دانستنیها و راهنمای خرید

شخصیت شناسی از روی عطر و ادکلن

شخصیت شناسی عطر (Perfume Personality) یکی از شاخه های روانشناسی فردی است. این موضوع ریشه در حس بویایی دارد و به راحتی می تواند شخصیت شما را منعکس کند. این روزها اهمیت تطابق عطر و ادکلن با شخصیت افراد اهمیت بسیار زیادی دارد. در نتیجه دیگر بوی خوب و دلپذیر تنها معیار برای انتخاب یک عطر نیست. حس بویایی از قوی ترین حواس پنجگانه است که قدرت برانگیختن احساسات و بازیابی خاطرات را دارد. با این حساب در هنگام خرید ادکلن زنانه یا مردانه دقت بیشتری بر روی رایحه آن داشته باشید زیرا می تواند نمایانگر شخصیت شما باشد.
در این مقاله سعی بر آن داریم که به معرفی رابطه عطر و شخصیت افراد بپردازیم. همچنین به طور مختصر به موضوع تحلیل شخصیت از طریق عطر خواهیم پرداخت. شخصیت یک عطر به بهترین وجه ممکن می تواند علاقه مندی ها، ویژگی ها و استایل شما را آشکار کند. در واقع عطر ها بیانگر هویت شما هستند و می توانند تأثیری شگرف و ماندگار بر دیگران داشته باشند. در نتیجه خرید ادکلن و کشف رایحه ای مناسب که با شخصیت شما طنین انداز شود ضروری است. اگر به موضوع شناخت شخصیت از روی عطر علاقه دارید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. همچنین برای خرید  عطر مردانه خنک  و عطر خنک زنانه به سایت مارسلا مراجعه کنید.

معرفی انواع عطرها

برای آنکه شخصیت شناسی عطر را بهتر درک کنید، باید روایح مختلف را بشناسید. رایحه عطر به دو دسته کلی رایحه های اصلی و فرعی دسته بندی می شود. روایح اصلی که طبع عطر نیز نامیده می شوند شامل رایحه های خنک، معتدل و گرم هستند. در واقع رایحه های فرعی به واسطه ترکیباتی که در فرمولاسیون آن ها به کار رفته می توانند دارای طبع گرم، خنک یا معتدل باشند. عطرهایی که طبع گرم دارند برای روزهای سرد سال، عطر های خنک برای روزهای گرم و عطر های معتدل برای چهار فصل مناسب هستند. روایح فرعی عبارتند از: رایحه های شیرین، تلخ، ترش، تند و ملایم. در ادامه به تعیین شخصیت بر اساس عطر ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: فیکساتور عطر چیست؟


شخصیت شناسی از روی رایحه عطر

شخصیت شناسی عطر به شما کمک می کند تا بهترین عطر را متناسب با شخصیت خود انتخاب کنید. همچنین عطر انتخاب شده می تواند به خوبی شخصیت شما را نمایان کرده و تأثیری ماندگار به جای بگذارد. در نتیجه عطر شما تبدیل به بخشی از هویت شما و درک دیگران خواهد شد. بنابراین شخصیت پردازی با استفاده از عطر امکان پذیر خواهد بود. بر اساس آنچه گفته شد انتخاب یک رایحه مناسب می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. همچنین می تواند تبدیل به ردی از شخصیت شما در مکان های مختلف شود. عطر شما دیگران را دعوت می کند تا نگاهی کلی به دنیای درونی تان داشته باشند. در ادامه به معرفی رابطه انواع عطر و هویت فردی اشخاصی که به آن ها علاقه دارند می پردازیم. 

عطرهای گرم 

بر اساس شخصیت شناسی عطر افرادی که رایحه های گرم چون مشک را دوست دارند، بسیار جسور، جدی، با اعتماد به نفس و با احساس هستند. این افراد به راحتی مخاطبان را جذب کرده و از زندگی نهایت لذت را می برند. همچنین نگرش آرامی داشته و شخصیت جذابی دارند. 

عطرهای خنک 

عطر های خنک دارای نت های مرکبات، نت های سبز و اقیانوسی هستند. این عطر ها نشاط آور بوده و حس شادابی را به همراه می آورند. افرادی که به عطر های خنک علاقه دارند صاحب شخصیتی سر زنده، پر انرژی و سرشار از میل به زندگی هستند. در میان عطر های خنک، نت مرکباتی چون نارنج نشاط آور بوده و انتخاب افرادی است که میل به زندگی دارند. نت اقیانوس نیز مناسب افرادی است که دید مثبت و شخصیت امیدواری دارند. 

عطر ترش 

وجود گروه بویایی سیتروسی یا رایحه مرکباتی منجر به تولید عطر های به اصطلاح ترش می شود. در این عطر ها رایحه پرتقال، لیمو، ترنج، نارنگی، یافا و غیره استفاده می شود. بر اساس روانشناسی عطر و شخصیت، این رایحه ها حس طراوت و شادابی را به همراه دارند و در روزهای گرم سال انرژی بخش هستند. 

عطر تلخ 

بر اساس شخصیت شناسی عطر افرادی که رایحه چوب را دوست دارند، قابل اعتماد و ماجراجو بوده و به طبیعت، خاک و زمین علاقه دارند. وجود نت های ادویه ای، دودی، چوبی و جنگلی منجر به تولید عطر های به اصطلاح تلخ می شود. در این عطر ها از رایحه تنباکو، شکلات، قهوه، چوب صندل، فلفل، عود و غیره استفاده می گردد. این رایحه ها برای روزهای گرم تابستان و بهار مناسب هستند و بیشتر در عطر و ادکلن مردانه استفاده می شوند. تست شخصیت شناسی عطر به شما می گوید که این افراد در روابط شخصی خود بسیار مهربان و صمیمی بوده و به توانایی های خود ایمان دارند. همچنین به فعالیت های بدنی چون پیاده روی در طبیعت نیز علاقه مند هستند. 

عطر شیرین

رایحه ادکلن شیرین زنانه یا مردانه از گل ها، شکوفه ها و وانیل گرفته می شود. این عطر ها سرمست کننده بوده و بیشتر در انواع عطر و ادکلن زنانه استفاده می شوند. افراد علاقه مند به رایحه های شیرین با نت گل و شکوفه، بسیار خونگرم و اجتماعی هستند. این افراد خوش بین و متواضع بوده و روابط دوستانه ای دارند. این افراد معمولاً بسیار رمانتیک بوده و کمی بازیگوش و شیرین هستند. تمایل این افراد به برقراری ارتباطات خانوادگی و دوستانه بسیار زیاد است. 

عطر تند

بر اساس شخصیت شناسی عطر افرادی که به رایحه های شرقی علاقه دارند جذاب و فریبنده هستند. وجود نت های شرقی منجر به تولید عطر های به اصطلاح تند می شود. در این عطر ها از رایحه ادویه جات تند مانند دارچین، وانیل، میخک، فلفل، جوز هندی و غیره استفاده می شود. شخصیت های جسور به این عطر ها علاقه زیادی دارند و احساسات خود را در آغوش می کشند. این افراد مسحور کننده بوده و کمی مرموز به نظر می رسند. 

عطر ملایم

بر اساس شخصیت شناسی عطر عطر هایی که رایحه ملایمی دارند برای دیگران حساسیت و مزاحمت ایجاد نمی کنند. در این عطر ها از رایحه مرکباتی، گلی، میوه ای و غیره استفاده می شود. این عطر ها برای استفاده در مکان های اداری و قرار ملاقات ها و جلسات کاری مناسب هستند. 

یکی از روش‌های مناسب برای آشنایی با رایحه‌های مختلف عطر و ادکلن، استفاده از تستر ادکلن است. تستر ادکلن نمونه کوچکی از عطر و ادکلن است که به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد تا بتوانند رایحه آن را امتحان کنند.

استفاده از تستر ادکلن می‌تواند به شما کمک کند تا رایحه عطر و ادکلن مورد علاقه خود را پیدا کنید و با توجه به شخصیت و روحیات خود، عطر مناسبی را انتخاب کنید.

جمع بندی 
در این مقاله به طور مفصل به تحلیل عطر برای شخصیت گرایی پرداخته شد. همانطور که گفته شد رابطه تنگاتنگی میان رایحه یک عطر و شخصیت و هویت یک فرد است. زیرا حس بویایی، عطری را انتخاب می کند که به شخصیت فرد نزدیک تر است. به همین دلیل گاهی از اوقات عطر مخاطب برای شما جذاب و گاهی برایتان زننده است. بنابراین بر اساس موضوع عطر و روانشناسی فردی، رایحه یک عطر می تواند احساسات فردی را برانگیخته کند و شخصیت او را آشکار سازد. حال که رابطه بین عطر و شخصیت فردی برایتان روشن شده راحت تر از گذشته می توانید عطر مناسب را برای خود انتخاب و خریداری کنید. اگر اطلاعات بیشتری درباره موضوع روانشناسی عطرها در اختیار دارید در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای اطلاع از قیمت انواع عطر مانند عطر شنل، عطر بولگاری خرید عطر مردانه و… به سایت مارسلا مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا