دانستنیها و راهنمای خرید

معرفی عطرهای عودی مردانه

دنیای ما مملو از رایحه های سحر انگیز و جذاب است. در میان تمام المان های خوشبو، عود (Agar Wood) یکی از اعجاب انگیز ترین، پر رمز و راز ترین و خاص ترین بوها را به ما هدیه می کند. این ماده خوشبو و معطر قرن هاست که در تولید عطر و ادکلن استفاده می شود. عطر عودی مردانه و زنانه رایحه ای گرم، اغوا گر و تندی دارد که گاهی به نت های چوبی شباهت پیدا می کند. رد پای این ماده معطر طبیعی را در بسیاری از عطرهای موفق، گرانقیمت و ماندگار دنیا می توان یافت. ما در ادامه این مقاله، ضمن معرفی مهمترین ویژگیهای عود و عطرهای عودی، چند نمونه از بهترین و موفق ترین عطرهای عودی مردانه را نیز معرفی خواهیم کرد.همچنین شما میتوانید برای خرید انواع عطر مانند ادکلن آمواج به سایت مارسلا مراجعه کنید.

بهترین عطرهای عودی مردانه

اگر رایحه های مردانه تند و گرم را می پسندید و یا دوست دارید عطری را استفاده کنید که به طبیعت نزدیک تر باشد، عطر عودی مردانه می تواند بهترین انتخاب برایتان باشد. عود یک ماده معطر است که از درختان گرمسیری آگار در هند استخراج می گردد. درختان آگار (درخت عود) در زمره گیاهان در خطر انقراض قرار دارند و همین موضوع، به طور متوسط، قیمت عطر عودی مردانه و زنانه را افزایش می دهد. برای استخراج عود از درختان آگار، باید ابتدا آنها را به نوعی کپک آلوده کرد تا درخت، بنا به ذات طبیعی خودش، نوعی صمغ را برای کشتن این کپک آزاد کند. صمغ آزاد شده بوی خوشی دارد و معمولا برای تولید یک ادکلن مردانه با بوی عود استخراج می گردد. بوی عود، اگر به صورت طبیعی استخراج شده باشد، هیچگاه ثابت نیست. محل رشد درخت، شیوه نگه داری از آن، خودرو بودن یا کشت صنعتی درخت و سایر عوامل، در رایحه عود تاثیرگذار هستند.
در یک عطر مردانه با رایحه عود گرانقیمت، نیش و دست ساز، از عودهای طبیعی استفاده می شود. عود طبیعی رایحه ای شیرین، دودی و چوبی دارد و بر اساس ساختار ظاهری و بوی غالب به دسته های مختلفی تقسیم می شود. به عنوان مثال، عود لائوس ترکیب قوی از رایحه های چوبی و شیرین دارد که میتوان از آن در ساخت انواع عطر شیرین زنانه یا مردانه استفاده کرد. اما عود عربی، تلخ تر و قوی تر است. به شکل مشابه، عود تایلندی رایحه قوی چوبی دارد اما عود کامبوجی بیشتر دودی است و تا حدی می توان رایحه آن را شبیه به تنباکو دانست.
اینکه طراحان در ساختار یک عطر عودی مردانه از چه نوع عودی استفاده کنند، تاثیر مستقیمی بر رایحه کلی عطر و البته کاربرد آن خواهد داشت. عطر عودی مردانه می تواند به واسطه نوع عود طبیعی انتخاب شده و سایر نت های استفاده شده در هرم بویایی اش، شیرین، تلخ یا تند باشد. البته شایان ذکر است که بوی عود به مرور زمان ممکن است تغییر کند. شرایط نگهداری و طراحی شیشه عطر در این فرایند تاثیر بسزایی دارند.
در اکثر عطرهای عودی مردانه ارزان قیمت و یا عطرهایی که در تیراژ بالا به بازار عرضه می شوند، از عود صنعتی یا سنتتیک استفاده می شود. مزیت عود صنعتی، ارزانی و ثابت بودن بوی آن است. معمولا طراحان برای نزدیک کردن رایحه عود سنتتیک به عود طبیعی و اصیل، از مقداری رزین یا لامی در فرمول شیمیایی عطر استفاده می کنند.
نکته ای که به هنگام خرید عطر و ادکلن عودی باید در نظر داشته باشید این است که یک ادکلن عودی مردانه به طور کلی برای روزهای خاکستری و سرد پاییز و زمستان، مهمانی های رسمی و قرارهای عاشقانه ایده آل است. ترکیب رایحه دودی عود با نت های ادویه ای، اگرچه می تواند عطر و ادکلن مردانه بسیار خاص و ماندگاری را خلق کند اما استفاده از چنین عطرهایی معمولا برای استایل های روزانه و در محیط های بسته توصیه نمی شود. عطرهای عودی با ترکیبی از رایحه های میوه ای یا گلی برای استایل های روزانه و در محیط کار یا دانشگاه، مناسب ترند.
عود یکی از مواد اولیه بسیار محبوب در صنعت عطر سازی محسوب می شود. استفاده از این ماده در عطر و ادکلن زنانه و مردانه سبب افزایش شدت سایر نت ها می گردد، اما اگر به تنهایی در عطر استفاده شود، یک رایحه شیرین و چوبی مطلوب را از خود آزاد می کند. عود در ترکیب با رایحه های میوه ای، ادویه ای، گلی و حتی رایحه های اصیل تر مانند هل یا چوب های معطر مختلف می تواند شاهکار خلق کند. حال که با مهم ترین ویژگی های رایحه های عودی آشنا شدیم، در ادامه برخی از محبوب ترین عطر و ادکلن های عودی مردانه را معرفی خواهیم کرد. همچنین شما می توانید برای بررسی قیمت عطر مردانه و قیمت عطر لانکوم نیز بر روی لیتک کلیک نمایید.

ورساچه پورهوم عود نویر

عطر ادکلن ورساچه پورهوم عود نویر

هر عاشق روایح عودی به شما خواهد گفت که پوشیدن آن همیشه آسان نیست. اما این در حال تغییر است. ورساچه عود نوآر شایسته مقام اول خود در بهترین سکوی ادکلن عود است و ده ها امتیاز برای پوشیدنی بودن کسب کرده است.
ورساچه عود نویر با پرتقال تلخ و ادویه جات باز می شود، سپس قبل از فرود بر روی عود گرم و خاکی، با گل های شیرین ترکیب می شود. نتیجه یک راه تازه و مدرن برای لذت بردن از این نت سنتی سنگین خاورمیانه است.
قدرت ماندگاری جنون آمیز ادکلن عود سنتی اغلب عشاق را از متنفران جدا می کند. برخی از عطری که تا روز بعد باقی می ماند لذت می برند، در حالی که برخی دیگر رایحه ای کمتر ماندگار را ترجیح می دهند. ورساچه عود نویر یک سمفونی شاد را به نمایش می گذارد. 
رایحه اولیه: پرتقال، فلفل سیاه، نرولی | رایحه میانی: زعفران، هل، الیبانوم | رایحه پایه: عود، نعناع هندی، چوب چرم 

میسون فرانسیس کرکجان عود ساتین مود

عطر ادکلن عود ساتین مود

عود ساتین مود Maison Francis Kurkdjian Oud Satin Mood یک عطر پودری و گلدار و عودی است که مرزهای معنای “مردانه” بودن را جابجا می کند. این عطر را میتوان بهترین عطر عودی برای مردانی دانست که خواهان چیزی برجسته و شیک هستند.
عود ساتین مود معجونی مجلل از وانیل خامه ای، بنفشه، گل رز، بنزوئین و عود است. علیرغم نت های ظریفش، قدرت ماندگاری دیوانه کننده ای دارد. دلیل آن این است که Maison Francis Kurkdjian یکی از معدود خانه های عطر لوکسی است که از عود واقعی به جای ترکیب مصنوعی استفاده می کند. در نتیجه، چند اسپری این قدرت را دارند که به مدت 11 تا 12 ساعت در اطراف پراکنده شوند.
عود ساتین مود یکی از آن عطرهایی است که به نظر می رسد زنان آن را دوست دارند و از آن تعریف می کنند، احتمالاً به این دلیل که از عطر و ادکلن های کلیشه ه ای مردانه فاصله می گیرد. عطر ساتین مود عطری با ماندگاری عالی برای شب های گرم زمستانی است.
نت ابتدایی: گل رز، بنفشه | نت میانی: بنزوئین| نت پایه: عود، وانیل | نوع: ادو پرفیوم | فصل: پاییز، زمستان

دیور عود اصفهان (عود اسپهان)

عطر ادکلن دیور عور اصفهان یا عود اسپهان

کریستین دیور عود اصفهان نیز از عطرهای بسیار بسیار با کیفیت و خارق العاده عودی از برند عطر دیور است. عطر دیور عود اسپهان، معجون نمادین گل رز و عود، شیک، تصفیه شده و حیوانی است. این ترکیب با الهام از ایران، ترکیبی از نت‌های چوبی و دودی را با گل رز ظریف و ادویه‌ها ترکیب می‌کند. در ابتدا، ما را تحت تأثیر رایحه زیبای گل رز قرار داد (که بیشتر پودری است تا مربا)، قبل از اینکه پایه عود آرامش بخش را به خود اختصاص دهد.
این عطر که مدت‌ها پس از اسپری‌شدن باقی می‌ماند، یکی از بهترین عطرهای ماندگار است که ما آزمایش کرده‌ایم، زیرا متوجه شدیم که به مدت 12 ساعت (یا بیشتر) می‌ماند، که بسیار چشمگیر است. توجه داشته باشید که حتما مقدار کمی اسپری کنید چون ممکن است رایحه بسیار قوی و سنگین شود. به طور کلی، این ترکیب زیبا یک عطر عودی عالی برای هر کسی است که مایل به گسترش کمد عطر خود و آزمایش عود است. و در حالی که گران است، قدرت ماندگاری چشمگیر و پیچیدگی رایحه، قیمت را کمی دلپذیرتر می کند، به همین دلیل است که آن را به رتبه های بالای فروش و محبوبیت در بین عطرهای عودی رسانده است.

تام فورد عود وود

عطر ادکلن تام فورد عود وود

ادوپرفیوم تام فورد عود وود Tom Ford Oud Wood یکی از آیتم های ضروری برای هر عطر باز، در هر مجموعه عطری است. از زمان عرضه آن به عنوان بخشی از مجموعه اصلی Private Blend در سال 2007 پرفروش بوده است.
ترکیب جذاب بخور، چوب صندل، چوب رز، عود کمیاب و کهربا رایحه ای مقاومت ناپذیر ایجاد می کند. تنها چند اسپری از عطر برای ایجاد هاله ای از پیچیدگی و تجمل کافی است. در جذابیت فریبنده این عطر غرق شوید و احساس کنید که عضو یک باشگاه انحصاری هستید.

اینیشیو عود فور گریتنس

عطر ادکلن عود فور گریتنس

عطر فوق العاده جذاب و منحصر به فرد اینیشیو عود فور گریتنس Initio Parfums Prives نیز یکی از برترین های عودی است. رایحه عود فور گریتنس با نت های ابتدایی نیروبخش اسطوخودوس، زعفران و جوز هندی آغاز می شود که به خوبی قلب چوبی و غنی عود را تکمیل می کند. نت های پایه نعناع هندی و مشک به عمق و پیچیدگی می افزایند و رایحه ای جذاب و متمایز ایجاد می کنند. از بافت مجلل و تعادل نفیس این عطر لذت ببرید که برای کمک به شما در دستیابی به عظمت طراحی شده است.

کرید رویال عود

عطر ادکلن کرید رویال عود

کرید رویال عود ترکیبی منحصر به فرد و مدرن با رایحه های کلاسیک عود است که با ترکیبی از فلفل صورتی، لیمو و ترنج سیسیلی آغاز می شود. با الهام از ترکیب ایرانی و پاریسی، رایحه ای غنی، چوبی و شبیه کهربا، سپس در قلب سدر، دانه گلپر و گالبانوم باز می شود، قبل از اینکه در پایه ای از کندر، مشک، عود و چوب صندل قرار گیرد. یکی از پرفروش‌ترین عطرهای کرید محسوب میشود.

اورماند جین نواب او عود

عطر ادکلن اورماند جین نواب او عود

این اکسیر سرمست کننده از مجموعه “چهار گوشه زمین Four Corners of the Earth” لیندا پیلکینگتون (الهام گرفته از گیاهان بومی مناطق مختلف جهان) روح زیادی دارد. اورماند جین نواب اف عود ترکیبی قوی از کهربا و گل رز با لبه عود نرم، جونده و بسیار زیباست. ملیله ای غنی از اعماق پیچیده و فوق العاده. این عطر توسط Geza Schoen (عطر ساز Eccentric Molecules) برای Linda ساخته شده است، این عطر با الهام از نیوآب ها که زمانی بر مرکز هند حکومت می کردند و سرشار از ادویه های خارق العاده است. سطح عود استفاده شده در این فرمول بسیار عالی است، برای بیدار شدن و غرق نشدن حواس. یک هم افزایی معطر که در آن هیچ عنصری در مرکز توجه قرار نمی گیرد. با ترکیبی از پرتقال، ترنج، هل، نت‌های سبز و آلدئیدها شروع می‌شود و قبل از اتمام روی چوب آگار (عود)، عنبر، سفری خوشبو از میان گل رز، پیمنتو، دارچین، ماگنولیا، ارکیده، برگ بو و هدیون می‌گیرد. خس خس، لبدانوم و مشک.
سخن پایانی
ما در این مقاله مهم ترین ویژگی های عطرهای عودی مردانه را مرور کردیم. عود محبوب ترین، خوش سابقه ترین و خاص ترین ماده ای است که در صنعت عطرسازی استفاده می شود. ترکیب این ماده اعجاب انگیز با سایر روایح، می تواند نت های دودی، شیرین یا چوبی ماندگار و خاصی را خلق کند. در این مقاله، ما موفق ترین این ترکیب ها که در قالب ادکلن های عودی مردانه محبوب و پرفروش به بازار عرضه می شوند را نیز معرفی کردیم.همچنین شما می توانید برای استعلام قیمت انواع عطر مانند عطر تام فورد،عطر بولگاری، عطر شنل مردانه و … به سایت مارسلا مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا