دانستنیها و راهنمای خرید

بهترین عطرهای مردانه تلخ و خنک

تصور کنید برای یک قرار عاشقانه، شرکت در جلسه ای با سرمایه گذاران بالقوه و یا جلسه ای با فروشنده یک ملک تجاری خوش موقعیت، آماده می شوید. احتمالا به استایل و سبک پوشش خود برای شرکت در چنین موقعیت هایی اهمیت می دهید. حتی ممکن است حرف ها و میمیک صورت تان را بارها جلوی آینه تمرین کنید تا بهترین تاثیر را روی فرد یا افراد مقابل داشته باشید. تمام این تلاش ها اما با انتخاب یک عطر و ادکلن مردانه غلط و یا حتی بدتر از آن، عدم استفاده از عطر و ادکلن، به هدر خواهد رفت. عطر و ادکلن یکی از ضروریات در استایل یک مرد شیک پوش امروزی محسوب می شود. دنیای عطر و ادکلن ها بسیار متنوع است اما در میان تمام گزینه های موجود، عطرهای تلخ مردانه بیش از سایرین توجه مردان شیک پوش را جلب می کنند. یک عطر مردانه تلخ و خنک چه ویژگی هایی دارد؟ در پایان این مقاله، پاسخ این پرسش را خواهید یافت.

معرفی عطر و ادکلن مردانه تلخ و خنک

با شنیدن عبارت عطر تلخ و سرد مردانه، چه بوهایی در ذهنتان جان می گیرند؟ عطرهایی که در هرم بویایی آنها از روایح چوبی، دودی، ادویه ای و گیاهی استفاده شده باشد، در اصطلاح عطرهای تلخ نامیده می شوند. در نت های پایه یا میانی یک عطر مردانه خنک و تلخ معمولا رد پایی از عود، رایحه چوب های جنگل، چوب صندل، فلفل، تنباکو و قهوه مشهود است. این روایح محبوب ترین انتخاب ها در میان مردان محسوب می شوند و شاید به همین دلیل باشد که از دیرباز تا کنون، عطرهای تلخ عطرهایی مردانه تلقی می شوند. البته این تصویر کلیشه ای این روزها تغییر کرده است و برندهای مختلف، در زمینه تولید عطر و ادکلن زنانه با بوی تلخ نیز موفق بوده اند.
عطر تلخ جسارت، قدرت و اعتماد به نفس می بخشد و این تمام چیزی است که یک مرد شیک پوش و امروزی به آن نیاز دارد. روایح تلخ معمولا بسیار قوی هستند. زمانی که از این عطرها استفاده می کنید، هیچ کسی ورود و حضور شما در یک جمع را نمی تواند نادیده بگیرد. یک عطر تلخ مردانه، می تواند طبعی گرم یا خنک داشته باشد. انتخاب طبع عطر معمولا بر اساس دو پارامتر کلی صورت می گیرد. عطرهای خنک معمولا برای روزهای گرم سال مناسب هستند و در مقابل، استفاده از عطرهای گرم در روزهای سرد پاییز و زمستان توصیه می شود. اگر بدن شما طبعی گرم دارد و نسبت به عطرهای گرم واکنش هایی مانند سردرد یا سرگیجه دارید، بهتر است به سراغ عطرهای تلخ معتدل یا خنک بروید. یک ادکلن مردانه تلخ و خنک انتخاب بسیار ایده آلی برای خاطره ساختن در یک روز گرم تابستان و مسافرت های جذاب این فصل است.

در ادامه چند عطر بسیار محبوب و پر فروش تلخ و خنک مردانه را خدمت شما معرفی خواهیم کرد:

آتلیه کلون سدر اطلس

عطر سدر اطلس از نیش برند آتلیه کلن عطری است چوبی با رایحه ای تلخ و نسبتا خنک. Cedre Atlas در سال 2015 عرضه شد. پرفیومر این عطر Jérôme Epinette است. نت های ابتدایی لیمو، ترنج و کشمش سیاه هستند. نت های میانی عبارتند از سدر، زردآلو و یاس. نت های پایه عبارتند از وتیور، پاپیروس و عنبر.

روژا داو الیزیوم

عطر روژا الیزیوم یک عطر مردانه خنک و نسبتا تلخ در گروه بویایی آروماتیک فوژه است. Elysium Pour Homme Parfum در سال 2017 به بازار عرضه شد. پرفیومر این عطر روژا داو است. نت های اولیه گریپ فروت، لیمو، ترنج، لیموترش، آویشن، درمنه و گالبانوم هستند. نت‌های میانی عبارتند از وتیور، توت عرعر، توت سیاه، سیب، فلفل صورتی، سدر، روغن سیپریول یا ناگارموتا، زنبق دره، رز و یاس. نت های پایه عبارتند از عنبر، چرم، وانیل، بنزوئین و لابدانیوم.

پارفومز د مارلی سدلی

عطر مارلی سدلی عطری است چوبی و معطر با رایحه ای تلخ، ترش و خنک. Sedley در سال 2019 به بازار معرفی شد. Sedley با همکاری اولیویه کرسپ و عطر ساز برجسته ی ایرانی، آقای حمید مراتی کاشانی ساخته شد. نت های ابتدایی لیمو، نعناع، ترنج، گریپ فروت و پرتقال ماندارین هستند. رایحه میانی اسطوخودوس، رزماری، شمعدانی و شمعدانی است. نت های پایه عبارتند از آمبروکسان، چوب صندل، خس خس، کشمیران، سدر و نعناع هندی.

ورساچه بلو جینز

عطر ورساچه بلو جینز عطری نسبتا خنک با نتهایی تلخ و ترش در گروه بویایی آروماتیک فوژه از برند ورساچه  است. Blue Jeans در سال 1994 عرضه شد. پرفیومر این عطر Jean-Pierre Bethouart است. نت های ابتدایی مرکبات، ترنج، ارس، انیسون، رز برزیلی و ریحان هستند. رایحه میانی اسطوخودوس، رز، میخک، هلیوتروپ، یاس، شمعدانی، مریم گلی، صنوبر و زنبق دره است. نت های پایه عبارتند از وانیل، دانه تونکا، چوب صندل، زنبق، مشک، عنبر، سدر، وتیور و نعناع هندی.

کوچ گرین

عطر کوچ گرین (کوچ سبز) عطری است مردانه  با رایحه ای تلخ و خنک. . Coach Green در سال 2023 عرضه شد. پرفیومر این عطر Marie Salamagne است. نت های اولیه کیوی و ترنج هستند. نت میانی شمعدانی و رزماری است. نت های پایه سدر و خزه هستند.

دسکوارد گرین وود

عطر گرین وود از برند DSQUARED² عطری است چوبی و معطر با رایحه ای تلخ و تا حدودی خنک. گرین وود در سال 2019 به بازار عرضه شد. نت های ابتدایی لیمو، فلفل بوربن و سنتولینا هستند. نت‌های میانی عبارتند از وتیور، سدر و رزین. نت های پایه آمبروکسان، اسانس سیپریول و مشک هستند

تام فورد گری وتیور

عطر تام فورد گری وتیور عطری است چوبی با رایحه ای تلخ و خنک. Grey Vetiver در سال 2014 از برند تام فورد عرضه شد. پرفیومر این عطر هری فرمونت است. نت های ابتدایی لیمو، گریپ فروت، ترنج و ریحان هستند. رایحه میانی ریشه زنبق، شکوفه پرتقال، مریم گلی و درمنه است. نت های پایه عبارتند از وتیور، خزه بلوط، مشک و عنبر.

لالیک انکر نویر اسپرت

عطر انکر نوآر اسپورت لالیک (لالیک انکر نویر اسپرت) عطری است چوبی و تلخ مردانه از نوع آبی. Encre Noire Sport در سال 2013 عرضه شد. پرفیومر این عطر Nathalie Lorson است. نت های ابتدایی گریپ فروت، ترنج و جوز هندی هستند. نت های میانی سرو، نت های آبی و اسطوخودوس هستند. نت های پایه عبارتند از وتیور بوربن، خس خس هندی، چوب کشمیر و مشک.

هرمس تق هرمس او ترس فرش

عطر تق هرمس او ترس فرش، عطری است چوبی با رایحه ای تلخ و خنک (و تا حدودی ترش) از برند  هرمس است. Terre d’Hermes Eau Tres Fraiche در سال 2014 عرضه شد. پرفیومر این عطر Jean-Claude Ellena است. نت های ابتدایی پرتقال، مرکبات و نت های آبکی هستند. نت میانی شمعدانی است. نت های پایه عبارتند از نت های چوبی، سدر و نعناع هندی.

انواع عطر تلخ و خنک مردانه با ماندگاری بالا

یک عطر مردانه تلخ و خنک با ماندگاری بالا، همان چیزی است که شما را در روزهای طولانی و گرم تابستان نجات می دهد. جلسات متعدد کاری یا سفر کردن در گرمای تابستان، سبب می شود تا عطرهای معمولی خیلی زود از روی پوست تبخیر شوند. در واقع گرما و حرارت دو عامل اصلی تبخیر عطر از روی پوست و کاهش ماندگاری آن هستند. بنابراین، اگر به دنبال یک ادکلن تلخ و سرد مردانه با ماندگاری بالا هستید، حتما به سراغ عطرهایی با غلظت بالا بروید. به عنوان مثال، ادو پرفیوم ها اگرچه قیمت بالاتری دارند اما ماندگاری بیشتر را نیز برایتان تضمین می کنند. عطرهای خنک به طور کلی ماندگاری کمتری دارند اما غلظت بالا و سایر تمهیداتی که برخی از طراحان عطر برای محصولات خود در نظر گرفته اند، می توانند ماندگاری عطر را افزایش دهد.

در ادامه نیز، چند عطر بسیار محبوب و پر فروش تلخ و خنک مردانه با ماندگاری بالا را خدمت شما معرفی خواهیم کرد:

اورتو پاریسی مگاماره

با اینکه پخش و ماندگاری بسیار بالا در عطرهای خنک تقریبا دست نیافتنی است، عطر مگامار اورتو پاریسی با ساختاری سنت شکن، در سدر فهرست عطر های تلخ و خنک با ماندگاری و پخش بوی بالا قرار میگیرد.  اورتو پاریسی مگاماره عطریست در گروه آبی آکواتیک. این شاهکار توسط الساندرو گوالتیری در سال 2019 به بازار عرضه شد.

کرید رویال مایفر

عطر کرید رویال مایفر کرید در گروه بویایی گلی میوه ای ، در سال 2015 عرضه شد. پرفیومر این عطر Olivier Creed است. نت های ابتدایی درخت کاج، جین و آهک هستند. نت میانی رز است. نت های پایه اکالیپتوس، سدر و پرتقال هستند.

دولچه اند گابانا لایت بلو او اینتنس مردانه

عطر دولچه اند گابانا لایت بلو اینتنس مردانه عطری است چوبی و نسبتا تلخ با رایحه ای خنک و شاداب. Light Blue Eau Intense Pour Homme در سال 2017 عرضه شد. پرفیومر این عطر آلبرتو موریلاس است. نت های اولیه گریپ فروت و پرتقال ماندارین هستند. نت میانی آب دریا و درخت عرعر است. نت های پایه مشک و امبروود هستند.

پارفومز د مارلی گرینلی

عطر مارلی گرینلی در گروه مرکباتی معطر در سال 2020 عرضه شد. نت های ابتدایی سیب سبز، ترنج کالابریایی و پرتقال ماندارین هستند. نت‌های میانی عبارتند از پتی‌گرن، ترمه، سدر، پوماروز و بنفشه. نت های پایه عبارتند از خزه بلوط، مشک و امبروود. این عطر ماندگاری نسبت خوب و پخش بوی تقریبا پایینی دارد.

آرماف کلاب د نویت سیلاژ (سیلیج)

عطر آرماف کلاب د نویت سیلاج در گروه گلی چوبی مشکی در سال 2020 عرضه شد. نت های ابتدایی ترنج، کشمش سیاه، لیمو، لیمو، برگ بنفشه و زنجبیل هستند. نت های میانی رز، یاس و زنبق هستند. نت های پایه آمبروکسان، مشک، چوب صندل و سدر هستند. این عطر تلخ و ترش مردانه نیز ماندگاری و پخش قابل قبولی در بین روایح خنک دارد.

افنان سوپرمیسی این هیون

عطر افنان سوپرمیسی این هیون عطری است چوبی و تا حدودی تلخ با رایحه ای نسبتا مشابه کلاب د نویت سیلاج که پیشتر معرفی شد. Supremacy In Heaven در سال 2018 عرضه شد. نت های ابتدایی ترنج و پرتقال ماندارین هستند. نت‌های میانی انگور فرنگی سیاه و چای سبز هستند. نت های پایه مشک، چوب صندل و نت های چوبی هستند. این عطر ماندگاری خوب و پخش بوی نسبتا پایینی دارد.

آمواج رفلکشن مردانه

عطر آمواج رفلکشن مردانه، در گروه بویایی چوبی مشکی گلی در سال 2006 از برند ادکلن آمواج روانه بازار شد. سازنده این عطر Lucas Sieuzac است. نت‌های ابتدایی رزماری، فلفل صورتی و پتی‌گرن هستند. نت های میانی عبارتند از: یاس، نرولی، ریشه زنبق و یلانگ یلانگ. نت های پایه چوب صندل، خس خس، سدر و نعناع هندی هستند.

هرمس تق هرمس ادوتویلت

عطر هرمس تق د هرمس نسخه ی ادوتویلت، در گروه بویایی چوبی ادویه ای در سال 2006 عرضه شد. پرفیومر این عطر Jean-Claude Ellena است. نت های ابتدایی پرتقال و گریپ فروت هستند. رایحه میانی فلفل، گل سرخ و سنگ چخماق است. نت های پایه عبارتند از وتیور، سدر، نعناع هندی و بنزوئین. این عطر بسیار محبوب و پر فروش برنده جایزه FiFi Award Fragrance Of The Year Men`s Luxe 2007 است. ماندگاری این عطر خوب و پخش بوی آن متوسط است.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا به یک پرسش پاسخ دهیم: منظور از عطر مردانه تلخ و خنک چیست و این دسته از عطرها چه کاربردهایی دارند؟ عطر و ادکلن تلخ با هر طبع و میزان ماندگاری، انتخاب جذابی برای استایل های مردانه محسوب می شود. مارسلا معتبرترین مرجع برای خرید عطر و ادکلن در ایران، طیف بسیار متنوع و گسترده ای از انواع عطرهای تلخ و خنک مردانه با ماندگاری بالا را ارائه می دهد. شما می توانید از سراسر ایران این عطرها را با قیمتی مناسب و ضمانت اصالت کالا خریداری کنید.همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت عطر مردانه خنک و قیمت ادکلن دیور مردانه به سایت مارسلا مراجعه کنید.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره انتخاب بهترین عطر خنک و تلخ مردانه با توجه به خصوصیات فردی خود، لطفا با مشاورین ما در بخش فروش مارسلا در تماس باشید تا بهترین گزینه را نسبت به سلیقه و معیارهای شما، به شما معرفی نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا