دانستنیها و راهنمای خرید

عطر چرمی چیست

چرم پیش از صنعتی شدن اروپا به زندگی افراد متمول راه یافت. زین اسب ها، کفش ها، کیف ها و کت های چرم در زمره محبوب ترین لباس ها و اکسسوری ها در میان ثروتمندان و اشرافیان اروپا بودند. بسیاری از افراد سلطنتی شیفته رایحه چرم بودند تا جایی که جرج سوم، پادشاه انگلستان، دستور داد تا طراحان عطر و ادکلن، عطری را با رایحه دستکش های چرمی اش طراحی کنند. بدین شکل اولین عطر با رایحه چرمی مردانه شکل گرفت. مرور این تاریخچه حالا بهتر روشن می سازد که چرا عطر چرمی مردانه در دنیای مد به نمادی از تجمل، مردانگی و پیچیدگی تبدیل شده است. ما در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی ادکلن های با رایحه چرمی مردانه، مهم ترین ویژگی این عطرها را نیز بررسی کنیم. 

مفهوم عطر چرمی چیست؟

عطر با رایحه چرمی مردانه، همانطور که از نامش پیداست، یادآور بوی چرم تازه است که مثلا در کیف و کفش های چرمی نو می توانیم آن را احساس کنیم. این رایحه در چرم های صنعتی چندان قابل تشخیص نیست. بوی چرم معمولا تلخ است و ماندگاری بسیار بالایی دارد. به همین خاطر از این رایحه در نت های پایه عطرها استفاده می شود. چرم اگرچه رایحه ای قدرتمند است اما پالت ایده آلی نیز برای ترکیب با سایر نت های بویایی محسوب می شود. به همین خاطر یکی از محبوب ترین نت ها برای عطاران نیز محسوب می شود. 
عطر با رایحه چرمی مردانه یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین گروه های بویایی در دنیای عطر و ادکلن است. معمولا برند ها نت چرم را در ترکیب با روایح گلی (مانند گل های پودری همچون بنفشه یا زنبق) یا چوبی به بازار عرضه می کنند. رایحه چرم بسیار غلیظ، تند و محسوس است. عطرهای با رایحه چرمی مردانه انتخابی لوکس هستند و بیشتر برای قرارهای رسمی و موقعیت های اداری توصیه می شوند. این عطر می تواند به راحتی فضا را سنگین سازند و معمولا جزو انتخاب های کلاسیک در میان افراد قدرتمند و ثروتمند محسوب می شوند. معمولا از عطرهای چرمی در فصل های پاییز و زمستان استفاده می شود. 
در دنیای مد عطر چرم نمادی از تجمل و مردانگی است
در دنیای مد چرم نمادی از تجمل و مردانگی است

ادکلن با بوی چرم و چوب 

یک عطر با رایحه چرمی مردانه در ترکیب با سایر نت های گلی، دودی یا چوبی به بازار عرضه شود. ترکیب بوی چوب، تنباکو یا نت های دودی با بوی چرم، عطری منحصر به فرد با روح مردانه را شکل می دهد. این روایح برای روزهای خاکستری و سرد سال ایده آل هستند. بسیاری از برند ها از این فرمول برای خلق محبوب ترین محصولات خود استفاده کرده اند. برخی از محبوب ترین و پرفروش ترین عطرهای چوبی- چرمی مردانه موجود در بازار عبارتند از: 

ایسی میاکه نویت د ایسی پالس اف د نایت

ایسی میاکه نویت د ایسی پالس اف د نایت از ترکیب رایحه های چوب صندل، خس خس، صمغ کندر و چرم شکل گرفته است و انتخابی ایده آل برای استایل های رسمی و موقعیت های اداری است.

پارفومز د مارلی گودولفین

قیمت خرید فروش عطر ادکلن پارفومز د مارلی گودولفین (گودولفین طلایی) مردانه Parfums de Marly Godolphin

عطر مردانه پارفومز د مارلی گودولفین ترکیبی از رایحه سرو و زعفران است که در نت های پایه خود، ترکیب جذابی از روایح چوب سرو سفید، عنبر، مشک و چرم را دارد. این عطر برای پاییز و زمستان ایده آل است.

تام فورد توسکان لدر

قیمت خرید عطر (ادکلن) تام فورد توسکان لدر مردانه/زنانه Tom Ford Tuscan Leather

تام فورد توسکان لدر عطری یونیسکس که در نت های پایه خود ترکیب دل انگیزی از کهربا، جیر، روایح چوبی و چرم را دارد. این عطر توسط بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی نروژ استفاده می شود و انتخابی جذاب و مدرن برای استایل های رسمی به شمار می رود.  

آمواج ممویر مردانه

قیمت خرید فروش عطر ادکلن آمواج ممویر مردانه Amouage Memoir for men

آمواج ممویر مردانه عطری لوکس که ترکیب چوب صندل سفید، چرم، تنباکو، چوب گایاک، مشک و خزه درخت بلوط در نت های پایه آن غالب است. این عطر برای استایل های رسمی طراحی شده است و ساختار بویایی بسیار منحصر به فردی دارد.

ولنتینو اومو

عطر (ادکلن) والنتینو یومو (ولنتینو اومو) مردانه Valentino Uomo

اگر به دنبال عطر با رایحه چرمی مردانه برای استایل های روزانه هستید، ولنتینو اومو می تواند بهترین انتخاب باشد. این عطر با طبع گرم که ترکیبی از نت های قهوه، شکلات، فندق و چرم است،  برای استایل های روزانه و رسمی انتخابی ایده آل محسوب می شود. نت چرم در نت های پایه این عطر غالب هستند. 
عطر چرم یکی از محبوب ترین رایحه ها در صنعت عطرسازی است
چرم یکی از محبوب ترین رایحه ها در صنعت عطرسازی است

انواع عطر چرمی مردانه 

انتخاب ادکلن و خرید عطر مردانه با رایحه چرم در استایل های رسمی، توصیه ای است که بسیاری از متخصصان دنیای مد روی آن تاکید دارند. رایحه چرم نمادی از تجمل و قدرت است. این عطر در استایل ثروتمندان و اشراف غالب بوده است و هنوز نیز به عنوان نمادی از قدرت در دنیای مد استفاده می شود. استفاده از این عطر در جلسات کاری و رسمی، سبب می شود قدرت و اعتماد به نفس به استایل شما نفوذ کرده و به بخشی از تصویری تبدیل شود که از شما در ذهن دیگران نقش می بندد. برای آنکه خرید عطر و ادکلن با رایحه چرمی مردانه برای شما آسان تر شود، در ادامه نیز چند عطر و ادکلن در این گروه بویایی را معرفی خواهیم کرد.

آرامیس مردانه

بررسی، مشاهده قیمت و خرید عطر (ادکلن) آرامیس (آرامیس طلایی) Aramis For Men اصل

ادکلن چرمی فوق العاده محبوب آرامیس طلایی (آرامیس قهوه ای) که دهه 1960 متولد شد… این عطر چایپری چرم با نت‌های تازه و علفی آغاز می‌شود، آلدئیدها، زنبق و گاردنیا شگفت‌انگیز هستند. ممکن است پدر شما حتی پدربزرگتان آن را پوشیده باشد، اما اشتباه نکنید، هنوز هم یکی از بهترین عطرهای چرمی موجود در بازار است که ارزش تست را دارد.

تام فورد امبر لدر

قیمت خرید فروش عطر ادکلن عطر تام فورد امبر لدر (اومبره لیدر) زنانه/مردانه Tom Ford Ombre Leather 2018

چرم در عطر تام فورد امبر لدر Tom Ford Ombre چرمی گرم شده با کهربا و نت‌های تند، و انتخابی عالی برای پاییز است. ترکیبی از یاس شهوانی، نعناع هندی سبز و وتیور خاکی، یک آکورد چرمی مشکی ایجاد می کند. بطری مشکی مات دارای رایحه ای معادل ژاکت چرمی Rockstar است (یک فرقه مورد علاقه مردان و زنان.)

ممو پاریس ایتالین لدر

قیمت خرید فروش عطر ادکلن ممو پاریس ایتالین لدر مردانه/زنانه Memo Paris Italian Leather

ممو پاریس ایتالین لدر Memo Italian Leather تمام تجربه رانندگی با یک ماشین اسپرت آلفارومئو را به یاد می آورد. شما در حال مسابقه دادن در جاده ای در ساحل آمالفی هستید و باد در موهای شما می وزد. ترکیبات کلیدی چرم ایتالیایی نت های سبز است، به خصوص برگ گوجه فرنگی که توسط گالبانوم و مریم گلی، چرم دباغی شده و وانیل پشتیبانی می شود. قبل از عبور از خط پایان چوب صندل و مشک، سواری شادی شما با شکوفایی مر و بلسان صمغی ادامه می یابد.

رپلیکا جاز کلاب

قیمت خرید فروش عطر ادکلن میسون مارتین مارژیلا جاز کلاب (میسون مارگیلا جاز کلاب) مردانه Maison Martin Margiela Jazz Club

رپلیکا جاز کلاب Replica Jazz Club که برای تداعی یک کلوپ شبانه دودی با نواختن موسیقی جاز مورد علاقه شما است، جاز کلاب یک چرم لذیذ خوش عطر و طعم است که نت‌های رام و وانیل در سراسر آن زمزمه می‌شوند. تنباکو یک مکمل عالی برای چرم است و تنباکو زیادی در این عطر چرمی وجود دارد. عطری بسیار منحصر به فرد و عالی با رایحه ای برای عاشقان چرم…

دانهیل بریتیش لدر

قیمت خرید فروش عطر ادکلن دانهیل بریتیش لدر مردانه Dunhill British Leather

دانهیل بریتیش لدر عطری است چوبی ادویه ای که در سال 2019 عرضه شد. نت های ابتدایی هل گواتمالا، فندق، درخت عرعر، ترنج و لیمو هستند. نت‌های میانی عبارتند از مات، فلفل، اسطوخودوس، شکوفه پرتقال و برگ بنفشه. نت های پایه عبارتند از چرم، سرو، نعناع هندی، چوب صندل و وتیور. این عطر نیز یکی از گزینه های منحصر به فرد در بین روایح چرمی و انتخابی عالی برای پاییز و زمستان شماست.

دیور هوم پارفوم

عطر دیور هوم پرفیوم (کریستین دیور هوم پارفوم) مردانه Dior Homme Parfum

دیور هوم پارفوم DIOR HOMME PARFUM شامل سه نت کلیدی از ترکیب چاپ شده روی بطری آن است: زنبق از توسکانی، چوب صندل از سریلانکا و آکورد چرم تیره و مردانه. این عطر اغواگر از دیور، یکی از بهترین عطرهای چرمی که ترکیبی نفسانی از رایحه ی بی نظیر زنبق توسکانیست که قطعا هر کسی عاشقش خواهد شد. 


برای خرید و بررسی قیمت ادکلن دیور کلیک کنید.


بولگاری من این بلک

قیمت خرید عطر (ادکلن) بولگاری من این بلک (بلگاری من مشکی) مردانه Bvlgari Man in Black 100ml

بولگاری برای جشن گرامیداشت 130امین سال تاسیس خود، در سال 2014 عطر بولگاری من این بلک Man In Black را به عنوان فلنکری از بولگاری من که در سال 2010 به بازار معرفی شده بود، روانه بازار می کند. بولگاری من این بلک Bvlgari Man In Black ترکیبی منحصر به فرد و بسیار خوش رایحه از کهربا، چرم، ادویه جات و چوب است. با آکوردهایی از رام طبیعی و ادویه های درخشان باز می شود. گل مریم، زنبق ابسولوت و چرم هسته عطر را تشکیل می دهند که بر پایه بنزوئین، دانه تونکا و چوب گایاک قرار گرفته اند.

کارولینا هررا سی اچ من پرایو

عطر کارولینا هررا سی اچ من پرایو مردانه Carolina Herrera CH Men Prive EDT 100ml

کارولینا هررا سی اچ من پرایو عطری در گروه بویایی چرمی است. CH Men Prive در سال 2015 عرضه شد. نت های ابتدایی عبارتند از ویسکی، گریپ فروت و پوملو. نت میانی هل، اسطوخودوس، مریم گلی و آویشن قرمز است. نت های پایه عبارتند از چرم، دانه تونکا، نت های چوبی و بنزوئین.
کلام آخر 
این مقاله به مرور مهم ترین ویژگی های رایحه چرم در عطر و ادکلن زنانه و مردانه اختصاص داشت. چرم یکی از محبوب ترین رایحه ها در صنعت عطر سازی است و امروزه نیز در کنار رایحه های گلی، میوه ای، دودی و چوبی به شکل گسترده مورد استفاده می باشد. ما در این مقاله طیف متنوعی از انواع عطر و ادکلن های مردانه با رایحه چرم را معرفی کردیم. این عطرها بیشتر در استایل های رسمی کاربرد دارند اما در میان گزینه های معرفی شده، برخی نیز برای استایل های روزانه مناسب هستند. این پیشنهادات با طیف گسترده ای از قیمت ها به بازار عرضه می شوند. بدین ترتیب، هر مرد شیک پوشی که به رایحه چرم علاقه مند باشد، می تواند با توجه به بودجه اش، عطر محبوب خود را به راحتی پیدا کند. یک عطر با رایحه چرم مردانه انتخابی کلاسیک و ایده آل برای مردانی است که دوست دارند اعتماد به نفس و قدرت را در استایلشان نیز به رخ بکشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا