عطرهای جدید، نقد و بررسی عطر و ادکلن

عطر روژا الیزیوم او اینتنس (Roja Elysium Eau intense): چهره ای جدید و جذاب در یک دوست قدیمی

اخیراَ خانه عطر و ادکلن روژا پرفیومز (The British House of Roja Parfums) فلنکر جدید عطر محبوب خود “الیزیوم” را با نام «روژا الیزیوم او اینتنس (Roja Elysium Eau Intense )- که در ایران گاهی با نام الیسیوم او اینتنس نیز شناخته می شود- است و بر اساس DNA با طراوت و چوبی همان نسخه ی قبلی بنا شده است تا ارتباط عمیق تری با رایحه قبلی ایجاد کند.
معرفی عطر رژا الیزیوم اینتنس (Roja Elysium Eau intense)
  
عطر روژا الیزیوم او اینتنس در سال 2023 به عنوان عطری یونیسکس (مردانه – زنانه ی) و جذاب، خود را به بازار معرفی نمود. الیزیوم اینتنس جزو خانواده و گروه بویایی عطرهای «فوژه» قرار می گیرد. ترکیبات و نتهای بکار رفته در عطر الیسیوم را بعدتر در قسمت «نت های الیزیوم اینتنس» شرح داده ایم. ولی بطور خلاصه از ترکیبات بکار برده شده در این عطر می توان به ترنج ، مشک ، اسطوخودوس ، گریپ فروت ، آویشن ، گیاه درمنه، لیمو ترش سبز، ریواس ، سیب ، رز ، یاس، گل برف ، شکوفه پرتقال ، گل مریم ، انگور فرنگی سیاه، لوبان ، مشک ، وانیل ، خس خس ، سدر ، چرم ، صمغ گالبانیوم، لابدانیوم، فلفل ، عنبر، دانه سرو کوهی ، برگ بنفشه ، گیاه ناگارموتا، چوب خشک اشاره کرد. 
معرفی عطر روژا الیسیوم او اینتنس (Roja Elysium Eau intense)
سازنده و طراح این عطر روژا داو (رژا داو-روجا داو) است. بطری رژا الیزیوم به رنگ آبی است که دارای سایه روشنی های جذابی از طیف های این رنگ است و با مایع درونش همخوانی دارد. درپوش این بطری هم به رنگ نقره ای است. عطر Elysium Eau Intense در بطری 100ml و شیشه کوچک سفری (تراول سایز) با حجم 10ml در بازار وجود دارد.

نت های به کار رفته در روژا الیزیوم او اینتنس 

نت های اولیه روژا الیزیوم شامل: لیمو، ترنج، گریپ فروت، اسطوخودوس، آویشن، گیاه درمنه و مشک است. نتهای میانی این عطر شامل: زنبق دره، شکوفه پرتقال، رز دو مای، یاسمین د گراس، گل سرخ، سیب و انگور فرنگی سیاه می باشد، و نهایتاً نتهای پایه (یا ماندگار) آن را صمغ گالبانوم، فلفل سیاه، مشک، سیپریول (Cypriol )، خس خس (یا وتیوِر)، سدر، چوب خشک، برگ بنفشه، چرم، عنبر، وانیل، لبدانوم، بنزوئین و دانه سرو کوهی تشکیل می دهند.

آکوردهای اصلی رژا الیزیوم اینتنس

آکوردهای اصلی رژا الیزیوم بترتیب بیشترین تا کمترین عبارتند از: روایح آروماتیک، تند و باطراوت (fresh spicy)، سبز، چوبی، مرکبات، گل سفید، میوه ای و گیاهی.
معرفی عطر روژا الیزیوم او اینتنس (Roja Elysium Eau intense)
و اما نظر نهایی …
روجا داو مدعی است که این عطر دارای روایحی با طراوت تر و قوی تری نسبت به نسخه ی قبلی الیزیوم است؛ بنابراین احتمالاً مورد توجه طرفداران اینگونه روایح قرار خواهد گرفت. گسترش نت های پایه با صمغ های بیشتری از مشک ، موهبتی برای ماندگاری رایحه ادکلن روژا الیسیوم اینتنس خواهد بود. البته برخی مدعی هستند که این فاکتور از اولویتهای آنها نیست. Elysium Eau Intense رایحه‌ای است که بنا به دلایل زیادی در تیررس عطر دوستان قرار دارد که با گرمتر شدن هوا، زمان مناسبی برای استفاده از این عطر فراهم می گردد.
عطر روژا الیزیوم اینتنس (Roja Elysium Eau intense)
با تجسم دگرباره آکوردهای اصلی این عطر، رژا الیزیوم اینتنس تجربه ای گرانسنگتر از طراوت به ارمغان می آورد و با تقویت حواس استفاده کنندگان این عطر، آنان را به دنیای کریستالی مایعات معطر و آسمان بی ابر و شفاف آبی روانه می سازد و آنان را در دنیای شفاف و پاکیزه خود غوطه ور می سازد.
در این فلنکر جدید نسبت به نسخه قبلی، فلفل صورتی به کلی حذف شده و جای خود را به فلفل سیاه داده و همینطور روایح مشک تشدید شده.

کلیپ و تیزر های ویدئویی عطر رژا الیزیوم اینتنس



توضیحات اضافه:
Flanker (فلنکر) در عطرسازی
در انگلیسی، کلمه فلانکر به معنی چیزی یا فردی است که در کنار و در ارتباط با چیز و یا شخص دیگری قرار گیرد. در صنعت عطر و ادکلن، فلنکر (فلانکر) به عطر جدیدی اطلاق می‌شود که برخی از ویژگی‌های یک عطر موجود را به اشتراک می‌گذارد. این ویژگی ها ممکن است نام، بسته بندی یا نت های های عطر موجود باشد. فلنکر در حقیت عطری است که فرزند عطر قدیمی تر محسوب می شود و دارای همان DNA است.
DNA در عطرسازی
در علم پزشکی، به مولکول یا مولکول هایی که اطلاعات ژنتیکی و وراثتی بدن را ذخیره می سازد، دی-ان-ای گفته می شود. در صنعت عطرسازی نیز کاربردی کمابیش مشابه دارد، بدان معنی که رایحه ای از عطر که شما را بیاد یک عطر قدیمی تر می اندازد، منتهی داری طعم و عطر جدیدتری است، DNA آن عطر گفته می شود، گویی که این رایحه جدید، بو و یا طعمی از عطری قدیمی تر را « به ارث» برده باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا