دانستنیها و راهنمای خرید

عطر جامد چیست

عطر جامد (Solid perfume) عطری است که بر خلاف ادکلن ها و پرفیوم های مایع از ترکیب آب و اتانول به دست نیامده و حالت جامد دارد. این عطرها از افزودن اسانس ها و روغن های معطر به موم ذوب شده به دست می آیند و بافتی کرمی دارند. هر چند تصور می شود عطرهای جامد محصولی تازه وارد و جدید هستند، اما تاریخچه استفاده از آن ها به گذشته های دور بر می گردد. در گذشته از ترکیب روغن های حیوانی و موم با عصاره گیاهان معطر به عنوان عطر استفاده میشد.

نحوه استفاده از عطر جامد

عطر جامد را می توانید به کمک انگشت یا با استفاده از سواپ پنبه ای روی پوست خود بزنید. دمای بدن، عطر را از حالت جامد خارج کرده و منجر به جذب آن توسط پوستتان می شود. عطرهای جامد را می توانید در قسمت های مختلف بدن استفاده کنید، اما بهترین نقاط برای پخش بو و ماندگاری بالا، مچ دست، گردن و قسمت داخلی آرنج شما هستند. از زدن عطرهای جامد روی لباستان خودداری کنید، زیرا همانطور که گفته شد پایه آن ها اسانس های روغنی است و می تواند لک چربی روی لباستان بر جای بگذارد.

نحوه استفاده از عطر جامد

مزیت استفاده از عطر جامد

عطر جامد در مقایسه با عطر و ادکلن مردانه و زنانه مایع خطر شکستن و ایجاد نشتی را ندارد. این عطر ها بسیار سبک و قابل حمل هستند و نوعی عطر جیبی فشرده و ایمن به شمار می روند. بنابراین در سفر و خارج از منزل بهتر است به جای حمل یک شیشه ادکلن سنگین، عطر های جامد را انتخاب کنید. از دیگر مزیت های عطر های جامد می توان به ضد حساسیت بودن آن ها به دلیل عدم وجود الکل در ترکیبات شان اشاره کرد. زیرا الکل موجود در ترکیبات اسپری ها و ادکلن ها می تواند منجر به ایجاد حساسیت و خشکی پوست شود. بنابراین این عطر ها بهترین انتخاب برای پوست های خشک و حساس به جای خرید ادکلن های مایع هستند.
ماندگاری از دیگر مزیت های استفاده از عطر جامد است، زیرا عطر های جامد پایه روغنی دارند و فاقد الکل هستند، در نتیجه با گذشت زمان چیزی از درصد خلوص آن ها کم نمی شود. همچنین غلیظ تر از عطر های مایع هستند و مدت زمان بیشتری روی پوست باقی می مانند. در نتیجه عطر های جامد مقرون به صرفه هستند و برای خرید آن ها در مقایسه با انواع عطر و ادکلن زنانه و مردانه مایع، در طول زمان باید هزینه کمتری بپردازید.
از دیگر مزیت های عطر جامد می توان به پخش بوی ملایم آن اشاره کرد. از آداب عطر زدن این است که رایحه آن باید از نزدیک آشکار شود و به نوعی در حریم خصوصی شما باشد. باقی گذاشتن رد قوی از یک عطر برای دیگران آزاردهنده و کاملاً غیر حرفه ای است.

مزیت استفاده از عطر جامد

آیا عطر های جامد از عطرهای اسپری بهتر است

یک عطر جامد در مقایسه با اسپری ها بخش کمتری از پوست را پوشش داده و درگیر می کند؛ بنابراین می تواند خطرات ایجاد واکنش و حساسیت را نیز به شدت کاهش دهد. عطرهای جامد در مقایسه با عطرهای اسپری در بسته بندی های قابل بازیافت و از مواد طبیعی تولید شده اند و با محیط زیست سازگار هستند.
یکی دیگر از مزیت هایی که عطر جامد نسبت به عطر های اسپری دارد، نحوه استفاده از آن است. قطعاً اسپری کردن و پخش بوی ناگهانی عطر و ادکلن مایع در محیط های عمومی یا محل کار می تواند حس ناخوشایندی را برای شما به همراه داشته باشد. این در حالی است که استفاده از عطرهای جامد اصلا جلب توجه نمی کند و غیر حرفه ای به نظر نمی رسد.
به طور قطع نمی توان گفت عطر های جامد بهتر یا بدتر از عطرهای اسپری هستند. اگر قصد خداحافظی با عطرهای مایع خود را ندارید، اشکالی ندارد! می توانید عطرهای جامد را در سفر و باشگاه یا برای ماندگاری بیشتر عطرهای مایع خود استفاده کنید.

آیا عطر های جامد از عطرهای اسپری بهتر است

طرز تهیه عطر جامد خانگی

عطرهای جامد جذاب و پایدار بوده و قابلیت شخصی سازی دارند. زیرا روش ساخت آن ها بسیار ساده است و می توانید با دستورالعمل های خانگی عطر مورد علاقه خود را تهیه کنید. دستورالعمل های خانگی بسیاری برای ساخت عطر جامد وجود دارد که می توانید بهترین آن ها را در سایت های معتبر پیدا کنید. اغلب عطر های جامد از ترکیب موم زنبور عسل، روغن پایه و روغن های معطر ساخته می شوند. روغن پایه می تواند روغن بادام، روغن جوجوبا یا روغن هسته انگور باشد، زیرا خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارند، با پوست سازگار هستند و ماندگاری و قدرت رایحه عطر را افزایش می دهند.
برای ساخت عطر جامد در منزل کافی است 1 قاشق غذاخوری روغن حامل را با 2 قاشق چای خوری موم آب شده و 35 الی 40 قطره از روغن های معطر در یک ظرف به روش بن ماری ترکیب و در نهایت در یک ظرف فلزی یا شیشه ای درب دار نگهداری کنید. این عطر را می توانید حداکثر 6 ماه در جای خشک و خنک نگهداری و استفاده کنید.

طرز تهیه عطر جامد خانگی

ماندگاری عطر جامد

یک عطر جامد اغلب بین 2 الی 4 ساعت ماندگاری دارد. بنابراین ماندگاری یک ادوپرفیوم گران قیمت بسیار بیشتر از عطر های جامد است. با این حال با توجه به مزایایی که برای عطر های جامد گفته شد از جمله قابلیت حمل آسان و سهولت در استفاده، هنوز هم انتخاب اول بسیاری از افراد هستند.

روش استفاده از عطر جامد

بهتر است همیشه چند نکته ساده را قبل از استفاده از عطر جامد رعایت کنید. قبل از هر چیز، پوست خود را به خوبی بشویید و از عطرهای جامد تنها به روی پوست تمیز استفاده کنید. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد عطر های جامد را روی قسمت های نبض دار بزنید تا پخش بو و ماندگاری آن ها بیشتر شود. اگر می خواهید پخش بوی آن بیشتر شود می توانید مقداری از عطر جامد خود را با لوسیون یا روغن بدنتان مخلوط کرده و کل بدن را با آن ماساژ دهید. اما دقت کنید که در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا بوی بیش از حد عطر می تواند طاقت فرسا و زننده باشد.

کاربردهای عطر جامد

عطر جامد درست مانند سایر عطر های مایع با هدف از بین بردن بوی نامطبوع بدن چون بوی عرق و جایگزین کردن آن با بوی خوش استفاده می شود. البته عطرهای جامد می توانند به عنوان پایه یا پرایمر برای افزایش ماندگاری عطرهای مایع نیز استفاده شوند.

جمع بندی
هر چند ساخت عطر جامد خانگی بسیار ساده به نظر می رسد، اما به دست آوردن یک رایحه جذاب کار آسانی نیست. در سال های اخیر برندهای مشهور بسیاری اقدام به ترکیب رایحه های مختلف و تولید عطرهای جامد گوناگونی کرده اند. برای خرید بهترین عطرهای جامد می توانید به گالری عطر و ادکلن اینترنتی مارسلا مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − بیست =

دکمه بازگشت به بالا