دانستنیها و راهنمای خرید

بهترین عطرهای کلاسیک مردانه

به چه عطری، عطر کلاسیک می گویند؟

عطر مردانه کلاسیک به عطرهایی گفته می‌شود که دارای رایحه‌ای اصیل، ماندگار و جذاب هستند. این عطرها معمولاً از ترکیبات طبیعی و باکیفیت ساخته می‌شوند و برای استفاده در موقعیت‌های مختلف مناسب هستند. قیمت عطر مردانه کلاسیک بسته به برند، حجم و کیفیت آن می‌تواند متفاوت باشد. در حال حاضر، قیمت عطر مردانه کلاسیک از حدود ۲۰۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است.

در مقابل، به عطری «قدیمی» گفته می شود که با نیازها و احتیاجات زمانه همخوانی ندارد. مثلاً گلاب بنفش یا گلاب معمولی که در عصر ویکتوریا برای بسیاری از زنان جذاب بود. چنین عطرهایی امروزه از مد افتاده‌اند و منسوخ شده‌اند و تنها خاطره‌ای از آنها در حافظه ها مانده است.همچنین شما میتوانید برای خرید انواع عطر مانند عطر لانکوم، عطر بوگاری و … به سایت مارسلا مراجعه کنید.

عطر کلاسیک چیست؟

بدیهی است که عطر، دقیقاً همانند دیگر کالاهای مصرفی، بدون اینکه مشتریان خاص خود را داشته باشد، امکان دوام و بقا در بازارهای مدرن و امروزی ندارد. اما ثبات و تداوم در بازار،  فقط یکی از جنبه‌های عطر کلاسیک است و نه همه آنها.

مهمترین ویژگی یک عطر کلاسیک آن است که روایح آن بایستی چنان کیفیت برتری داشته باشد تا قابلیت آنرا داشته باشند تا بر صنعت عطرسازی رایج در بازار، تاثیر بگذارد، و چند نسل مختلف را به خود جذب کند. ما در این مقاله در پی آن هستیم که جزئیات بیشتری از هر کدام از خصوصیات و مشخصه‌های یک عطر کلاسیک مردانه ارائه نماییم.

بنابراین یکی از مشخصه های عطرهای کلاسیک، برتر بودن کیفیت آنها نسبت به عطرهای هم عصر خود است.. یکی از این ویژگی‌ها فاخر بودن یک عطر،  ماندگاری و دوام بوی عطر بر بدن انسان است، طبیعی است که وقتی یک عطر با استفاده از اسانس‌های خوب و درجه یک ساخته شوند، رایحه آن دارای ظرفیت ماندگاری طولانی تری نسبت به عطرهای دیگر  است.فاکتور دیگری که نشانگر کیفیت برتر یک عطر است پیچیدگی در روایح ترکیبی آن است.

یکی دیگر از ویژگی های عطرهای کلاسیک آن است که سالهای سال تاثیرشان بر صنعت عطر و ادکلن تداوم داشته باشد. درست است که هر عطری ویژگی‌های عصر و زمان خودش را به همراه دارد، اما عطری ماندگار و کلاسیک می‌شود که بر تغییر زمان غلبه پیدا کند و در نهایت به یک مرجع تبدیل شود. تنها تمایل بیش از حد مردم برای خرید یک عطر، آن را تبدیل به یک عطر کلاسیک نمی‌کند. برای مثال عطری مانند Last Gage’s Fame را در نظر بگیرید که علی رغم فروش زیاد، نمی توان آن را جزو عطرهای کلاسیک به حساب اورد. این عطر و عطرهای مشهور دیگری که به وسیله برند بیانسه (Beyonce) و نیکی میناژ (Nicki Minaj) روانه بازار شده اند، و مشتریان نسبتاً قابل توجهی هم دارند را نمی‌توان عطرهای کلاسیک نامید، چون هیچگونه مزیت بلند مدتی برای صنعت عطر به ارمغان نیاورده اند.

ویژیگی سومِ عطرهای کلاسیک آن است که در بین چند نسل  کوناگون طرفدار داشته باشد (به همین سبب، آنها را عطرهای چند نسلی نام نهاده‌ایم). برخی از عطرها چون جرقه‌ای در  دنیای عطر و ادکلن ظاهر می‌شوند و اگرچه تاثیر و درخشندگی آنها زیاد است اما  به یکباره و  برای همیشه خاموش می‌گردند.

عطرهای کلاسیک اما چنین نیستند و در بین چندین نسل طرفدار دارند..

آنچه که راجع به خصوصیات و ویژگی‌های عطرهای کلاسیک گفتیم البته بدان معنا نیست که عطرهای مدرن فاقد کیفیت و جذابیت هستند. امروزه با استفاده از تکنولوژی، متخصصین  عطر و ادکلن به ترکیبات پیچیده‌ای از نت‌ها و روایح گوناگون دست یافته اند که به راستی بازار و دنیای عطر را متحول کرده است.‌

ویژگیهای یک عطر کلاسیک مردانه

حالا که با توضیحات بالا تا حدودی متوجه شدیم که به چه عطری عطر کلاسیک می‌گویند، اجازه دهید تا کمی در مورد پرسش‌هایی از قبیل اینکه اصولاً یک ادکلن کلاسیک مردانه درای چه ویژگی‌هایی است، و بهترین عطر و ادکلن کلاسیک مردانه چیست ، مقداری با هم سخن بگوییم.

گفتیم که ترکیب عطر کلاسیک بایستی دارای جذابیتی ماندگار و فارغ از زمان داشته باشد.

مشهور است که عطرهای کلاسیک مردانه از پا به عرصه وجود گذاشتنِ عطری چون Caron Pour Un Humme De Caron آغاز شده است. شاید کمی سخت باشد تا فهرستی از بهترین عطرهای کلاسیک مردانه را با قطعیت بیان نمود اما با توجه به فاکتورهایی که این روزها برای عطرهای مردانه رایج است، سعی می‌کنیم تا این فهرست را حتی المقدور برای شما مهیا سازیم. رجوع به فهرستی از بهترین‌ها،  همیشه خیال ما را به عنوان یک خریدار راحت‌تر می‌کند تا شاید از تجارب دیگران در انتخاب عطرمان استفاده نموده و انتخاب بهتری داشته باشیم.

بهترین ادکلن کلاسیک مردانه

در انتخاب این فهرست آنچه را که در مرحله نخست برای ما مهم بود، در مرحله نخست خوشبو و مورد پسند بودن و فروش بالای آن عطر بدون توجه به سن و سال و جوانی و پیری بود و  در مرحله بعد، توجه به این نکته بود که فرمولاسیون نسخه‌ای موجود آن عطر به اندازه کافی شبیه به فرمولاسیون عطرهای قدیمی‌تر این برند باشد.

در انتها، ضمن اینکه توجه شما را با فهرست منتخب کارشناسان مارسلا جلب می کنیم و این اطمینان را داریم از اینکه هر از چندگاه یک بار رایحه عطر کلاسیک را تجربه کنید متضرر نخواهید شد:

کارون پورانوم (پو ران هوم)

کارون پورانوم عطری است مردانه و معطر که در سال 1934 عرضه شد. سازنده این عطر Ernest Daltroff است. نت های اولیه اسطوخودوس، رزماری، ترنج و لیمو هستند. رایحه میانی مریم گلی، شمعدانی، گشنیز، سدر، چوب رز برزیلی، هلیوتروپ و رز است. نت های پایه عبارتند از وانیل، مشک، خزه، عنبر و دانه تونکا.

جیوانچی جنتلمن

جیوانچی جنتلمن عطری است چوبی که در سال 1974 روانه بازار شد. سازنده این عطر Paul Leger است. نت های ابتدایی عسل، رز، دارچین، ترخون، ترنج و لیمو هستند. نت های میانی عبارتند از: نعناع هندی، سدر، ریشه زنبق و یاس. نت های پایه عبارتند از: نعناع هندی، چرم، خزه، خزه بلوط، خس خس، مشک، عنبر و وانیل.

شنل انتئوس

آنتئوس نام خدای یونان باستان است. قوی، مانند یک خدا، و ملایم به عنوان یک مرد، Antaeus متعلق به آن دسته از عطرهای با فردیت و شخصیت قوی است که بر مردانگی تأکید می کند، آنچه در دهه 1980 بود. عطر مریم و مریم گلی، لیموترش و آویشن با هم متحد شده اند تا طراوت و خاصیت مردانه ای را به عطر ببخشند. رایحه گرم می شود و در انتها به دلیل وجود نعناع هندی، صندل و لبدانوم در پایه، غلیظ می شود. نت‌های کاستوریوم و چرم ظرافت حیوانی تیز را به ارمغان می‌آورند.
نت های بالایی عطر شنل مردانه از نوع  شنل انتئوس شامل لیمو، لیمو ترش، گشنیز، مریم، مریم گلی و ترنج است. قلب از آویشن، ریحان، گل رز و یاس تشکیل شده است، در حالی که پایه آن از گیاه نعناع هندی، کاستوریوم، لبدانوم و خزه بلوط تشکیل شده است. این عطر توسط Jacques Polge در سال 1981 ساخته شد.

دیور فارنهایت

دیور فارنهایت یک عطر آروماتیک فوژه مردانه عطر دیور است که در سال 1988 به بازار عرضه شد. فارنهایت توسط ژان لوئیس سیوزاک، میشل آلمیراک و موریس راجر طراحی شد. رایحه اولیه شامل گل جوز هندی، اسطوخودوس، سدر، بابونه، پرتقال ماندارین، زالزالک، ترنج و لیمو است. نت های میانی عبارتند از: برگ بنفشه، جوز هندی، سدر، چوب صندل، میخک، پیچ امین الدوله، یاس و زنبق دره. نت های پایه عبارتند از چرم، وتیور، مشک، عنبر، نعناع هندی و دانه تونکا.

کرید گرین آیریش توید

کرید گرین آیریش توید یک عطر کلاسیک فوژه است. یکی از رایحه های خاص خانه عطر و ادکلن کرید، این عطر فاخر و بسیار با کیفیت،  مورد علاقه بسیاری از افراد مشهور است. این عطر غنی، تازه، اسپرت و فراموش نشدنی است.
تویید گرین آیریش با نت‌های اولیه زنبق و دمنوش لیمو آغاز می‌شود. نت میانی شامل برگ بنفشه است. نت های پایه عنبر و چوب صندل میسور هستند.

جوپ هوم

جوپ هوم (جوپ قرمز) عطری است بسیار احساسی و شرقی با نت های اولیه مرکباتی تازه از ماندارین، لیمو، ترنج و شکوفه پرتقال. قلب گل بسیار گرم و مطبوع است و یاس، زنبق دره، هلیوتروپ و دارچین را آشکار می کند. پایه عجیب و غریب رایحه های شیرین و چوبی وانیل، دانه تونکا، نعناع هندی و چوب صندل را معرفی می کند. این عطر توسط Michel Almairac در سال 1989 ساخته شد.

هوگو باس نامبر وان

هوگو باس نامبر وان عطری است فوژه آروماتیک که در سال 1985 عرضه شد. سازنده بوس نامبر وان Pierre Wargnye است. نت های ابتدایی درمنه، ترنج، ارس، لیمو، سیب سبز، زیره، ریحان و گریپ فروت هستند. رایحه میانی عسل، اسطوخودوس، رز، یاس، مریم گلی، شمعدانی، زنبق دره و ریشه زنبق است. نت های پایه عبارتند از تنباکو، خزه بلوط، نعناع هندی، چوب صندل، مشک، عنبر، دارچین و سدر.

هوگو باس باتلد

هوگو باس باتلد عطری است چوبی تند که در سال 1998 راه اندازی شد. Boss Bottled توسط Annick Menardo و Christian Dussoulier ایجاد شد. نت های ابتدایی عبارتند از سیب، آلو، لیمو، ترنج، خزه بلوط و شمعدانی. نت های میانی دارچین، ماهون و میخک هستند. نت های پایه عبارتند از وانیل، چوب صندل، سدر، وتیور و درخت زیتون.

جورجیو آرمانی آکوا دی جیو

آرمانی با الهام از زیبایی Pantellerie، جایی که تعطیلات خود را در آن گذراند، رایحه آکوا دی جیو را ایجاد کرد. عطر مردانه جورجیو آرمانی آکوا دی جیو رایحه آزادی، پر از باد و آب است. این ترکیب از یک هارمونی کامل از نت های شیرین و شور آب دریا و تفاوت های ظریف از گرمای آفتابی بر روی پوست شما ساخته شده است. Aqua di Gio پر از آفتاب سوزان مدیترانه است. مرکبات تلخ با رنگ های معطر رزماری با نمک، ظرافت دریایی و هدیون شفاف در هم آمیخته است. نت های تیز ادویه ها با پایه چوبی با دنباله ای گرم و مشک دار نرم می شوند. این عطر محبوب در سال 1996 توسط آلبرتو موریلاس ساخته شد.

کارل لاگرفیلد کلاسیک

در سال 1978 عطرساز ران وینگراد یک عطر چوبی شرقی برای خانه معتبر کارل لاگرفلد به نام “کارل لاگرفیلد کلاسیک” ساخت. این عطر با آلدهیدها، ترنج، جوز هندی، پرتقال شیرین و استراگون باز می شود. قلب از چوب سدر، گل یاس تند و شیرین، زنبق، نعناع هندی، گل رز، چوب صندل و تنباکو تشکیل شده است. پایه آن عنبر، مشک، بلوط، دانه های تونکا و وانیل را نشان می دهد. ای. بطری این عطر توسط کارل لاگرفلد طراحی شده است.

آرامیس 900

عطر آرامیس 900 در سال 1973 روانه بازار شد. سازنده این عطر برنارد چانت است. نت‌های ابتدایی گشنیز، نت‌های سبز، چوب رز برزیلی، ترنج و لیمو هستند. رایحه میانی رز، میخک، گل شمعدانی، زنبق دره، یاس و ریشه زنبق است. نت‌های پایه عبارتند از: خزه بلوط، نعناع هندی، نعناع هندی، وتیور، چوب صندل و عنبر.

آزارو پور هوم

عطر آزارو پورهوم مردانه در سال 1978 روانه بازار شد. Azzaro pour Homme توسط جرارد آنتونی و ریچارد ویرتز ساخته شد. نت های اولیه اسطوخودوس، لیمو، زیره، ریحان، ترنج، کلاری مریم گلی، زنبق و بادیان ستاره ای هستند. نت‌های میانی عبارتند از وتیور، چوب صندل، نعناع هندی، سدر، توت عرعر و هل. نت های پایه عبارتند از: خزه بلوط، چرم، عنبر، مشک و دانه تونکا.

آرامیس قهوه ای مردانه

آرامیس طلایی مردانه (قهوه ای) در سال 1966 ساخته شد و به مردانی تقدیم شد که قدردان سنت و کلاسیک هستند و به همین دلیل است که این عطر همیشه مدرن است.
این ترکیب حول نت های چوبی و تیز ساخته شده است که بسیار قدرتمند و مردانه هستند. آرامیس یکی از معدود عطرهای معاصری است که نت چرمی فشرده شناخته شده را به راحتی می توان تشخیص داد. آرامیس یکی از برندهای متعلق به استی لودر است. این عطر در آمریکا بسیار محبوب است، جایی که عطرهای با شخصیت قوی تر ترجیح داده می شوند.
نت های آغازین سبز علفی و تازه هستند که با دارچین ادویه شده است. قلب چوبی با پلارگونیوم است که دارای رایحه معطر و تند گلی است. عطر با نت چرمی عظیم به پایان می رسد.
نت آغازی: درمنه، ترنج، دارچین، گاردنیا؛
رایحه میانی: پلارگونیوم، نعناع هندی، وتیور، چوب صندل؛
پایه: چرم، خزه بلوط، کهربا.

گای لاروش دراکار نویر

گای لاروش دراکار نویر یک عطر آروماتیک فوژه مردانه است. Drakkar Noir در سال 1982 روانه بازار شد. سازنده این عطر Pierre Wargnye است. نت‌های ابتدایی اسطوخودوس، لیمو، ترنج، رزماری، نعناع، لیمو ترش، ریحان و درمنه هستند. نت های میانی عبارتند از: درخت عرعر، گشنیز، دارچین، میخک، افسنطین، گلپر و یاس. نت های پایه عبارتند از: خزه بلوط، چرم، صنوبر، سوزن درخت کاج، چوب صندل، وتیور، نعناع هندی، سدر، عنبر و رزین.

ایو سن لورن کورس

ایو سن لورن کوروس یک رایحه آروماتیک فوژه مردانه است. Kouros در سال 1981 روانه بازار شد. سازنده این عطر Pierre Bourdon است. نت های ابتدایی آلدهید، گشنیز، مریم گلی، درمنه و ترنج هستند. نت های میانی عبارتند از: نعناع هندی، میخک، خس خس، گل شمعدانی، دارچین، یاس و ریشه زنبق. نت های پایه عبارتند از: سیوه، عسل، چرم، مشک، خزه بلوط، عنبر، دانه تونکا و وانیل.

گرلن وتیور

گرلن وتیور عطری مردانه و زیبا و چوبی است. این عطر در سال 1961 ساخته شد و دوباره در سال 2000 عرضه شد. بطری و رنگ عطر تغییر کرد، اما رایحه فوق العاده باقی ماند، درست مثل قبل. نت های بالایی ترنج، گشنیز، لیمو، ماندارین و نرولی هستند. قلب وتیور و چوب سرو را متحد می کند. پایه آن از تنباکو، گردو، فلفل و دانه تونکا تشکیل شده است.

پولو سبز

پولو سبز برای طرفداران چیزهای زیبا و ابدی است. نام آن بیدار کننده ارتباط با حلقه بسته ای از برگزیدگان است و این حلقه قوانین و سنت های خود را دارد. پولو به عنوان یک عطر واقعاً مردانه، به جز بابونه که بوی علف بیشتری دارد تا گل، نت های گلی ندارد. دهانه این ترکیب سبز و تازه است، از نت های علف درمنه، ریحان و آویشن، با نت های تند زیره، گشنیز و میخک ساخته شده است. قلب قوی و مردانه مانند چوب های مخروطی است که با نت های گیاه نعناع هندی، خزه بلوط و وتیور تزئین شده است. پایه شامل چرم، تنباکو و آویشن است که یک مسیر فوق العاده و فشرده ایجاد می کند. پولو یکی از دو عطر اول رالف لورن است که توسط کارلوس بنیم در سال 1978 ساخته شد.

دیویدف زینو

دیویدف زینو در سال 1988 به عنوان یک عطر کلاسیک ، بدون اغماض مردانه ساخته شد. قلب زیبای گلی آن توسط اجزای مردانه احاطه شده است. تازه شروع می شود با اسطوخودوس، پالیسندر، مریم گلی و ترنج در بالا. قلب به صورت یک دسته گل زیبا از گل شمعدانی، گل رز، زنبق دره و یاس تشکیل شده است. اجزای گرم و مردانه ترکیب را قفل می کنند: نعناع هندی، چوب سدر و چوب صندل، همراه با لمس لطیف وانیل. این عطر به نام موسس این برند نامگذاری شده است.

کارون یاتاقان

این عطر که از نام سابر ترکی تیز و خمیده Yatagan نامگذاری شده است، دعوتی است برای پیوستن به ماجراجویی در رد پای اسب های عثمانی. صدای عجیب و غریب و مرموز آن یادآور سرنوشت های شرقی و ماجراجویانه است. رایحه گرم، پررنگ و حسی شبیه به یک چوب شرقی بسیار کمیاب است که قرن ها به عنوان بخور در خانه های هندوها استفاده می شد. نت های چوبی یاتاگان با ته رنگ های لطیف گیاهانی مانند گالبانوم، نعناع هندی، بخور، درمنه و نعناع مخلوط شده است، این رایحه رایحه ای عالی برای پاییز و زمستان ایجاد می کند.

عطر کارون یاتاقان در سال 1978 عرضه شد. سازنده این عطر وینسنت مارچلو است. نت های اولیه کاج، گالبانوم، ریحان، شاهی، اسطوخودوس و نعناع هستند. نت میانی درمنه، خزه بلوط، بلوط و نعناع هندی است. نت‌های پایه عبارتند از: کاستوریوم، نت‌های چوبی، عود و مشک.

اگر عطر کلاسیک مورد علاقه ی شما در لیست بالا نبوده، در کامنت های زیر همین مقاله آن را با ما به اشتراک بگذارید.همچنین شما می توانید برای استعلام قیمت انواع عطر مانند ادکلن آمواج، تام فورد و  عطر کلاب د نایت و … به سایت مارسلا مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا