان به نسبت چین ، این است که کفش های تولیدی این ۳ کشور ، غالباً دارای کیفیتی برابر با نمونه اصلی و حتی اصلی هستند ، در حالیکه کفش های تولید شده در چین ، به لحاظ اوج و فرود کیفیت تولید کفش ، غالباً دارای نوسان بسیاری هستند و شما می توانید بهترین کیفیت و بدترین کیفیت یک مدل کفش از یک برند را فقط با لیبل ساخت چین پیدا کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + دو =

دکمه بازگشت به بالا