عطرهای جدید، نقد و بررسی عطر و ادکلن

نقد و بررسی عطر آرماف کلاب د نویت اینتنس ادوتویلت مردانه

آرماف کلاب د نویت اینتنس Club de Nuit Intense Man در سال 2015 به بازار عرضه شد و به دلیل شباهت آن با عطر لوکس و محبوب کرید اونتوس Creed Aventus بلافاصله توجه عطر دوستان را به خود جلب کرد.
شخصاً عقیده دارم که این عطر یکی از بهترین عطرهای مشابه کرید اونتوس است. اما اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، بایستی آن را به عنوان یک عطر مستقل در نظر بگیریم. اگرچه شباهت‌های فراوانی با عطر «کرید اونتوس» دارد،  اما این دو عطر تفاوت‌های آشکاری نیز با هم دارند.
آرماف کلاب عملکرد و پرفورمنسی عالی دارد و به راحتی خودش را در زندگی شما جا می‌کند.
بنابراین برای اینکه تصویر بهتری از این عطر داشته باشیم، در این مطلب به بررسی دقیق تر و تخصصی عطر کلاب د نایت اینتنس نسخه ی ادوتویلت خواهیم پرداخت.

کلاب د نویت اینتنس مردانه چه بویی دارد؟

به طور خلاصه، ادکلن کلاب د نایت اینتنس رایحه ای مرکب از روایح سینتتیک (synthetic)، مرکباتی و تازه (فِرِش) دارد – که با رایحه مرکبات در نتِ اولیه (تاپ نت) شروع می شود و تا مشک سفید (white musk)  ادامه پیدا می کند.همچنین شما می توانید برای اطلاع از خرید ادکلن کلاب د نایت به سایت مارسلا مراجعه کنید.
مشخصات کلاب د نویت اینتنس مردانه

نت های ابتدایی کلاب د نویت اینتنس مردانه (Top Notes)

این رایحه که یک ادکلن مردانه است با رایحه ای قوی و بی نظیر لیمو شروع می شود. نت های ابتدایی «کلاب د نویت اینتنس مردانه» پر قدرت ظاهر می شوند. این نت ها عبارتند از روایحی همچون: لیمو، آناناس، توت سیاه، ترنج و سیب. بلافاصله پس از اولین اسپری، با رایحه مرکباتیِ مصنوعی شبیه بوی آناناس، همراه با لیمو و کمی ترنج مواجه خواهید شد.
این افتتاحیه، حدود 10تا 15 دقیقه به طول می انجامد. اپنینگ تازه و ترش فقط پس از 30 دقیقه یا بیشتر شروع به تبخیر می کند.البته این احتمال هم وجود دارد که از آنجا که روایح اولیه بیش از حد مصنوعی به نظر می آیند، در دقایق اولیه چندان از بوی آن خوشتان نیاید؛ با این حال، اگر  کمی صبور باشید، رایحه ای که پس از خشک شدن عطر نصیب شما می شود، بشدت شما را هیجان زده خواهد کرد.
دوستداران عطر Hermes Concentre D’Orange Verte شباهت های قابل توجهی را در آغاز پیدا خواهند کرد، زیرا نت های مرکبات در اینجا تقریباً کیفیت یکسانی دارند.

نت های میانی کلاب د نایت اینتنس مردانه (Heart Notes)

نت های میانی آرماف کلاب دی نویت اینتنس مردانه عبارتند از: توس (brich)، یاسمن، گل رُز
تقریباً می‌توانم به شما تضمین بدهم که حتی اگر افتتاحیه را در نتهای ابتدایی دوست نداشتید، این همان جایی است که دل شما را به دست می‌آورد.

نت های پایه کلاب د نویت اینتنس مردانه (Base Notes)

مشک (musk)، عنبر(امبر گریس)، پچولی (نعناع هندی) و وانیل نت هایی هستند که نت های پایه کلاب د انویت اینتنس مردانه را شکل می دهند.
بوی آناناس و لیمو موجود در نت های ابتدایی هرگز به طور کامل عطر را ترک نمی‌کنند، اما پس از مدتی، طعم و رایحه بیرچ (گیاه غان و یا غوشه) در نت های میانی احساس می کنید و سپس نوبت به روایحی همچون  مشک و امبرگریس (عنبر) می رسد تا ( در نت اصلی) برای ساعاتی چند ذهن شما را به خود معطوف دارد.
راستش را بخواهید، اگر چه پچولی در مشخصات و نتهای این عطر ذکر شده، ولی من شخصاً بوی پچولی (نعناع هندی) را در این عطر احساس نکردم.
به هر حال، حتی پس از خاتمه نت های ابتدایی، شما بوی آناناس را تا پایان بر پوست خود احساس می کنید. از طرفی عطر «کلاب د نویت اینتنس» جذابیت های جنسی مردانه مخصوص به خود را دارد و تا حدودی با کلاس جلوه می کند، اما شاید بهترین مشخصه ای که در مورد این عطر می توان عنوان کرد، قابلیت جلب کردنِ نظر دیگران و تمجید از بوی آن است.

مقایسه عطر «کلاب د نویت اینتنس مردانه » و «کرید اونتوس»

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد «کلاب د نویت اینتنس مردانه» یکی از بهترین و نزدیک ترین روایح مشابه عطر « کرید اونتوس » است. اگر چه شباهت های بین این دو عطر غیر غابل اغماض است، اما تفاوتهایی بارز نیز بین این دو عطر وجود دارد که اینجا به ذکر سه تفاوت اصلی بین عطر «کلاب د نویت اینتنس مردانه» و «اونتوس» خواهیم پرداخت:

1- تفاوت در نت ابتدایی (Top Notes):

در چند دقیقه اولیه، بوی عطر اونتوس بسیار طبیعی تر به نظر می رسد و همراه با رایحه ای شبیه به بوی آناناس است، در حالیکه بوی «کلاب د نایت اینتنس مردانه» در ابتدای امر و قبل از خشک شدن کامل، به نظر مصنوعی می آید. حتی برخی افرادی که این عطر را تست داشته اند عقیده دارند که بوی ابتدایی کلاب دی نویت اینتنس ادوتویلت تا حدودی شبیه به برخی از روایح محصولات تمیز کننده حمام است. 

2- تفاوت در رایحه عطر در هنگام خشک شدن آن بر بدن (drydown point):

در عطر اونتوس رایحه عطر پس از خشک شدن بسیار «دودی‌تر» است،  و بویی با ته زمینه بوی دود توتون دارد که واقعاً منحصر به‌ فرد است، در حالی که در عطر «کلاب د نویت اینتنس»، رایحه عطر پس از عبور از نت های ابتدایی، به سوی رایحه مشک و توس (بریچ) متمایل می شود. نمی خواهم بگویم که کاملاً با هم متضاد هستند، اما تا حدودی با هم متفاوتند.
3- تفاوت در تکامل بوی عطر پس از خشک شدن عطر (drydown):
بوی هر دو عطر پس از اینکه بر بدن خشک می شوند و به نت های میانی ورود می کنند، با هم تفاوت دارند. «کلاب د نویت اینتنس» همان رایحه مشک و آناناس و لیمو را که داشته است، در این مرحله هم با خود نگاه می دارد، در حالیکه در اونتوس، فرایند تکامل بو با تغییرات آرامی در روایح میوه ای و نت های دیگر همراه می شود.  
برای پایان بخشیدن به بحث جذاب رایحه «کلاب د نویت اینتنس مردانه» ، نظر نهایی من این است که با توجه به جمیع شرایط، اگر بوی تند اولیه آن را در اوپنینگ فراموش کنیم، به جرات می‌توان گفت که این عطر فوق‌العاده دوست داشتنی است, بگونه ای که وقتی از آن استفاده می کنید، به صورت باورنکردنی مورد توجه دیگران قرار خواهید گرفت و تعریف و تمجید زیادی را خواهید شنید.

ماندگاری عطر کلاب د نویت اینتنس مردانه

در مجموع دوام بوی «کلاب د نویت اینتنس مدانه» قابل قبول است و بین 1 تا 3 ساعت (بر حسب شرایط محیط و بدن) بوی آن بر بدن انسان می ماند. طبیعی است که با گذشت زمان، شدت بوی آن کمی کاهش می یابد.
از نقطه نظر میزان پخش بو (projection)، کلاب د نویت اینتنس مردانه نیز نسبتا قابل قبول عمل کرده و امتیازی نزدیک به 3.5 از 5 را دریافت میکند.
اگر در مورد «سیاژ» (sillage) و یا «ردِ بوی» این عطر از من بپرسید، باید بگویم که این فاکتور هم نمره ی نسبتا قابل قبولی دریافت میکند، و تا حدود 1 تا 3 ساعت، یک ردپای خوب تا فاصله پنج متری را پشت سر شما باقی می‌گذارد. (سیاژ همان بوی خوش عطر است که وقتی از جایی عبور می کنید، تا یک فاصله ای از شما بجا می ماند).
خلاصه اینکه آرماف پا به میدان سختی در رقابت (یا مشابه سازی؟) با اونتوس گذاشت و ماندگاری بو، میزان پخش بو در محیط اطراف و به جای گذاری خط بوی مناسب (سیاژ) این عطر نشان داد که در این میدان چندان هم دست و پا بسته نبوده است.
ماندگاری و پخش بوی کلاب د نایت اینتنس

چه وقتی عطر «کلاب د نویت اینتنس مردانه» را بپوشیم؟

بهترین زمان برای زدن عطر Armaf Club de Nuit Intense Man، قطعا در روزهای گرمتر در طول بهار و تابستان است. یقیناً رایحه مرکباتی و مشک دار در چنین روزهایی عملکرد بسیار بهتری دارند. هر چند این عطر یک عطر معتدل بوده و به خوبی برای تمام ماه های سال مناسب است.
سازندگان عطر کلاب د نویت اینتنس به هنگام تولید این عطر، شخصیتی قوی را در نظر داشتند، یعنی رایحه ای که در هر مکان و هر زمانی می توان بر بدن نشاند. این عطر برای محیط کار، شرکت در مراسمات و رویدادهای مهم، یا حتی به هنگام پیاده روی روزاف و حضور در رستوران مناسب است. 
اگرچه آرماغ کلاب د نویی اینتنس بهترین عملکرد را در طول روز دارد، اما می توان آن را در شب‌های گرم تابستان نیز استفاده نمود، زیرا رایحه ای تازه (fresh) و قوی دارد و به دلیل دمای بالا قطعاً شیرین نمی‌شود. البته مثل مابقی عطرها، بایستی اول تست نمود تا مطمئن شد در چه مکانها و زمانهایی بوی آن بهتر «به  تن شما می نشیند».
من شخصاً به شما توصیه نمی کنم که در روزهای خیلی سرد زمستان از این عطر استفاده کنید، اگر چه افرادی را دیده ام که اینکار را کرده اند (و البته اتفاقی هم نیفتاده است!). دلیل این امر هم این واقعیت است که نه تنها روایح مرکباتی و فِرِش موجود در این عطر معمولا طراوت و جذابیت  خاص روزهای تابستان را ندارند (به سبب «بیش از حد تند شدن» این روایح)، بلکه بیشتر به این دلیل است که  اصولاً این عطر برای چنیین زمانی ساخته نشده است: روایح بخوبی خود را بروز نمی دهند و شما بهترین بهره را از آن نمی برید.

عطر کلاب د نویت اینتنس ادوتویلت را کجا بپوشیم؟

همانطور که گفته شد کلاب د نویت اینتنس یک عطر همه کاره بوده و هر جایی کارآمد است. این عطر را با شلوار جین، پیراهن پولو، لباس ورزشی، کت و شلوار و هر استایلی میتوان ست کرد و برای هر مکانی از جمله اوقات فراغت، محیط های رسمی و کاری، میهمانی های شبانه و دیت ها و … میتوان استفاده کرد.

چند اسپری کلاب د نویت اینتنس کافی است؟

سه اسپری (پاف) از عطر آرماف کلاب د نویت مردانه به خوبی نتیجه مورد نظر شما را حاصل می کند: دو اسپری در کناره های گردن (درست زیر گوشها) و یک اسپری پشت گردن. اگر که می‌خواهید سطح بیشتری از بدنتان را بپوشانید و کمی بیشتر بوی عطر بدهید، پیشنهاد می‌کنم دو اسپری اضافی نیز در کناره‌های استخوان ترقوه یا روی یقه ی پیراهن خود بزنید، به این ترتیب هرگاه که سرتان را به طرفین می‌چرخانید، بوی بیشتری در محیط پخش می‌شود. تنها سفارش ما این است که بیشتر از یک اسپری در یک نقطه نزنید، زیرا بوی عطر آرماف کلاب قوی و نسبتاً تند است و زمان بیشتری طول می کشد تا از نت های ابتدایی گذر کرده و بوی اصلی خود را رها سازد.

ظاهر و بسته بندی عطر آرماف کلاب د نایت اینتنس مردانه

بسته بندی کلاب دی نویت اینتنس
ظاهر و بسته بندی ادکلن کلاب د نایت اینتنس مردانه نسبتا زیبا و به رنگ مشکی است. به همین دلیل است که در بازار عطر و ادکلن به «آرماف مشکی» نیز معروف است. از گردن بطری این عطر، یک زنجیر مشکی رنگ آویزان است که روی پلاک آن نام شرکت سازنده (Armaf) نوشته شده است. درِ بطری عطر نیز با نگین مصنوعی تزیین شده است که زیبایی و شیک بودن این عطر/ ادکلن را دو چندان می کند. شیشه عطر نسبتا شیک و خوش دست و البته کمی سنگین طراحی شده است.
در کل امتیاز چندان بالای به طراحی و کیفیت شیشه این عطر نمیتوان داد هم از نظر طراحی که حرف جدیدی برای گفتن ندارد و هم از نظر کیفیت که بعضا مشاهده شده که زنجیر روی شیشه یا پلاک به کار رفته حتی موقع باز کردن بسته بندی وکیوم از هم جدا شده اند. ضمن اینکه ممکن است در اثر لیک عطر، بعد از چند ماه رنگ قسمت فوقانی شیشه دچار آسیب شود.
نتیجه گیری 
با توجه به کیفیت قابل قبول و بالای رایحه عطر آراماف کلاب د نایت اینتنس مردانه، قابلیت جلب نظر کردن دیگران، منحصر بفرد بودن عملکرد (پرفورمنس) آن، قدرت سیاژ، ماندگاری رایحه، قدرت پخش بو (پروجکشن) و  همچنین مقرون به صرفه بودن این عطر با توجه به کیفیت بالایی که دارد، قطعاً به عنوان یکی از بهترین انتخابهای شما در میان عطر/ ادکلن های مردانه است. البته سلیقه شما در انتخاب عطر حرف اول را می زند! ولی مطمعناً از خرید چنیین عطری پشیمان نخواهید شد.
با توجه به اینکه این عطر یکی از کلون های اونتوس است، ممکن است که دچار این احساس ناخوشایند شوید که دارید از یک «اونتوس» تقلبی استفاده می کنید. اما واقع امر این است که اصلاً چنین نیست. در هر حال اینهم عطری است برای خودش و بایستی مستقل از اونتوس به آن بنگرید.

برای مشاهده توضیحات بیشتر در مورد کلاب دی نویت اینتنس مردانه، یا خرید نسخه ی اوریجینال آن در فروشگاه اینترنتی مارسلا اینجا را کلیک کنید:

مشاهده اطلاعات بیشتر یا خرید عطر آرماف کلاب د نویت اینتنس

حالا شما به ما بگویید. هیچگاه از آرماف کلاب استفاده کرده اید؟ شما راجع به این عطر چه فکر می کنید؟ ارزش خریدنش را دارد؟ تجربه خودتان را در اینجا با ما به اشتراک بگذارید. منتظر کامنت های شما زیر همین مطلب هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا