دانستنیها و راهنمای خرید

بهترین عطر مناسب تابستان زنانه

در مقوله عطر و ادکلن، معمولاً ذهن اغلب بانوان در گیر پرسشهایی است از قبیل « ویژگی عطر مناسب تابستان زنانه چیست؟»، «به چه نحو عطر مناسب تابستان زنانه انتخاب کنم؟»، « بهترین ادکلن زنانه تابستان کدام است؟». به عنوان یک پاسخ کلی باید گفت که معمولاً عطرهایی که دارای رایحه ای ملایم و خنک با نت هایی فرش، تازه، مرکباتی، گلی، میوه ای میتوانند برای استفاده در تابستان گزینه های بسیار خوبی باشند. برای آشنایی با عطر خنک مردانه و ادکلن خنک زنانه به سایت مارسلا مراجعه کنید.

ویژگی عطر مناسب تابستان زنانه

یکی از ویژگی های عطرهای مناسب تابستان زنانه می تواند عطرهایی با گروه بویایی گُلی و ملایم باشد. برای فصل تابستان توصیه می شود که خانمها از روایحی از گل ها که با روایح آکواتیک (مانند آب دریا یا گیاهان دریایی یا از این قبیل) ترکیب می شوند، استفاده نمایند. عطرهای این مجموعه معمولا طبع خنک یا معتدل دارند و برای فصول گرم سال مناسب تر هستند.همچنین شما می توانید برای خرید و مشاهده قیمت انواع عطر گرم زنانه به سایت مارسلا مراجعه کنید.
یکی دیگر از خصوصیات کلی عطر تابستانی زنانه، ملایم و فِرِش (تازه و با طراوت) بودن آنهاست. اینگونه روایح بگونه ای طراحی شده اند که قابلیت سازگاری با گرما را داشته باشند تا بتوانند یک حس سرزندگی، طراوت و تازگی را در آدم زنده کنند.
نت‌های میوه‌ای، گلی و “آبی” (آکواتیک) اغلب به عنوان روایح تابستانی انتخاب می‌شوند. از طرفی عطرهای تابستانی عموماً نسبت به عطرهای زمستانی ملایمتر و سبک تر هستند چرا که در گرمایی که به خودی خود به آدم احساس خفگی دست می دهد، لازم نیست تا با یک بوی تند این مشکل را دوبرابر کنیم. 

نحوه انتخاب عطر مناسب تابستان زنانه

با توجه به ویژگیهایی که در بالا ذکر شد، و در نظر گرفتن نت های غالب عطرهای زنانه، شما می توانید نسبت به انتخاب بهترین عطر زنانه مناسب تابستان اقدام کنید. البته برای آنان که در زمینه عطر و ادکلن بصورت حرفه ای تر عمل می کنند، استفاده از«گردونه گروههای بویایی» (fragrance wheel) برای پی بردن به گروهها و زیرگروههای بویایی بسیار مفید است. با استفاده از این گردنه دست بازتری برای خرید ادکلن زنانه برای تابستان خواهید داشت.
مطلب مرتبط:  هر آنچه باید از گروه های بویایی (چرخه بویایی) و طبقه بندی روایح عطر و ادکلن ها بدانید

چند نکته کلیدی برای انتخاب یک عطر برای تابستان

  • ببینید چه گروه بویایی را دوست دارید: گُلی، میوه ای و یا هر دو؟
  • عطر ملایم با غلظت اندک را دوست دارید یا با غلظت بال و بوی تند؟ اکثراً EDT را در تابستان ترجیح می دهند زیرا ملایم و سبک (با غلظت اندک) است.
  • اگر به بوی خاصی آلرژی دارید، آنرا در نظر داشته باشید.
  •  سیلاژ و قدرت پراکندگی (انتشار بو) عطر را مد نظر داشته باشید.

آیا ادوتویلت ها برای عطر مخصوص تابستان زنانه مناسب هستند؟

پاسخ ما مثبت است. می توان آنرا در تمامی شبانه روز استفاده کرد زیرا دارای رایحه ای ملایم بوده و غلظت روغن معطر آن بین 8 تا 15 درصد است. حتی اگر به اشتباه در استفاده از مقدار اسپری کردن آن زیاده روی کنید، این عطر به سرعت بوی تند خود را به رایحه ای ملایم تبدیل می کند. بر عکس در انواع عطرهای EDP، غلظت عطر بالاست و بوی تندی دارد و این همان چیزی است که هر شخص طبیعتاً در یک روز گرم تابستانی از آن بیزار است. 
مطلب مرتبط:  تفاوت پرفیوم و ادوپرفیوم و ادوتویلت در عطر و ادکلن

معرفی عطرهای مناسب تابستان زنانه

شاید برای معرفی عطر برای تابستان زنانه، باید نام دهها برند و عطر را فهرست کرد. توصیه ما این است که بیشتر از اینکه به نامها و برندها توجه کنید، خصوصیات و ویژیگیهای آن عطر و همینطور سلایق شخصی خود را برای انتخاب بهترین عطر تابستانی زنانه مد نظر داشته باشید. یکی از مهمترین این ویژگیها، نت های بکار رفته در آن و نحوه ترکیب این نت ها (آکورد) با یکدیگر است. اما به هر حال برای اینکه کار شما را تا حدودی راحت کرده باشیم، در اینجا تعدادی از عطرهای بسیار محبوب و پرفروش زنانه مناسب تابستان را به شما معرفی خواهیم کرد:

ورساچه ورسنس

عطر ورساچه ورسنس در گروه بویایی چوبی گلی مشکی  است که در سال 2009 عرضه شد. نت های اولیه ترنج، مرکبات، ماندارین سبز، انجیر و گلابی هستند. نت میانی هل، زنبق، یاس و نرگس است. نت های پایه عبارتند از سدر ویرجینیا، درخت زیتون، مشک و چوب صندل.
این عطر مدرن و خنک زنانه از یک دسته گل زیبا و کمیاب از عناصر مدیترانه ای تشکیل شده است و با بیان اصیل و تلفیقی از طراوت و انرژی، زن ورساچه را کاملاً نشان می دهد.

ورساچه برایت کریستال

عطر ورساچه برایت کریستال (ورساچه صورتی) در گروه بویایی گلی میوه ای در سال 2006 عرضه شد. سازنده این عطر آلبرتو موریلاس است. نت های ابتدایی یوز، انار و یخ هستند. نت های میانی گل صد تومانی، نیلوفر آبی و مگنولیا هستند. نت های پایه مشک، ماهون و عنبر هستند. این عطر از سال 2006 تا کنون همواره یکی از محبوب ترین و پر فروشترین عطرهای زنانه بوده.

لانوین رومور 2 رز

عطر لانوین رومور 2 رز در گروه بویایی گلی و میوه ای  در سال 2006 عرضه شد. سازنده این عطر Honorine Blanc است. نت های ابتدایی لیمو، پرتقال، گریپ فروت، ترنج، گلابی و نت های سبز هستند. نت های میانی عبارتند از رز، مگنولیا، یاس کاذب، یاس، پیچ امین الدوله و زنبق دره. نت های پایه مشک، نعناع هندی و عنبر هستند.

دولچه گابانا لایت بلو زنانه

دولچه گابانا لایت بلو زنانه در گروه بویایی گلی میوه ای در سال 2001 عرضه شد. سازنده این عطر Olivier Cresp است. نت های ابتدایی لیمو سیسیلی، سیب، سدر و گل زنگوله هستند. نت میانی بامبو، یاس و رز سفید است. نت های پایه عبارتند از سدر، مشک و عنبر. 
دولچه اند گابانا لایت بلو زنانه یک عطر بسیار محبوب تابستانی،جذاب و خنک، میوه ای-گلی درخشان است که روح تابستان سیسیلی را تداعی می کند. نت‌های آن تصویری از جنگل‌های جنوبی در ساحل دریا را به ارمغان می‌آورند.

دی کی ان وای بی دلیشز

عطر دی کی ان وای بی دلیشز در گروه بویایی گلی میوه ای در سال 2004 روانه بازار شد. سازنده این عطر Maurice Roucel است. نت های ابتدایی خیار، گریپ فروت و مگنولیا هستند. نت های میانی عبارتند از سیب سبز، زنبق دره، گل سرخ، بنفشه و رز. نت های پایه عبارتند از نت های چوبی، چوب صندل و عنبر. این عطر روشن، تازه و پرانرژی است که با تصویر یک زن جسور اما جذاب مطابقت دارد.

دیویدف کول واتر زنانه

عطر/ ادکلن دیویدف کول واتر زنانه، عطریست  گلی آبزی که در سال 1996 به بازار عرضه شد. سازنده این عطر Pierre Bourdon است. نت های اولیه خربزه، نیلوفر آبی، لیمو، آناناس، به، کالون، زنبق و توت سیاه هستند. نت های میانی عبارتند از: نیلوفر آبی، نیلوفر آبی، زنبق دره، یاس، عسل، زالزالک و رز. نت های پایه مشک، وتیور، تمشک، شاه توت، ریشه بنفشه، هلو، چوب صندل و وانیل هستند.

کالوین کلین -سی کی- شیر بیوتی

عطر کالوین کلین شیر بیوتی در گروه بویایی گلی میوه ای در سال 2012 عرضه شد. نت‌های ابتدایی بلینی، برگاموت و توت قرمز هستند. نت های میانی گل صد تومانی، یاس و نیلوفر صورتی هستند. نت های پایه مشک، چوب صندل و وانیل هستند.

موسکینو آی لاو لاو

عطر موسکینو ای لاو لاو در گروه بویایی گلی چوبی مشکی در سال 2004 عرضه شد. پرفیومر این عطر Olivier Cresp است. موسکینو I Love Love رایحه ای بسیار خوش است که سرشار از عشق، خورشید و رنگ های روشن است. دسته گلی تازه و درخشان و در عین حال ملایم با نت هایی از مرکبات و میوه های قرمز باز می شود. دل گل های تازه را معرفی می کند: سوسن دره، گل رز، رز چای و برگ دارچین. خشکی چوبی و مشک دار است: چوب تاناکا، مشک و سدر.

موسکینو فانی

عطر موسکینو فانی در گروه بویایی گلی و میوه ای در سال 2007 برای دختران جوان عرضه شد. سازنده این عطر نشاط آور و فرح بخش Antoine Maisondieu است. نت های ابتدایی پرتقال تلخ، توت قرمز و فلفل صورتی هستند. رایحه میانی چای سبز، گل صد تومانی، یاس و بنفشه است. نت های پایه عبارتند از سدر، مشک، خزه بلوط و عنبر.

ویکتوریا سکرت وری سکسی سی

عطر ویکتوریا سیکرت وری سکسی سی در گروه بویایی گلی در سال 2020 عرضه شد. نت بالایی ترنج است. نت میانی نرولی است. نت پایه سدر است.
“یک فرار تحریک‌آمیز. دریای بسیار اغواگر، در عین حال سبک، تازه و غیرممکن غنی، رایحه‌ها و تجربه‌های فرار به ساحل آمالفی را به تصویر می‌کشد. فکر کنید: گرما و احساسی بودن پوست برنزه و برهنه در برابر آب‌های لاجوردی خنک مدیترانه. این عطر با نت‌های مرکبات آفتابی ترنج ایتالیایی، به‌علاوه شکوفه‌های نرولی مجلل برای درخشندگی طبیعی و تصفیه‌شده آغاز می‌شود. گرمای تند سدر غرق‌شده در طراوت آبکی شناور می‌شود.» – یادداشتی از برند

الیزابت آردن گرین تی

عطر الیزابت آردن گرین تی در گروه بویایی مرکباتی معطر در سال 1999 روانه بازار شد. سازنده این عطر پرفیومر چیره دست آقای فرانسیس کورکجیان است. نت های ابتدایی لیمو، ترنج، نعناع، پوست پرتقال و ریواس هستند. نت های میانی عبارتند از: یاس، خزه بلوط، رازیانه، مشک، میخک و عنبر سفید. نت های پایه عبارتند از چای سبز، یاس، خزه بلوط، مشک، دانه کرفس، زیره، میخک و عنبر.

زرجوف کازاموراتی فیوره د الیو

عطر زرجوف کازاموراتی فیوره د اولیو در گروه بویایی مرکباتی معطر در سال 2009 روانه بازار شد. سازنده این عطر لوکس Angeline Poubeau Leporini است. نت های ابتدایی عبارتند از لیمو آمالفی، نیلوفر آبی، ریحان و آمبرت (مشک مشک). نت های میانی شکوفه زیتون، مگنولیا و یاس هستند. نت های پایه مشک، بنزوئین و عنبر هستند.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین عطرهای زنانه مناسب تابستان آشنا کنیم. مارسلا به عنوان مرجعی معتبر برای خرید عطر و ادکلن در ایران، طیف بسیار متنوع و گسترده ای از انواع عطرهای اصل و اورجینال را ارائه میکند که شما می توانید از سراسر ایران این عطرها را با قیمتی مناسب و ضمانت اصالت کالا خریداری کنید.برای کسب اطلاعات در مورد انواع عطر زنانه مانند عطر شنل و خرید ادکلن لانکوم از محصولات مارسلا دیدن نمایید.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره انتخاب بهترین عطرهای تابستان زنانه با توجه به خصوصیات فردی خود، لطفا با مشاورین ما در بخش فروش مارسلا در تماس باشید تا بهترین گزینه را نسبت به سلیقه و معیارهای شما، به شما معرفی نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا