دانستنیها و راهنمای خرید

10 مزیت شگفت انگیز استفاده از عطر و ادکلن

علیرغم آنچه ممکن است بسیاری از مردم فکر کنند، عطر به معنای پنهان کردن بوی طبیعی بدن نیست.
اگرچه در گذشته از عطر به عنوان ابزاری برای پنهان کردن بوی بدن و به جای استحمام استفاده می‌شد ، اما قطعاً در حال حاضر به عطر اینگونه نگریسته نمی‌شود. بنابراین حالا که عطر تبدیل شده است به ابزاری زیباشناسانه، می توانیم گامی جلوتر نهیم و برخی از قابلیت‌های و قدرتهای معجزه آساس عطر و ادکلن را بازخوانی کنیم.
شاید مهم‌ترین قابلیت عطر، بروز بیشتر شخصیت درونی شما باشد. در واقع بوی  عطر فراتر از آنکه عاشقانه و جذاب و یا مخصوص زیبایی باشد، بیانگر شخصیت درونی کسی است که از آن عطر استفاده کرده است. امروزه انتخاب یک عطر چیزی فراتر از جذابیت بوی آن است: شما با انتخاب یک عطر علاوه بر رایحه آن، می‌خواهید چیزی را در مورد خودتان بیان کنید. به عنوان مثال عطری با رایحه گلی اما با نت‌های چوبی یا تند ، می گوید که مصرف کننده این عطر خانمی است که اعتماد به نفس و شخصیتی برونگرا دارد. اگر مردی چنین عطری با نت های گلی انتخاب کند، معنی آن این است که آن فرد به عادات و عرف رایج جامعه رابطه چندانی ندارد، و نمی‌خواهد علایق شخصیش به وسیله جامعه به وی دیکته شود.

برای خرید ادکلن مردانه با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت کلیک کنید.


امروزه افراد کمی در جامعه وجود دارند که خود را محدود به استفاده از یک نوع عطر نمایند. با توجه به تنوع عطر در بازار عطر و ادکلن، بیشتر مردم دوست دارند از عطرهای گوناگون استفاده کنند. اما افرادی هم هستند که پا را از این هم فراتر نهاده و برای حالات و روحیات مختلف خود، عطر متناسب با همان حال و هوا را انتخاب می‌کنند. مثلاً چرا اگر ما برای یک روز بارانی لباسی تیره‌تررا برای پوشش انتخاب می کنیم،  نبایستی همین تنوع را در انتخاب عطری که دوست داریم، دخیل کنیم؟ و یا چرا نباید اگر ما در گرما معمولاً لباس‌های سبک‌تری می‌پوشیم، برای عطرها چنین معیاری داشته باشیم و از عطرهای با رایحه سبک تر (آرام تر) استفاده کنیم؟
بدون شک یکی از قابلیت‌های قابل توجه عطر، مرور و یادآوری خاطرات عزیزان و یا وقایعی است که برای ما ارزشمند بوده‌اند. مثلاً وقتی یک دختر خانمی عطری می زند که مادربزرگش استفاده می کرده است،  خاطره او را برایش زنده می‌کند؛ یا اگرشخصی در یک مسافرت تفریحی از نوعی عطر خاص استفاده کرده باشد، با بوییدن همان رایحه در چند سال بعد، خاطرات شیرین آن سفر برایش زنده می‌شود.
فرض کنید به یک جلسه مهم دعوت دارید؛ رایحه ی یک عطر خوب می‌تواند اعتماد به نفس شما را قبل از ورود به آن جلسه  افزایش دهد. واقع امر این است  که استفاده منظم از عطرها و دئودورانت‌ها (اسپری‌های خوشبو کننده) چیزی فراتر از اینکه صرفاً یک بوی خوب را برای شما به ارمغان آورند،  سودمند هستند. برای مثال روایح گلی و میوه‌ای استرس شما را کاهش می‌دهند،  باعث تقویت روحیه شما می‌شوند و  همچنین خوابی آسوده‌تر را برای شما فراهم می‌کنند.
نکته: هنر عطر و عطرسازی به تمدن دره سند همچنین مصر باستان و بین‌النهرین برمی‌گردد. برابر الواح تاریخی پیدا شده، نخستین شیمیدان و عطرساز فردی بود به نام «تاپوتی». این عطر ساز در هزاره دوم قبل از میلاد نامش با خطوط میخی روی الواح گلی ثبت شده است. 
حالا وقت آن است که با هم ده تا از مهمترین قابلیت های معجزه آسای عطر را بررسی کنیم. ده مزیت برتر استفاده از عطر و ادکلن عبارتند از:
تولید بوی خوش در انسان
خوب, این یکی از بدیهی‌ترین قابلیت‌های عطر است، و البته اصلی‌ترین هدف استفاده از عطر.  استفاده از یک عطر خوب باعث می‌شود تا در طول روز بوی خوبی داشته باشید .

تقویت روحیه و ایجاد خلق و خوی خوش

یکی از مهمترین فواید استفاده از عطر تغییر مثبت در خلق و خوی انسان است. عطر به تقویت روحیه شما کمک می‌کند.  استفاده از عطر و نوع روایح به کار رفته در آن،  نشانگر روحیه و خلق و خوی ویژه هر شخص است؛ حالا چو این خلق و خو و روحیه شیطنت آمیز و بازیگوشانه باشد، اینکه آدمی باشد محتاط و مصلحت کار. برای تمامی این روحیات عطرهای خاصی وجود دارند که بیانگر همین خلق و خو و شخصیت درونی است 

افزایش حس اعتماد به نفس در انسان

درست همانند یک لباس شیک و زیبا، ی عطر خوب هم می‌تواند اعتماد به نفس شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در شما این اطمینان خاطر را ایجاد کند که در طول روز بوی ناخوشایندی نداشته باشید. همین اطمینان خاطر در شما نوعی اعتماد به نفس ایجاد می‌کند.

ایجاد جذابیت

می‌دانیم که حس بویایی یکی از مهم‌ترین حواس پنجگانه انسان است. گاهی شما با استشمام بوی یک عطر یک نفر، به سوی او جذب می‌شوید. برخی از عطرها حاوی «فرومون» (pheromone ) هستند. فرومون‌ها مواد شیمیایی می باشند که قادرند گیرندگان پیام را خارج از بدنِ تولید کنندهٔ پیام، تحریک کنند و بر رفتار آن‌ها تأثیر بگذارند. از این ترکیب در برخی از عطرها برای توجه جنس مخالف استفاده می شود.
یک پیشنهاد:  برای ایجاد جذابیت بیشتر، از روایح گرم و نیروبخشی همچون نعنای هندی، گل رز، وانیل، چوب صدر، ترنج و یا چوب صندل استفاده کنید، زیرا عطرهای حاوی این نت ها دارای بوی ملایمی هستند.

تقویت جذابیت جنسی

 در حالت عادی اغلب عطرها تاثیری بر قوای جنسی انسان ندارند. اما انواع خاصی از عطرها وجود دارند که حاوی ترکیبات «فرومون» هستند. این ترکیبات خاصیت تقویت جذابیت جنسی دارند. همانگونه که در سطور بالا ذکر شد،همین ماده فرومون در عطر و ادکلن است که باعث جذابیت انسان می‌شود.

تقویت تندرستی و سلامتی

 استفاده از عطر در تقویت تندرستی و بهداشت روان، یکی دیگر از مزایای مهم عطر و ادکلن است.هیچ  مدرک علمی معتبری برای تایید اثربخشی عطر به عنوان یک عامل تقویت کننده سلامتی وجود ندارد. اما همانگونه که در بالا دیدیم، عطر کمک شایانی به بهبود خلق و خوی انسان می‌کند.  همین امر باعث کاهش استرس و اضطراب می گردد. از آنجا که استرس می‌تواند به شدت بر سلامت انسان تاثیر منفی بگذارد، استفاده از عطر شما را از اضطراب و استرس به دور نگه می‌دارد و این باعث افزایش میزان تندرستی شما می‌شود. یکی از راه‌های پرهیز از اضطراب و افسردگی استفاده از عطر است تا به وسیله آن روحیه و خلق و خوی خود را بهبود ببخشید.

مرور و یادآوری خاطرات گذشته

عطر محرکی مهم در یادآوری و مرور یک خاطره است، به خصوص اگر آن خاطره جزو خاطرات فراموش ناشدنی و شاد شما باشد. آدم‌ها تمایل دارند تا هر فردی را به بوی یک عطر مرتبط سازند، مثلاً بسیاری از زنانی که عطری را می زنند که قبلاً توسط مادرانشان استفاده می شده است، برای زنده کردن خاطرات آنها این کار را انجام می‌دهند. یکی از عطر های ماندگار در خاطره عطر دیور بوده که بسیار کاربردی است. البته قیمت ادکلن دیور با توجه به حجم آن متغیر است. شما می توانید برای بررسی قیمت آن از محصولات مارسلا دیدن نمایید.
سعی کنید تا در هر سفری از یک عطر خاص استفاده کنید. استفاده مجدد از این عطر در سال‌های بعد شما را به یاد خاطرات خوش این سفر خواهد انداخت و بار دیگر لحظات فراموش ناشدنی آن را برای شما زنده خواهد کرد. 

کاهش استرس و اضطراب 

نقش عطر و ادکلن در کاهش استرس نیز از دیگر قابلیت های مهم آن است. یکی دیگر از توانمندی‌های عطر استفاده از آن در «رایحه درمانی» (aromatherapy) می باشد.سبب آن نیز مزایای آرامش بخش و روان درمانی (mental therapeutic)عطر است. عطرهایی که حاوی نت‌های مرکبات، گلها و ادویه‌های زمستانی هستند، به آرامش ذهن و تسکین بدن کمک شایانی می‌کنند و باعث کنترل استرس انسان می‌شوند. 

درمان بی‌خوابی و یا کم خوابی 

یکی دیگر از اثرات رایحه درمانی عطر آن است که به شما کمک می‌کند تا خواب بهتری داشته باشید. عطرها حاوی روغن‌های اسنشیال (Essential oil) هستند. روغن اسنشیال(روعنهای طبیعی) عصاره طبیعی، غلیظ شده ولی سبک و لطیف گیاهان، میوه ها و سبزی ها به شمار می رود که از روش تقطیر به دست می آید. این نوع روغن می توانند سردرد را کاهش داده و در ایجاد آرامش کمک کنند. نتیجه آنهم فراهم آوردن خوابی آرام برای شما است. 

بهبود تمرکز و بهره وری

بسیاری بهره‌وری و تمرکز را با محیطی خوشبو مرتبط می‌دانند. همان گونه که ذکر شد، عطر می‌تواند در کاهش استرس و بی‌قراری کمک کنند. چنیین قابلیتی باعث ایجاد تمرکز و فراهم آمدن یک محیط آرام و بی‌دغه کاری می‌شود 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا