دانستنیها و راهنمای خرید

تفاوت بادی میست و بادی اسپلش چیست؟

تصور کنید پس از ورزش، به سرعت مشغول آماده شدن برای رفتن به سر یک قرار عاشقانه یا دورهمی دوستانه هستید. حتی ممکن است مجبور باشید پس از ورزش به یک پروژه کاری سری بزنید یا برای خرید روزانه خانه، به فروشگاه محل بروید. احتمالا قبل از بیرون آمدن از خانه، عطر محبوب خود را در کیف‌تان گذاشته اید تا پس از ورزش، از آن استفاده کنید. معمولا در چنین شرایطی چه عطر یا ادکلنی را انتخاب می کنید؟ اسپری های رقیق تر و ارزان را انتخاب می کنید یا به سراغ خرید عطر و ادکلن های غلیظ تر هستید؟ اگر چنین شرایطی را برای یک متخصص یا فروشنده عطر توضیح دهید، احتمالا او بادی اسپلش و بادی میست را به شما پیشنهاد می کند. منظور از بادی اسپلش یا بادی میست چیست؟ تفاوت بادی میست و بادی اسپلش در چیست؟ اگر پاسخ این پرسش ها را نمی دانید، ما را تا انتهای این مقاله دنبال کنید.
 ماندگاری بادی میست و بادی اسپلش

ترکیبات بادی می ست و باد ی اسپلش

برای درک بهتر تفاوت بادی میست و بادی اسپلش، باید ابتدا با ساختار و ترکیبات هر یک از آنها آشنا شویم:

بادی میست

بادی میست ترکیب سه الی پنج درصد از روغن های معطر و مقدار بسیار زیادی الکل و آب است. به همین خاطر، ساختار این نوع محصول در مقایسه با عطرها و ادکلن ها سبک تر و رایحه آن معمولا ملایم تر است. شما می توانید بادی اسپلش را مستقیما بر روی پوست بدنتان اسپری کنید. معمولا این محصول احساس شادابی و تازگی را به همراه دارد و می تواند ضمن خوشبو ساختن پوست، به مرطوب شدن آن نیز بسیار کمک کند. بهترین زمان برای استفاده از بادی میست، پس از حمام روی پوست نمناک است. رایحه های چوبی، شرقی، میوه ای، گل و گیاه و روایح خوراکی (مانند وانیل و شکلات) از جمله گزینه های رایج در بادی میست ها هستند.

بادی اسپلش

بادی اسپلش نیز محصولی است که در مقایسه با عطرها و ادکلن ها، از روغن های معطر رقیق و درصد بیشتری الکل و آب تشکیل شده است. بادی اسپلش ها نیز رایحه هایی ملایم دارند. بادی اسپلش ها در طیف متنوعی از گروه های بویایی به بازار عرضه می شوند و در مقایسه با انواع عطر و ادکلن مردانه یا زنانه، ارزان تر هستند. بادی اسپلش ها، درست مانند بادی میست ها، می توانند به آب رسانی پوست بسیار کمک کنند. معمولا این دو محصول به شکل بسیار گسترده ای در روزهای گرم سال مورد استفاده قرار می گیرند.
 کاربرد بادی میست و بادی اسپلش

ماندگار ی بادی میست و بادی اسپلش

مهم ترین وجه تمایز بادی میست و بادی اسپلش، ماندگاری آنهاست. بادی میست ها معمولا نسبت به بادی اسپلش ها ماندگاری بیشتری دارند. بادی میست ها معمولا بین دو الی چهار ساعت روی پوست ماندگار هستند. این در حالی است که ماندگاری رایحه اسپلش ها تنها یک الی دو ساعت است. البته توجه داشته باشید که اسپری کردن این محصولات بر روی پوست های تمیز و خیس و همچنین در بخش هایی از بدن که نزدیک نبض هستند (مانند مچ دست ها یا گردن) به افزایش ماندگاری آنها کمک می کند. هیچ وقت بلافاصله پس از اسپری کردن بادی میست یا اسپلش لباس نپوشید و اجازه دهید این محصول روی پوست شما خشک شود.
دومین تفاوت بادی میست با بادی اسپلش، به میزان رطوبت موجود در ساختار این دو محصول باز می گردد. از آنجایی که درصد آب و املاح در بادی میست بیشتر از بادی اسپلش است، این محصول خاصیت آبرسانی بیشتری دارد. اسپری کردن بادی میست ها بر روی پوست، در کنار ایجاد رایحه خوش، به نرمی، طراوت و شفافیت پوست نیز می تواند کمک کند. بادی اسپلش ها چنین خاصیتی ندارند و میزان آبرسانی آنها به پوست بسیار کمتر می باشد.

کاربرد بادی میست و بادی اسپلش

حال که با فرق بین بادی میست و بادی اسپلش بهتر آشنا شدیم، زمان آن رسیده است که به یک پرسش رایج دیگر پاسخ دهیم: کاربرد بادی میست و بادی اسپلش چیست؟ هر مناسبت، فصل و موقعیت به عطری متفاوت نیاز دارد. به همین دلیل است که حالا می توانید محصولات بسیار متنوعی را در قفسه فروشگاه های عطر و ادکلن ببینید که اکثر از آنها از نظر غلظت، طبع، گروه بویایی، قدرت پخش شوندگی، خط بو و ماندگاری با یکدیگر تفاوت دارند. اگر شما در تمام روزهای سال و در تمام موقعیت های اجتماعی از تنها یک نوع عطر استفاده می کنید، اشتباه بزرگی را مرتکب می شوید. 
بادی اسپلش ها و بادی میست ها در مقایسه با عطرها و ادکلن ها، سبک تر هستند و ماندگاری کمتری دارند. معمولا فارغ از آنچه که در خصوص فرق بادی میست با بادی اسپلش گفته شد، هر دو این محصولات برای فعالیت های عادی و روزمره، از جمله رفتن به خرید، دیدن دوستان، رفتن به دانشگاه، مدرسه یا پیاده روی توصیه می شوند. بادی اسپلش و بادی میست از نظر رایحه بسیار ملایم هستند. شما می توانید این محصولات را برای موقعیت های رسمی تر، مصاحبه های شغلی، در محل کار، در محیط های سرپوشیده و در مجاورت افرادی که به تندی یا غلظت عطرها حساسیت دارند، استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که ماندگاری رایحه این محصولات بسیار کم است و مجبور هستید در طول روز چند بار آنها را تمدید کنید.
 تفاوت بادی میست و بادی اسپلش در چند کلام
تفاوت بادی میست و بادی اسپلش در چند کلام
ما در این مقاله نکاتی را در خصوص تفاوت بادی میست و بادی اسپلش مرور کردیم. این دو محصول از غلظت بسیار کمتری نسبت به عطر و ادکلن برخوردار هستند و قیمت کمتری دارند. به همین خاطر است که بادی میست و بادی اسپلش در قالب گزینه های اقتصادی تر، به عنوان عطر و ادکلن زنانه یا مردانه روزانه معرفی می شوند. مهم ترین فرق بادی میست با بادی اسپلش در ماندگاری آنهاست. بادی میست، در مقایسه با بادی اسپلش، برای ساعت های طولانی تری ماندگار است و در عین حال، می تواند به نرمی و آبرسانی پوست بدن شما نیز کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا