دانستنیها و راهنمای خرید

8 ترفند برای اینکه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم

شاید برایتان جالب باشد که بدانید. ماندگاری رایحه یک عطر خاص در افراد مختلف متفاوت است. این موضوع می­تواند بنا به دلایل زیادی باشد که ما در نوشته زیر به شش تا از مهمترین آنها اشاره میکنیم. امید است که با خواندن آنها، به ترفندهای نوینی برای بالا بردن ماندگاری بوی عطر بر لباس و بدن خود، دست یابید.

روشهای افزایش ماندگاری بوی عطر

افزایش ماندگاری عطر و ادکلن با لیر کردن لوسیون ها و دیگر محصولات معطر حمام

برای افزودن به ماندگاری یک عطر، کافی است از روش “لایه بندی” یا “لیر کردن” (layering) استفاده کنید. بله، دست است، “لایه بندی”. حالا این لایه بندی چیست؟ اجازه دهید توضیح دهیم.

“لایه بندی” در عطر یعنی آنکه شما بغیر از عطر، از یک سری مواد مرتبط با آن نیز استفاده نمایید. لایه بندی در عطر در واقع هنری است ابتکاری برای خوشبو سازی بیشتر بدن، که بسته به انتخاب شما می تواند در عین ساد­گی، کمی پیچیده هم به نظر برسد. یکروز ممکن است ترکیبی از شامپوی شوینده خوشبو با لوسیون معطر باشد، روز دیگر ممکن است  این ترکیب از ماساژ دادن بدن با یک لوسیون معطر، و بعد استفاده از یک عطر و سپس ماساژ دادن بدن با یک روغن خوشبو حاصل شود؛ این ترکیب و “لایه بندی” کاملا بستگی به سلیقه شما دارد.


برای خرید ادکلن مردانه کلیک کنید.


در هر حال، استفاده از محصولات معطر حمام (مانند ژل دوش معطر، شامپو، مرطوب کننده ها و …) و ترکیب آنها با لوسیون­هایی که دارای رایحه­ ای شبیه به عطر مورد نظر باشد را می­توان به عنوان یک تقویت کننده بوی عطر برای افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن استفاده کرد. مثلاً  به هنگام دوش گرفتن، می­توانید لایه­ های نازک از ژل حمام را بر بدن بمالید. پس از دوش گرفتن، بدنتان را با حوله به گونه ­ای خشک کنید که بدنتان کاملاً خشک نشود و تا اندازه­ای مرطوب باشد. حالا و قبل از اینکه لباس بپوشید، پوست بدن خود را سخاوتمندانه میهمان مقداری لوسیون معطر (با رایحه ای مشابه عطر اصلی یا رایحه ای قابل میکس با عطر اصلی) نمایید. پس از آن  عطر را به “نقاط نبض دار” یا Pulse Points بدنتان اسپری کنید (پالس پوینت­ ها نقاطی از بدن است که گرمای بیشتری تولید می­کند و به همین سبب باعث ماندگاری بیشتر بوی عطر و همچنین افزایش پخش و پراکندگی بوی عطر و ادکلن می ­شود، مثل زیر بغل، گودی آرنج، پشت گوش و …). فرایند لایه بندی را با اسپری کردن عطر به داخل پیراهنتان ادامه دهید. اینکار بدون اینکه نگران در افراط استفاده از عطر و یا بوی تند آن باشید، در افزایش ماندگاری بوی عطر برای مدت دلخواه کمک شایانی می­کند.

بالا بردن ماندگاری عطر و ادکلن با چرب کردن پوست

واقعیت این است ماندگاری عطر بر پوست چرب بیشتر از پوست خشک است. بنابراین به نقاطی از بدن که می­خواهید عطر را به آنجا اسپری کنید، لایه­ ای بسیار نازک از ژل پترولیوم، که به Petroleum Jelly و یا وازلین یا روغن معدنی نیز مشهور است، بمالید. چرب کردن پوست با مواد روغنی بدون بو، قبل از استفاده از عطر ، میتواند به بالا بردن ماندگاری بوی عطر تا حدودی کمک نماید.

ماندگاری بوی عطر با استفاده از پد های پنبه ای برای بانوان

بانوان محترم، می­خواهید در تمام طول مهمانی بدنتان بوی عطری ماندگار داشته باشد، یک ترفند بسیار ساده: قطعه کوچکی از پنبه را به عطر مورد نظرتان آغشته کنید و سپس آنرا زیر سوتین خود قرار دهید؛ محشر است!

افزایش ماندگاری عطر و ادکلن با اسپری آن روی نقاط نبض دار بدن

همانگونه که چند سطر بالاتر در همین نوشته به آن اشاره شد، برای ماندگاری بیشتر بوی عطر و ادکلن، نقاط نبض دار و یا پالس پوینتها، نقشی اساسی بازی می­کنند. بنابراین خودتان را عادت دهید تا به هنگام استفاده از عطر، به این نقاط اسپری نمائید: پشت زانو (محل خم شدن پا از داخل)، قوزک پا، محل خم شدن آرنج از داخل،  پشت گوشها، دو طرف گردن ، مچ دست و…

استفاده از عطر و ادکلن بلافاصله بعد از استحمام

به دلیل اینکه بدن بدم از استحمام، عاری از هر گونه آلودگیست، استفاده از عطر و ادکلن بعد از حمام و خشک کردن پوست، میتواند به افزایش ماندگاری عطر کمک کند.

اسپری عطر بر روی لباس

یکی دیگر از راه های افزایش ماندگاری و بوی عطر و ادکلن اسپری عطر روی لباس علاوه بر نقاط نبض دار بدن می باشد. البته باید دقت کرد که لباس کاملا تمیز باشد. الیاف نخی لباس تمیز، میتواند برای مدت طولانی رایحه ی عطر شما را حفظ کرده و به افزایش ماندگاری عطر و ادکلن شما کمک کند.

نگهداری صحیح از عطر و ادکلن

نگهداری نادرست از عطر و ادکلن میتواند در کاهش پرفورمنس و ماندگاری عطر و ادکلن موثر باشد. شیشه ی عطر با ادکلن خود را همواره به دور از نور مستقیم آفتاب و گرمای شدید نگهداری نمائید تا از نور شدید خورشید یا نوسانات دما موجب تغییر در ماهیت، تجزیه مولکول های عطر و فاسد شدن آن نشود.

استفاده از دکانت یا دستریز عطر و ادکلن

میتوانید برای اینکه در طول مدت دلخواه رایحه ی عطر و ادکلن خود را حفظ کنید، از عطر خود دکانت (دستریز) با حجم کم (2 تا 5 میل) تهیه کرده و براحتی با خود حمل نمائید و هر کجا احساس کردید که رایحه ی عطری که اسپری کردید از حد دلخواه کمتر شده، با چند اسپری ، رایحه ی عطر خود را تجدید کنید.

امیدوارم که استفاده لازم را از این نوشته برده باشید. با استفاده از این مطالب میتوانید تا حدی به افزایش ماندگاری بوی عطر خود کمک کنید، ولی بهتر است این فرایند را قبل از خرید عطر با انتخاب عطر درست با توجه به نیاز و خواسته ی خود از آن عطر یا ادکلن شروع نمائید. لطفا از نظرات و تجربیات خود در این زمینه نیز ما را بی اطلاع نگذارید و در کامنت های زیر صفحه آنها را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا