دانستنیها و راهنمای خرید

بهترین نقاط بدن برای عطر زدن

از ادکلن گرفته تا او د تویلت (EDT) و ادوپرفیوم، همه ما دوست داریم که هر نوع عطری را که استفاده می کنیم، به نوعی معرف و امضای ما باشد. یکی از فاکتورهای مهم هر عطر، ماندگاری بوی آن بر تن و بدن انسان است. آیا می‌توان کاری کرد که بدون توجه به غلظت و نوع عطر (اگر چه فاکتورهای مهمی در ماندگاری بوی عطر هستند) بتوان تا حد ممکن نسبت به ماندگاری بوی آن کمک کرد؟
پاسخ پرسش البته مثبت است. نقاطی از بدن وجود دارند که به «نقاط نبض دار بدن» (Pulse Points) معروف هستند.
نقاط نبض دار بدن در واقع  به نقاطی از بدن اطلاق می‌شود که رگ‌های بدن به پوست نزدیک‌تر هستند و نبض بدن در آنجا، گرمای بیشتری تولید میکند.
برای نمونه نقاطی مانند پشت گوش انسان، زیر گلو و یا روی مچ دست جزو بهترین قسمت های بدن برای عطر زدن هستند، و جزو بهترین نقاطی از بدن هستند که در صورت اسپری نمودن عطر یا ادکلن در آن نقاط، ماندگاری بوی عطر شما به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. بنابراین بهترین جای بدن برای عطر زدن، همین نقاط پالس و نبض دار بدن هستند. با انتخاب این نقاط، دو منفعت شامل حال ما می‌شود، هم عطر کمتری مصرف کرده ایم و هم ماندگاری بوی بیشتری را یجاد نموده ایم.
در مقاله پیش رو سعی داریم تا به پرسش‌هایی از قبیل اینکه بهترین قسمت بدن برای عطر زدن کدام است، نقاط پالس بدن کدام قسمت‌های بدن هستند و چرا بهترین جای بدن برای ادکلن زدن و یا عطر زدن این نقاط هستند، بهترین زمان برای عطر زدن چه زمانی است و به کدام نقاط بدن نبایستی عطر بزنیم، پاسخ گوییم و در انتها شش ترفند برای دوام بیشتر بوی عطر به شما معرفی خواهیم کردم. امیدواریم که مفید فایده باشد.
شما چه یک عطر با رایحه گلی ملایمی را انتخاب کنید و یا اینکه انتخابتان عطری باشد با بوی تند و وسوسه انگیز، رعایت نکاتی که در این نوشتار خواهیم آورد برای ماندگاری رایحه عطر بر بدن،  کمک شایانی به شما خواهد کرد. البته در این مقاله نکاتی را در مورد نواحی غیر متعارف‌تر بدن که امکان عطر آگین شدن را  دارند (مثلاً موی سر) را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت انواع عطر مانند عطر کازاموراتی و ادکلن جیوانچی به سایت مارسلا مراجعه کنید.

بهترین نقاط بدن برای عطر زدن کدام نقاط است؟

پرسش این است که بهترین نقطه برای زدن ادکلن ، کدام نقطه و یا نقاط از بدن هستند؟ و اینکه آیا اصلا تفاوتی می کند ما عطر را به کجای بدنمان بزنیم؟ همانگونه که در مقدمه گفته شد بهترین نقاط برای زدن عطر، نقاط پالس بدن هستند. برای همگان به تجربه ثابت شده است که وقتی عطر را به نقاط پالس (نبض) بدن می زنند، ماندگاری و دوام بوی آن بیشتر می‌شود. دلیل آن نیز واضح است: نقاط پالس بدن از خود‌ گرما ساطع می‌کنند و این باعث پخش بوی عطر بیشتری در فضا می‌شود.
نقاط پالس بدن شامل ۵ نقطه است که عبارتند از: پشت گوش ها، زیر گلو، گودی آرنج، روی مچ دست‌ها و در گودی پشت زانوها. این پنج نقطه جزو گرم‌ترین نقاط بدن انسان محسوب می شوند. برای اینکه عطر شما بهترین عملکرد را داشته باشد، شیشه عطر را به فاصله ۸ تا ۱۵ سانتی متری از  یکی از این نقاط نگه دارید، و مراقب باشید بیش از حد اسپری نکنید، زیر اغلب ۲ تا ۴ پاف یا اسپری کافی است.
نقاطی از بدن که باید عطر بزنیم( نقاط پالس بدن )
نقاطی از بدن که باید عطر بزنیم( نقاط پالس بدن )
حالا اجازه دهید هر کدام از این پنج نقطه را که  برای عطر زدن ارجهیت و اهمیت دارند، هر کدام بطور جداگانه و به اختصار مورد بررسی قرار دهیم.

برای خرید ادکلن مردانه کلیک کنید.


پشت گوش

مزیت اسپری کردن عطر پشت گوش آن است که علاوه بر ماندگاری بیشتر بوی آن، اطراف صورت شما هم در برخوردهای نزدیک، همان رایحه را از خود پخش می کند. ضمناً اگر بالای پوست گوش مقداری چرب باشد (مثلاً به واسطه لوسیون کردن) جذب و ماندگاری عطر نیز بیشتر می‌شود، زیرا چربی مثل یک تله برای عطر عمل می‌کند و بوی عطر را در خود نگه می‌دارد.

زیر گلو

زیر گلو شاید از یکی محبوب‌ترین نقاط بدن در بین عطر دوستان برای اسپری کردن عطر باشد. زدن عطر به این محل باعث پخش شدن بوی عطر در همه سطp چهره انسان می‌گردد.

گودی پشت زانو (برای خانم ها)

این این هم یکی دیگر از نقاط پالس بدن است که برای پخش بو در پایین تنه انسان در مواقعی که لباسی که بر تن دارید کوتاه تر باشد و نهایتا تا زانوی شما را پوشش دهد مناسب است. به ویژه اگر عطر بلافاصله پس از لوسیون کردن پاهای خود و پس از حمام کردن انجام شود، بسیار موثرتر است. 

روی مچ‌ها

به جرئت می‌توان گفت که محبوب‌ترین و بهترین نقطه برای اسپری کردن عطر و ادکلن، همین مچ دست ها است. قدرت نگهدارندگی تاثیر عطر در این نقاط مثال زدنی است. کافیست یک اسپری مستقیم به هر یک از مچ‌های دستانتان بپاشید و انگاه اجازه دهید که عط خشک شود و بعد خواهید دید که بوی عطر در مدت زمان زیادی با شما خواهد بود. بیاد داشته باشید که هرگز با دستتان عطر را مالش ندهید، ماساژ پوست دست در حالی که هنوز مرطوب است باعث می‌شود تا مولکول‌های عطر تجزیه شوند خیلی سریع‌تر تبخیر گردند.
بهترین راه و روش عطر زدن به مچ دست
بهترین راه و روش عطر زدن به مچ دست

داخل گودی آرنج

این نقطه هم یکی دیگر از نقاط پالس بدن است که برای اسپری کردن عطر مناسب است. به ویژه در روزهای گرم که معمولاً لباس‌های نازک و آستین کوتاه پوشیده می شود، بهترین جا برای عطر و ماندگاری آن همین نقطه است. البته توجه داشته باشید که اسپری کردن عطر به این نقاط، چند لحظه‌ای صبر کنید تا رطوبت عطر خشک شود و پس از آن در صورت لزوم آرنج خود را تا کنید،  و الا در کیفیت ماندگاری بوی عطر تاثیر منفی می‌گذارد.

اسپری کردن عطر به نقاط نامتعارف بدن

در بدن نقاط کمتر متعارف و رایجی وجود دارند که  اگرچه در بین عطر دوستان چندان متداول نیستند، اما بد نیست گاهی این نقاط را هم عطر  بزنید تا نتیجه خوب ماندگاری بیشتر بوی عطر را ببینید.
از مرلین مونرو، فوق ستاره سابق هالیوود ، نقل است که می گفت: «هر نقطه از بدنتان را که دوست دارید بوسیده شود، عطر بزنید»!
در تصویر زیر چند نقطه کمتر معمول را پیشنهاد داده‌ایم:
اسپری کردن عطر و ادکلن به نقاط نامتعارف بدن
اسپری کردن عطر و ادکلن به نقاط نامتعارف بدن

آیا می توان به موی سر عطر زد؟

یکی از این نقاط نامتعارف موی سر است ،به خصوص در خانم‌ها. موی سر جایی است که معمولاً برای عطر زدن نادیده گرفته می‌شود ،در حالی که تاثیر نسبتاً به سزایی در ماندگاری و پخش بوی عطر دارد (برای فضاهایی که میتوان موی سر را بدون پوشش در نظر گرفت). البته باید مراقب باشید، چون عطرها همگی دارای الکل هستند و این ماده ممکن است به موی سر آسیب برساند و آن را خشک کند و از لطافت بیندازد. برای جلوگیری از اسپری کردن مستقیم عطر روی موی سر، بهتر آن است که اگر موی شما مستعد خشکی هست و در عین حال می می‌خواهید موهای معطری داشته باشید، نخست عطر را روی شانه یا برس اسپری نموده و آنگاه با برس و شانه عطرآگین شده سرتان را شانه کنید. با تمام این گفته ها، ممکن است علاقمند باشید تا مستقیماً به موهایتان عطر بزنید. در این صورت از عطرهایی که حاوی الکل و اتیل بالا هستند پرهیز کنید، چون برای موی سر مضر هستند. برای مثال عطرهای EDP، به  سبب اینکه دارای به علت غلظت بالاتر، دارای الکل و اتیل بیشتری نسبت به عطرهای EDT هستند، برای موی سر مضر می باشند.‌ نکته حائز اهمیت دیگر در این مورد این است که حتماً عطر را موقعی به موی خود بزنید که تازه حمام کرده‌اید و موی شما نسبتاً مرطوب است، به خاطر اینکه روغن‌های طبیعی موی شما می‌تواند بر رایحه عطر تاثیر مثبت بگذارد.

عطر زدن به سینه

این هم یکی از نقاط دیگر بدن است که اگرچه جزو نقاط پالس بدن نیست، اما بد نیست که بخصوص در صورت نمایان بودن سینه، مقداری عطر به آن بزنید. تاثیر آن البته هیچگاه به اندازه عطر زدن به مچ دست نیست، اما بوی جذابی برای بدن تولید می‌کند.

نقاطی از بدن که نباید عطر بزنیم

درست است که آدم دلش می‌خواهد همه نقاط بدنش را با رایحه عطر مورد علاقه‌اش بپوشاند. اما نقاطی وجود دارند که نه تنها برای عطر زدن مناسب نیستند، بلکه بر عکس،  مضر هم هستند.  در تصویر زیر این نقاط را نشان داده‌ایم:
نقاطی از بدن که نباید عطر بزنیم
نقاطی از بدن که نباید عطر بزنیم

منطقه اطراف چشمها

یکی از این نقاط ممنوعه، منطقه نزدیک چشمان شما است. می‌دانیم که عطرها حاوی الکل و اتیل هستند و این مواد در صورت تماس با نقاط حساس بدن (مانند چشم ) می‌توانند آسیب زا باشند.

زیر بغل ها

اگرچه همه ما برای ماندگاری بیشتر بوی عطر به دنبال نقاطی از بدن می‌گردیم تا عطرمان را در آنجا اسپری کنیم، اما لازم است تا به طور جدی از زیر بغل برای عطر زدن عطر پرهیز نمایید. ترکیب الکل با غدد عرق ساز بدن، مثل غدد زیر بغل، می‌تواند به شدت آن ناحیه را تحریک کند. این سخن را بیشتر کسانی می پذیرند که پس از اصلاح زیر بغل از عطر یا ادکلن در آن نقطه استفاده کرده باشند، چرا که احتمالأ متوجه خارش و سوزش فوق‌العاده ناراحت کننده‌ای در آن نقطه از بدن خود شده‌اند. ضمن اینکه ترکیب بوی عرق با عطر رایحه ای بسیار ناخوشایند تولید خواهد کرد.

اندام تناسلی

سومین منطقه ممنوعه برای زدن عطر، نواحی مربوط اندام تناسلی است که آنجا هم مثل زیر بغل دچار سوزش و خارش خواهد شد.
همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت ادکلن هرمس زنانه اصل و قیمت ادکلن تام فورد اصل به سایت مارسلا مراجعه کنید.
___تهیه شده توسط تیم تولید محتوای گالری مارسلا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا