عطرهای جدید، نقد و بررسی عطر و ادکلن

عطر ژان پل گوتیه له میل الکسیر Jean Paul Gaultier Le Male Elixir: ملوان جدید ژان پل گوتیه

«ژان پل گوتیه له میل الکسیر» عطری است جدید و با رایحه ای غلیظ، از مجموعه Le Male که در آن نت تازه و با طراوت اسطوخودوس را با دانه تونکا وسوسه انگیز و بنزوئین خامه ای ترکیب شده است.
«به عرشه خوش آمدید!… و اینک این ملوان خوش ترکیب ما (اشاره به شکل بطری عطر که در انتهای همین نوشتار توضیح داده شده است) اشتیاق آتشین شما را برخواهد افروخت و شما را مسحور خواهد ساخت. این نت های تسخیر ناپذیرِ اسطوخودوس تازه، دانه تونکای گرم، و بنزوئین ملایم، میل سوزانی بی همتا را در شما برمی انگیزد. نیمتنه بالایی شیشه مطلای این عطر( که یک نوآوری محض ازمن- ژان پل گوتیه- است تا تقدیم شما گردد)، مظهر قدرت تابناک و کاریزمایِ اغواکننده عطر جدید ماست. آماده ذوب شدن در این اشتیاق آتشین باشید…»!
ـــ ژان پل گوتیه

ژان پل گوتیه له میل الکسیر Le male Elixir: عضو جدید لاین محبوب “Le Male”

شاید یکی از نمادین‌ترین و محبوبترین عطر از مجموعه‌های گوتیه همین عطر له مل الکسیر باشد که این برند تا به حال موفق به طراحی آن شده است. در حقیقت تمامی دوستداران برند گوتیه منتظر محصول جدید این شرکت بودند تا اینکه در سال 2023 عطر له مل الکسیر با ترکیب و فرمولی دوست داشتنی روانه بازار شد و همانطور که انتظار می رفت، با هیاهوی بسیار و فروش فوق العاده مواجه شد که البته تعجبی هم نداشت.
ژان پل گوتیه له میل الکسیر Le male Elixir: عضو جدید لاین محبوب "Le Male"

نت های اصلی به کار رفته در عطر ژان پل گوتیه له میل الکسیر

نت ابتدایی له مال الکسیر با ترکیبی از نعنای پر طراوت و اسطوخودوس آغاز می شود که با ترکیب با یکدیگر، پیش درآمدی فرحبخش ایجاد می کنند. در نت میانی، بنزوئین هوس برانگیز و وانیل خامه ای با هم می آمیزند تا رایحه ای گرم و شیرین بوجود آورند؛ و در انتها، در نت پایه (نت پایانی)، رایحه دانه تونکا و توتونِ دودیِ ملایمی در هم آمیخته و بر دیگر روایح غالب می گردند و نهایتاً با رایحه عسلی خوش طعم و خوش بود احاطه می شود.
در واقع، “Le Male Elixir” نسخه ای غلیظ تر از عطر بسیار محبوب و شیرینِ شرقی “ژان پل گوتیه له میل ادوتویلت Le Male Eau de Toilette” است که در سال 1995 روانه بازار شد.  (بد نیست بدانید که لغت Mâle در زبان فرانسوی به معنی «نر و مذکر» است و «مِل» تلفظ می شود. معادل آن در زبان انگلیسی “male” با تلفظ «مِیل»  و به معنی جنس نر و مردانگی است.  کلمه elixir هم به معنی «اکسیر» است و اصطلاحا برای روایح تقویت شده در عطر و ادکلن مورد استفاده قرار میگرد). این عطر در گروه بویایی شرقی فوژه *(Fougère) قرار میگیرد.
آکورد های غالب عطر JPG Le Male Elixir
نتهای اولیه: نعناع، ​​اسطوخودوس / نت میانی: وانیل، بنزوئین / نت های پایه تونکا، عسل، تنباکو

آکورد های غالب عطر JPG Le Male Elixir

آکوردهای غالب در عطر له میل الکسیر را به ترتیب وانیل، روایح شیرین، روایح امبری، روایح آروماتیک، عسل، اسطوخودوس و تنباکو تشکیل داده اند.

پرفیومر عطر له میل الکسیر

پرفیومر عطر مردانه له مل الکسیر، آقای Quentin Bisch هستند که عطرهای بسیار موفقی همچون: کارولینا هررا گودگرل، پارفومز د مارلی دلینا، موگلر انجل میوز، ژان پل گوتیه له میل له پارفوم، ژان پل گوتیه له بو، ژان پل گوتیه لا بل، ژان پل گوتیه اسکندل مردانه، آزارو وانتد بای نایت، مارک آنتونی بغوا گنیمید، کلوهه نومید، کارولینا هررا بد بوی، مارلی والایا، آمواج گایدنس و بسیاری از عطرهای مطرح، محبوب و پرفروش دیگر را نیز طراحی کرده اند.

ماندگاری و پخش بوی JPG Le male Elixir

به عقیده ی کارشناسان مارسلا و نظرات کاربرانی که از جان پل گوتیه له میل الکسیر استفاده کرده اند پخش و ماندگاری این عطر بسیار خوب و قابل قبول است و میتوان به آن از 5 امتیاز 4 را داد.

طراحی ظاهری عطر ژان پل گوتیه له میل الکسیر

طراحی ظاهری عطر ژان پل گوتیه له میل الکسیر

به گفته ژان پل گوتیه، ظاهر بطری این عطر که یشتر شبیه یک مجسمه ی نیم تنه ی مرد طلایی با نوارهایی کهربایی است، به منظور ادای احترام به قدرت و مردانگی ملوان ها طراحی گردیده است.
این عطر در بطری های 75ml و 125ml در دسترس عموم می باشد. 

کلیپ تیزر تبلیغاتی ژان پل له میل الکسیر

رایحه ی ژان پل گوتیه له میل الکسیر مشابه چه عطریست؟

رایحه عطر له مل الکسیر تا حدود بسیار زیادی شباهت به نسخه ی پیشین خود “له مل له پارفوم” دارد. در مقاله ای دیگر در مجله تخصصی عطر و ادکلن مارسلا، مقایسه ای کامل و جامع بین نسخه های مختلف “له میل” ذکر شده است.

عطر ژان پل گوتیه له میل الکسیر مورد پسند چه افرادیست؟

طبق آراء و نظرسنجی های انجام شده از کاربرانی که له میل الکسیر را تست کرده اند اگر شما عطرهایی مثل “ژان پل گوتیه له میل له پارفوم”، “ژان پل گوتیه الترا میل”، “ویکتور اند رولف اسپایس بمب” و “همینطور دیور هوم اینتنس” را میپسندید، احتمالا JPG Le Male Elixir نیز مورد پسند شما خواهد بود.

Le Male Elixir را کی و کجا بپوشیم؟

له مال الکسیر برای استفاده در هوای خنک و سرد پیشنهاد میشود، لذا استفاده از از در طول عصر و بخصوص شب و برای فصل های پاییز و زمستان و تا حدودی فصل بهار توصیه می گردد.

له میل الکسیر را در استفاده روزمره، اوقات فراغت و دورهمی های دوستانه، دیت، قرار و میهمانی های شبانه و تا حدودی محیط های رسمی و کاری میتوان پوشید. ولی با توجه به رایحه ی اغواگر و احساس بر انگیزی که این عطر دارد، استفاده از آن در قرار ها و مهمانی های شبانه به شدت توصیه میگردد.

ادکلن ژان پل گوتیه له میل الکسیر برای چه سن و سالی مناسب است؟

به عقیده ی کارشناسان مارسلا، له مل الکسیر ژان پل گوتیه، بیشتر برای آقایان جوان زیر 50 سال مناسب می باشد.

 


اطلاعات عمومی مربوط به این مطلب:
عطر شیرین (sweet) چیست؟
طبع  عطرهای شیرین عموماً در مبان دیگر طبع ها طرفداران بیشتری دارند، زیرا روایح حاصل از این نوع نت ها معتدل تر و دلنشین تر هستند و طیف بیشتری از مردم از این محصولات لذت می برند. طبع شیرین در عطرها به چند گروه تقسیم می گردند که عبارتند از:  گلی، میوه‌ای و گل‌های‌سفید. نت های میانی عطرهای شیرین غنی تر و قوی تر از دیگر عطرها هستند که همین هم آنها را از سایر عطرها متمایز می سازد. ساختار مرکزی این نوع عطرها را روایحی چون وانیل، عسل، خرما، دانه های تونکا و نارگیل تشکبل می دهد.
عطر فوژه (Fougère) چه نوع عطری است؟
Fougère با تلفظ «فوژه»، یکی از خانواده های اصلی عطرهاست. این نام از کلمه فرانسوی “fern” به معنی «سرخس” گرفته شده است. عطرهایی که در این خانواده قرار می گیرند، دارای نت‌های اولیه شیرین، با رایحه گل‌های اسطوخودوس هستند. با تبخیر ترکیبات فرّارتر (عناصری که زودتر تبخیر می شوند)، رایحه خزه بلوط (که از گونه‌ای گلسنگ گرفته شده و به صورت رایحه چوبی، تند و کمی شیرین توصیف می‌شود) و کومارین (شبیه رایحه یونجه تازه چیده شده) خود را آشکار می کنند. عطرهای فوژه، که گاهی آنرا در فارسی به تأسی از تلفظ انگلیسی آن «فوگر» ادا می کنند، دارای رایحه خاکی هستند و اغلب بوی گلهای مختلف از آنان به مشام می رسد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − شش =

دکمه بازگشت به بالا