دانستنیها و راهنمای خرید

عطر نیش چیست؟

اولین عطر مدرن در سال 1370 میلادی و به عنوان هدیه عطر زنانه برای ملکه الیزابت لهستان، ساخته شد. از آن زمان تا به امروز، عطرها و ادکلن ها به عنوان کالایی لوکس و هنری مبادله شده اند. با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن برندها، امکان تولید عطر و ادکلن در تیراژ بالا فراهم شد و قشر بزرگتری از جامعه به این کالای لوکس دسترسی پیدا کردند. امروز اگر به قصد خرید ادکلن وارد یک مغازه شوید، با طیف گسترده ای از رایحه های بویایی و قیمت ها مانند انواع عطر زنانه دیگر چون عطر شنل و …روبرو خواهید شد. در خلال سوالاتی که فروشنده برای شناخت بهتر سلیقه بویایی شما می پرسد، احتمالا با دو اصطلاح روبرو شده اید: عطر نیش می پسندید یا دیزاینر؟ تفاوت میان این دو عطر چیست؟ عطرهای نیش چه تفاوتی با عطرهای معمولی دارند؟  آیا فاکتور قیمت تنها وجه تمایز میان محصولات برند های نیش و معمولی است؟ ما در این مقاله به این پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

منظور از عطر نیش چیست؟

برند های عطر موجود در بازار را می توان به دو دسته کلی طبقه بندی کرد: عطرهای نیش و عطرهای دیزاینر یا متداول. اغلب عطرهای نیش، ترکیب خلاقانه ای از رایحه های متفاوت هستند که عطرسازان آنها را خلق می کنند. عطرهای نیش مجسمه ها یا تابلوهای نقاشی هستند که نمونه مشابه آن ها در دنیا وجود ندارد. برندهای تولید کننده عطر نیش، یا خودشان صاحبی عطرساز و طراح دارند و یا به صورت پروژه ای با طراحان عطر، همکاری می کنند. عطرهای نیش منحصر به فرد هستند و معمولا در تیراژی کمتر نسبت به عطرهای دیزاینر به بازار عرضه می شوند. البته این عطرها لزوما گرانقیمت نیستند. در واقع برندهای نیش با رویکرد اقتصادی محصولات خود را تولید نمی کنند، بلکه برای آنها بار معنایی و هنری عطرها در درجه اول اهمیت است. قیمت عطرهای نیش، به مواد تشکیل دهنده، شیوه استخراج مواد، طراحی بطری عطر و مارکتینگ آن بستگی دارد. برندهای عطر نیش، تخصصاً به تولید عطر و ادکلن مشغول هستند و هیچ تولیدات دیگری بجز عطر ندارند.
نقطه مقابل عطر نیش، عطر دیزاینر است که توسط برند های بزرگ تولید می شود. این برندها معمولا در حوزه های دیگر دنیای مد، مانند تولید پوشاک، نیز فعال هستند. عطر های تولیدی برندهایی مانند ورساچه، بولگاری، زارا، یا کلوین کلاین در زمره عطرهای دیزاینر قرار می گیرند. این عطرها در تیراژ بالا تولید می شوند و رویکرد اصلی در تولید آنها، نه بُعد هنری، بلکه سودی است که عطر می تواند شامل حال برند سازد. در خلال طراحی عطر برای برند های دیزاینر، در کنار رایحه خوش عطر، معمولا پارامترهایی مانند بودجه و مارکتینگ نیز در نظر گرفته می شود. از سویی دیگر، ممکن است شما بتوانید در میان انواع ادکلن های دیزاینر متداول موجود در بازار، رایحه های مشابه را به راحتی پیدا کنید. به بیان ساده تر، عطرهای دیزاینر لزوما منحصر به فرد نیستند و یا بار هنری خاصی ندارند. هر چند که در عطرهای دیزاینر هم موارد گرانبها و ارزشمند زیادی گاهاً دیده میشود.

بهترین عطر های نیش دنیا

عطر نیش لزوما کالایی لوکس نیست اما ارزش معنوی آن بسیار زیاد است. البته اکثر برندهای تولید کننده عطر نیش، در زمره برندهای گران قیمت دنیای عطر و ادکلن جای می گیرند. علت بالا بودن قیمت عطرهای نیش، محدود بودن تولید و بالا بودن هزینه های مرتبط با استخراج مواد اولیه و تولید این عطرهاست. در مقابل، شما با خرید یک عطر نیش، رایحه ای منحصر به فرد را به استایل خود اضافه می کنید که مشابه آن در دنیا بسیار کم است.
نکته مهمی که به هنگام خرید عطر و ادکلن نیش باید مد نظر داشته باشید، این است که این عطرها عامه پسند نیستند. در واقع این عطرها به گونه ای طراحی می شوند که عمومیت پیدا نکنند. می توان عطرهای نیش را به تابلوهای نقاشی هنرمندان تشبیه کرد. همه افراد لزوما نمی توانند با آثار پیکاسو یا ونگوگ ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل، انتخاب یک عطر نیش که با استایل و سلیقه بویایی شما همخوانی داشته باشد، اندکی زمان لازم دارد. اگر دوست دارید عطری منحصر به فرد و خاص به امضای استایل شما تبدیل شود، سرمایه گذاری اندکی زمان در یافتن عطر نیش مناسب و محبوب تان، ارزشش را خواهد داشت؛ اما اگر صرفا به دنبال آن هستید که در طول روز، بوی خوبی داشته باشید، عطرهای نیش انتخاب مناسبی برایتان نخواهند بود.

برند های عطر نیش

برندهای تولید کننده عطر نیچ، منحصرا در زمینه تولید عطر و ادکلن فعال هستند. این برندها معمولا عطرهای یونیسکس یا تک جنسیتی را ترجیح داده و در طراحی هرم بویایی، پیچیدگی، خلاقیت و کیفیت را اولویت قرار می دهند. این برند ها معمولا به جای فروش یک ایده یا طرح، تلاش می کنند تا شما را با هویت عطرهای طراحی شده آشنا کنند و برای باز کردن باب آشنایی، در کیفیت، طراحی بطری عطر و استفاده از المان های تزئینی مختلف، کوتاهی نمی کنند. برخی از برند های ادکلن نیچ شناخته شده در بازار ایران عبارتند از: Xerjoff، Creed، Nasomatto، Amouage، Parfums de Marly و… .هخمچنین شما می توانید برای استعلام انواع عطر مردانه مانند ادکلن بولگاری و عطر دیور به سایت مراسلا مراجعه کنید.
شما می توانید انواع عطر مردانه و زنانه تولید برند های نیش را از طریق فروشگاه آنلاین عطر مارسلا در ایران خریداری کنید. این فروشگاه آنلاین مرجع معتبری برای توزیع انواع عطر و ادکلن زنانه و مردانه است که تمام محصولات خود را با قیمتی مناسب و ضمانت اصالت کالا، عرضه می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا