دانستنیها و راهنمای خرید

دکانت عطر چیست؟

یکی از مشکلات عمده علاقمندان به عطر و ادکلن، تست و انتخاب بهترین عطر برای سلیقه، استایل پوششی و روحیات فردی خود می باشد.
راههای مختلفی برای تست عطر قبل از خرید وجود دارد، از جمله تست عطر در فروشگاهها، تهیه سمپل یا دکانت اورجینال عطر، تست عطر روی کاغذ مخصوص تست عطر (بلاتر) و …، ولی باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید که عطر ها را باید روی پوست خود تست نمایید تا واکنش  آن عطر با جنس و رنگ پوست و البته شیمی پوست شما مشخص شود، ولی شما در بهترین شرایط قادر به تست نهایت ۳ عطر هم زمان روی پوست خود هستید، به این دلیل که قدرت بویایی هر انسان تا حدی است که میتواند در بهترین شرایط ممکن، ۳ عطر را تماما آنالیز کند و هر چه تعداد عطرهای بیشتری را در آن لحظه تست میکنید، قدرت تشخیص بویایی شما کاهش خواهد یافت.
 
برای تست یک عطر (ادکلن) جدید شما نیاز به زمان دارید تا یک عطر را به خوبی تست کنید. یک عطر نیاز دارد که بعد از بازی نت ها، در نهایت به بیس نت برسد، همچنین ماندگاری و پخش بوی عطر را روی پوست خود تجربه نمایید. چون این همان رایحه ای است که بیشترین ساعات روز همراه شما خواهد بود. به همین دلیل بیشتر افراد اقدام به خرید دکانت عطر می کنند. در این مقاله به بررسی دکانت عطر میپردازیم و شما میتوانید برای بررسی قیمت و خرید انواع عطر مانند ادکلن لانکوم زنانه و قیمت ادکلن دیور به سایت مارسلا مراجعه کنید.
سمپمل عطر چیست و چه تفاوتی با دکانت عطر دارد؟

دکانت چیست ؟

حتماً تا به حال کلمه ” دکانت عطر ” به گوشتان خورده است. اما دکانت چیست؟ دکانت (Decant) یا دست ریز به معنای انتقال دستی مایع از ظرفی بزرگ به یک ظرف کوچک تر به عنوان سمپل یا نمونه است. زمانی که برای خرید ادکلن مراجعه می کنید با دنیایی از رایحه های مختلف روبرو می شوید. تصور کنید در انتخاب عطر تردید کرده اید و در عین حال به رایحه های مختلفی علاقه مند شده اید. اما حس بویایی شما تنها قادر به تست سه رایحه به طور همزمان خواهد بود. بعد از آن حس بویایی شما به سختی بوی عطر جدید را تشخیص داده و دچار خطا می شود. حتماً شما هم عطری را خریداری کرده اید که بعد از استفاده مورد پسندتان واقع نشده است. 
یکی از روش های تست عطر، استفاده از کاغذ بلاتر است. اما این کاغذ رایحه عطر را تغییر داده و میزان ماندگاری آن را افزایش می دهد. همچنین در این روش عطر با پوست تماس ندارد. در نتیجه رایحه نهایی با آنچه در واقعیت روی پوست خود تست می کنید متفاوت خواهد بود. زیرا عطر در تماس با پوست واکنش شیمیایی داده و عکس العمل آن به جنس و رنگ پوست های مختلف متفاوت است. عطر بعد از تست روی پوست به بیس نت اصلی خود می رسد. در نتیجه می توانید میزان ماندگاری و پخش بو و رایحه ای که در طول روز همراهتان خواهد بود را بررسی کنید. بنابراین بهترین راه برای تست عطر های مختلف استفاده از دکانت عطر های اورجینال و سمپل ها است. 

بیشتر بخوانید: یک میل عطر چقدر است

منظور از دکانت عطر چیست ؟

دکانت عطر ها در حجم کمتر از نمونه اصلی و با قیمت بسیار پایین تر عرضه می شوند. دکانت ها به مصرف کنندگان این فرصت را می دهند که عطر های مشهور یا گران قیمت را در حجم بسیار کم و اقتصادی تست کنند. بنابراین اگر عطر را دوست نداشته باشید به راحتی آن را دور می اندازید یا به کسی که علاقه دارد هدیه می دهید. دکانت عطر ها برای چهار گروه ایده آل هستند: 
  • دسته اول، کلکسیونرهای عطر هستند که برای تست رایحه عطر های مختلف بسیار مشتاق می باشند. 
  • دسته دوم، افرادی هستند که برای اولین بار قصد خرید یک عطر را دارند. این افراد از علاقه خود به رایحه عطر مورد نظر مطمئن نیستند و احتمال می دهند از بوی آن دل زده شوند. 
  • دسته سوم افرادی هستند که می خواهند با پرداخت هزینه ای کم، عطر های اورجینال گران قیمت و مورد علاقه خود را تست کنند. 
  • دسته آخر افراد تنوع طلب هستند که به تست عطر های مختلف علاقه دارند و نمی توانند دائماً از یک عطر خاص استفاده کنند. 

معنی دکانت عطر

دکانت عطر در واقع یک ظرف کوچک پلاستیکی یا شیشه ای حاوی عطر است که توسط عمل دکانتینگ (دکانت گیری) مایع عطر را از شیشه ی اصلی با حجم بیشتر به این ظروف کوچکتر منتقل کرده اند. . دکانت ها از نظر کیفی هیچ تفاوتی با نمونه اورجینال ندارند. دکانت ها بهترین راه برای تست پیش از خرید عطر و ادکلن های بخصوص گران قیمت هستند.
 
توصیه: با توجه به اینکه تشخیص اصالت دکانت فقط از روی رایحه برای افرادی که قبلا عطر مورد نظر را تست کرده باشند میسر است، حتما دکانت مد نظر خود را از فروشگاه های معتبر تهیه بفرمائید. گزارش های بسیاری داشتیم که متاسفانه افراد سودجو از عطرهای فیک یا تسترهای ترکیه ای و اماراتی برای دکانت گیری استفاده کرده و برای مشتری ارسال می نمایند.
دکانت عطر چیست؟

مزایای استفاده از دکانت ادکلن یا عطر

به جای خرید عطر های فیک و تقلبی، می توانید با پرداخت هزینه ای بسیار کم از طریق خرید دکانت عطر ها رایحه عطر های مشهور را تست کنید. ضمن اینکه عطر های تقلبی ممکن است حساسیت پوستی ایجاد کنند. همچنین ماندگاری بالا و پخش بوی کافی ندارند. 
دکانت ادکلن ها حجم بسیار کمی دارند و قابل حمل هستند. در نتیجه در طول روز به راحتی می توانید عطر خود را تمدید کنید. همچنین حمل آن ها در سفر ساده تر است. ضمن آنکه می توانید چند دکانت مختلف را در طول سفر استفاده کنید. این در حالی است که احتمال شکستن شیشه عطر های بزرگ، نشت آن ها و غیره در حمل و نقل و جابجایی وجود دارد. 
عطر های گران قیمت از برند های مشهور که رایحه های خاصی دارند اغلب در حجم ۱۰۰ میل و بالاتر عرضه می شوند. این عطر ها معمولاً برای استفاده روزانه مناسب نیستند و تنها در مجالس خاص می توان از آن ها استفاده نمود. همچنین استفاده مداوم از این عطر های خاص ممکن است خسته کننده باشد. بنابراین خرید این عطر ها در حجم کم منطقی تر و اقتصادی تر است. 
قدرت رایحه و ماندگاری اکثر عطر ها به دلیل کم مصرف بودن آن ها بعد از حدود ۶ ماه کاهش می یابد. در نتیجه خرید عطر های حجیم مقرون به صرفه نیست. اما دست ریز ها از هدر رفت عطر جلوگیری کرده و کیفیت یکسان عطر را تا آخرین لحظه برای شما تضمین می کنند. همچنین می توانید عطر مورد علاقه خود را از طریق دکانت با اطرافیان به اشتراک بگذارید. 

روش تهیه دکانت عطر
دکانت عطر با تکنیک های استریل و آسپتیک تهیه می شود. در این فرآیند، مقداری عطر از بطری اصلی به یک ظرف استریل با حجم بسیار کم انتقال داده می شود. برای تهیه دستریز ادکلن روش های مختلفی وجود دارد: 
  • در روش اول، از سرنگ های مخصوص جهت انتقال عطر دلخواه از ظرف اولیه به شیشه های کوچک تر استفاده می شود. 
  • در روش دوم که ساده ترین روش ساخت دکانت است، عطر از طریق نازل بطری اصلی در دهانه شیشه کوچک تر اسپری می شود. 
  • در روش سوم، عطر از طریق قیف شیشه ای یا فلزی، به داخل شیشه کوچک تر انتقال داده می شود. 

تفاوت عطر و سمپل

روش های مختلفی برای توزیع و عرضه عطر در حجم کم وجود دارد:
  • سمپل عطر 
  • دکانت عطر
  • عطر مینیاتوری

دکانت عطر چیست؟

دکانت عطر در واقع همان دستریز عطر اصلی است که در فروشگاه ها توسط فروشندگان تهیه می شود. اما سمپل ها نمونه های واقعی عطر های اورجینال در حجم بسیار کم هستند که توسط برند های اصلی در کارخانه تهیه و توزیع می شوند. عطر های مینیاتوری از سمپل بزرگ تر و بین ۳ الی ۱۵ میل حجم دارند. بسته بندی این عطر ها در واقع همان نمونه کوچک عطر اصلی است. تسترها نیز نمونه اورجینال عطر اصلی هستند که توسط برند ها در اختیار فروشنده قرار داده می شوند تا مشتریان امکان تست عطر را داشته باشند. تعداد سمپل های اورجینال موجود در بازار بسیار محدود است. اما دکانت ها به راحتی توسط فروشندگان تهیه می شوند و در اختیار مشتری قرار می گیرند. 
حجم سمپل ها معمولاً کمتر از ۵ میل است. در مواقعی که سمپل های اورجینال در دسترس نیستند، از دکانت ادکلن ها برای تست عطر استفاده می شود. حجم متداول دست ریز ادکلن ها بین ۲ الی ۱۰ میل است. دکانت ها در شیشه های مخصوص این کار تهیه می شوند اما سمپل ها در بسته بندی اورجینال عطر ها توسط برند اصلی عرضه می شوند. قیمت گذاری دکانت با توجه به حجم نهایی آن صورت می گیرد. این در حالی است که حجم و قیمت سمپل های کارخانه ای مشخص است. دکانت ها بدون اضافه کردن هیچ ماده افزودنی دیگری مستقیماً از بطری عطر اصلی به داخل شیشه های کوچک تر منتقل می شوند. بنابراین برای خرید عطر دست ریز اورجینال یا خرید تستر عطر بهتر است به فروشگاه های معتبر همچون “مارسلا” مراجعه کنید. 
 
 

برای تهیه سمپل یا دکانت اصلی عطرهای مورد نظرتان با قیمتهای مناسب و استعلام قیمت انواع عطر مانند قیمت عطر شنل میتوانید با بخش فروش مارسلا در ارتباط باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا