دانستنیها و راهنمای خرید

چگونه لکه عطر و ادکلن را از لباس پاک کنیم

پاک کردن لکه عطر و ادکلن، یکی از مهمترین دغدغه هایی است که برخی کاربران با آن مواجه هستند. باقی ماندن لکه های ناشی از برخی عطر و ادکلن ها بر روی لباس، جلوه نامطلوبی به ظاهر پارچه می بخشد. از همین رو کسب اطلاعات مفید در رابطه با روش ‌های پاک کردن این نوع لکه‌ ها بسیار ضرورت دارد.
در ادامه مطلب با روش‌های مختلف پاک کردن لکه عطر و ادکلن از روی لباس آشنا خواهید شد. ابتدا، توضیح خواهیم داد که چرا لکه‌ های عطر و ادکلن روی لباس‌ها باقی می‌مانند. سپس، روش‌های مختلف پاک کردن لکه ‌های عطر و ادکلن از روی لباس را بررسی خواهیم کرد. این روش‌ها شامل استفاده از مواد تمیز کننده خانگی می باشند که به معرفی آنها خواهیم پرداخت. 
مطالعه این مقاله برای شما مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. با داشتن اطلاعات صحیح و اصولی درباره پاک کردن لکه ‌های عطر و ادکلن، دیگر نگران باقی ماندن جای آنها بر روی لباس تان نخواهید بود. با بکارگیری روش های موثر جهت پاک کردن لکه های عطر از روی لباس، دیگر نیازی به راهنمایی کسی نخواهید داشت. پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

علت ماندن جای عطر روی لباس

برای پاک کردن لکه عطر و ادکلن از روی لباس، راه های مختلفی وجود دارد. همانطور که میدانید استفاده از عطر و ادکلن با درصد الکل کمتر، لکه های بیشتری بر روی لباس ایجاد می کند. گاهی مواقع، ترکیب عطر با عرق بدن می تواند به ایجاد لکه های عمیق زرد رنگ بر روی لباس منجر شود. هر چقدر سریع تر جهت زدودن این نوع لکه ها از روی لباس تان اقدام نمایید، دیگر آثاری از آنها باقی نخواهد ماند. با گذشت زمان، پاک کردن این نوع لکه ها بسیار سخت و دشوار می باشد. پس اقدام زودهنگام شما در این رابطه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. جهت خرید عطر و ادکلن باکیفیت و اورجینال پیشنهاد می شود که از فروشگاه های معتبر اینترنتی، اقدام نمایید. 
عطر و ادکلن ها دارای یک سری ترکیبات شیمیایی هستند که به علت وزن و ساختار مولکولی خود، جذب بافت پارچه لباس می شوند. بعد از اسپری شدن عطر بر روی لباس، این ترکیبات داخل فیبرهای پارچه به مدت طولانی باقی می مانند. به همین خاطر است که بوی عطر بعد از اسپری شدن بر روی لباس تا در مقایسه با پوست، به مدت طولانی حفظ می شود. از جمله مهمترین دلایلی که باعث باقی ماندن لکه عطر بر روی لباس می شوند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • ترکیبات شیمیایی عطر: عطرها شامل ترکیبات شیمیایی هستند که بعد از اسپری شدن باعث جذب به بافت لباس می شوند. ممکن است برخی از این ترکیبات حاوی رنگ باشند که بعد از اسپری کردن عطر، جای لک بر روی لباس باقی بماند.
  • نوع بافت لباس: یکی از مهمترین دلایل به جای ماندن جای عطر بر روی لباس به نوع بافت پارچه برمی گردد. به همین خاطر است که ذرات عطر جذب برخی از لباس ها با بافت خاص می شوند. به نحوی که می توان جای لک را به راحتی از روی پارچه لباس تشخیص داد.
  • اسپری کردن عطر به مقدار زیاد: اسپری کردن عطر به مقدار زیاد، یکی از مهمترین دلایل ایجاد لک بر روی لباس می باشد. به دلیل تماس بین ترکیبات عطر و بافت پارچه، لکه‌های بزرگتر و قابل مشاهده‌تری بر روی لباس ایجاد می شود. 
به همین خاطر پیشنهاد می شود که عطر را به جای لباس، مستقیما روی پوست بدن اسپری کنید. به هنگام خرید عطر و ادکلن مردانه یا زنانه به نوع ترکیبات شیمیایی به کار رفته در آنها توجه نمایید. استفاده از برخی عطر و ادکلن ها با ترکیبات شیمیایی خاص باعث باقی ماندن لکه بر روی لباس می شود. روش هایی وجود داشته که با آگاهی در رابطه با آنها می توانید جهت از بین بردن لکه عطر از روی لباس اقدام نمایید. 

روش های پاک کردن لکه عطر

قبل از پاکسازی لکه عطر از روی لباس بهتر است سریعا وارد عمل شوید. زیرا هر چقدر دیرتر جهت تمیز کردن لکه از روی لباس اقدام نمایید، احتمال حذف کامل آن از روی لباس کاهش می یابد. نکته مهم دیگر این است که با توجه به نوع و جنس بافت پارچه، بهترین روش جهت پاک کردن لکه های عطر و ادکلن را انتخاب نمایید. در ادامه قصد داریم روش های تمیز کردن لکه عطر و ادکلن از روی لباس های سفید، رنگی و تیره را برای شما عزیزان شرح دهیم.   

روش پاک کردن لکه عطر روی لباس سفید

بهترین روش جهت تمیز کردن اثر عطر از روی لباس سفید، جوش شیرین است. جوش شیرین، ماده پاکسازی موثری است که می توان از آن جهت رفع لکه ادکلن و عطر از روی لباس سفید استفاده نمود. برای این کار، مقدار مشخصی از جوش شیرین را در آب سرد حل کرده و سپس قسمتی از لباس را که لکه بر روی آن ایجاد شده، به مدت 20 دقیقه داخل محلول قرار دهید. در نهایت می توانید از شوینده مخصوص لباس های سفید برای شستشو استفاده نمایید.    
نکته: خاطرتان باشد که استفاده از آب سرد باعث حفظ رنگ و بافت لباس سفید می شود.  

روش پاک کردن لکه عطر روی لباس رنگی

نمک و آبلیمو، بهترین مواد طبیعی جهت حذف لکه ادکلن و عطر از روی لباس های رنگی به شمار می روند. نمک به دلیل خاصیت جذب کنندگی و آبلیمو به دلیل ویژگی اسیدی باعث پاک کردن لکه های عطر و ادکلن از روی لباس های رنگی می شوند. برای این کار پیشنهاد می کنیم که یک قاشق چایخوری از نمک را با دو قاشق غذاخوری آبلیمو در یک لیوان آب مخلوط کنید. یک پارچه نرم و تمیز را برداشته و با داخل محلول قرار دهید. سپس پارچه را بر روی لکه به آرامی بمالید. بعد از پاک کردن جای عطر، حتما لباس را با آب سرد بشویید.  

روش پاک کردن لکه عطر روغنی عطر روی لباس

عطرهای روغنی به دلیل وجود مواد شیمیایی خاص در ترکیبات آنها، بعد از اسپری کردن به راحتی جذب بافت لباس می شوند. لکه های ناشی از این نوع عطرها معمولا بر روی سطح لباس باقی می مانند. در برخی موارد، امکان دارد ذرات عطر با عرق بدن ترکیب شوند و لکه های عمیقی را بر روی سطح لباس ایجاد کنند. معمولا این نوع لکه ها به راحتی از روی لباس حذف نمی شوند. خرید عطر و ادکلن زنانه و مردانه اصل جهت جلوگیری از بروز این نوع مشکل از فروشگاه های اینترنتی معتبر، پیشنهاد می شود. در ادامه به چند توصیه مهم در رابطه با پاک کردن لکه ناشی از عطر روغنی از روی لباس اشاره می کنیم:
  •  الکل، یک ماده ضدعفونی کننده فوق العاده قوی جهت تمیز کردن لکه ادکلن یا عطر می باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که از الکل نمی توان برای پاک کردن لکه عطر روغنی از روی هر لباسی استفاده نمود. جهت استفاده، مقداری الکل را بر روی قسمت لکه لباس بمالید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه باقی بماند. 
  •  پودر تالک، پودری شبیه پودر بچه می باشد که به عنوان ماده قوی جهت حذف لکه های روغنی ناشی از عطر و ادکلن می تواند موثر واقع شود. برای این کار مقداری پودر تالک را به مدت چند دقیقه بر روی لکه قرار دهید. سپس با استفاده از یک شی نوک تیز جهت برداشتن مواد از روی لباس اقدام نمایید. 
  •  استفاده از شامپو خشک هم می تواند به عنوان یک روش موثر جهت پاک کردن لکه عطر روغنی از روی لباس، استفاده شود. برای این کار مقداری از شامپو خشک را بر روی قسمت لکه بمالید تا به خوبی جذب شود. اجازه دهید مواد شامپو به مدت چند دقیقه بر روی لکه باقی بماند. سپس، با استفاده از یک شی نوک تیز، مواد را برداشته و لباس را با آب سرد شستشو نمایید. 

روش پاک کردن لکه عطر روی لباس تیره

گلیسیرین از جمله بهترین مواد موثر جهت پاک کردن لکه عطر و ادکلن از روی لباس تیره به شمار می رود. با مخلوط کردن گلیسیرین و آب به طور مساوی، ترکیبی به دست می آید که می توانید از آن جهت پاک کردن لکه عطر استفاده نمایید. تنها کافی است که لباس را در ترکیب مورد نظر به مدت چند ساعت قرار داده و سپس، آن را با آب سرد و صابون بشویید. 
کلام آخر
پاک کردن لکه عطر از روی لباس به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در ترکیبات آن، دستورالعمل های خاص خود را دارد. در این مقاله سعی بر آن بود تا شما عزیزان را با دردسترس ترین و ساده ترین روش های پاک کردن لکه عطر و ادکلن از روی لباس آشنا نماییم. شما می توانید بعد از مطالعه محتوا، نظرات و تجربه های شخصی خود را در رابطه با این موضوع با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی در این زمینه دارید، با اشتیاق پاسخگوی شما عزیزان در بخش نظرات سایت هستیم. همچنین شما می توانید برای خرید انواع عطر شنل، عطر لانکوم، ادکلن مونت بلنک و … به سایت مارسلا مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا