عطرهای جدید، نقد و بررسی عطر و ادکلن

نقد و بررسی تخصصی عطر دیور هوم اینتنس Dior Homme Intense

عطر دیور هوم اینتنس عطری مردانه از خانواده عطر دیور است با رایحه گلی، که در گروه عطرهای شرقی قرار می‌گیرد. این عطر در سال ۲۰۱۱ میلادی به بازار عرضه شد و خالق آن فرانسوا دماشی است که قبلاً یکی از عطرسازان شرکت دیور بود.
قبل از اینکه  به نقد و بررسی این عطر بپردازم ، با خودم اندیشه کردم که آیا عطر دیگری هم  بجز ‏عطر دیور هوم اینتنس در بازار عطر و ادکلن وجود دارد که بشود به آن لقب «فراتر از زندگی» داد؟ عطری که واقعاً توقعات مشتری را در این سطح برآورده سازد و علاقمندان به عطر را راضی نماید. راستش را بخواهید هرچه بیشتر گشتیم، کمتر یافتیم. بیاد داشته باشید که در سال‌های اخیر این عطر جزو بهترین عطرهای موجود در بازار بوده و یکی از محبوب ترین عطر ها نیز به نوشته ی اغلب وب سایت‌های معتبر عطر و ادکلن و همچنین یوتیوب بوده است.
خالق این عطر، آقای فرانسوا دماشی می گوید: “عطر دیور هوم اینتس در سه کلمه خلاصه می شود: گرم، اغواگر و مترو سکسشوال»  (متروسکشوال/ سکسچوال- metrosexual – واژه‌ ای است انگلیسی که از ترکیب واژهٔ «متروپل» به معنای کلان شهر و واژهٔ «سکسچوال» به معنای  تمایل به جنس مخالف ایجاد شده‌ است و معمولاً مردی را توصیف می‌کند که زمان و پول زیادی را صرف زیبایی ظاهر خود می‌کند).

تاریخچه برند دیور

«خانه عطر و ادکلن دیور» بیش از 70 سال پیش توسط کریستین دیور فقید در پاریس فرانسه تاسیس شد. در فوریه 1947، کریستین دیور اولین مجموعه مد خود را برای بهار و تابستان 1947 به نام “نگاه نو” (New Look)  راه اندازی کرد. بعدها در سال ۱۹۴۷ یا ۱۹۴۸ بود که شعبه عطر کریستین دیور پرفومز (Christian Dior Parfums) تاسیس شد و نخستین عطر خود را با نام میس دیور (Miss Dior) روانه بازار کرد.
در آن زمان سه عطر Eau Sauvage، Fahrenheit، Dior Homme از زمره بازیگران اصلی بازار عطر و ادکلن مردانه بودند که تاثیرات  مهمی را در روند جهت‌گیری بازار به جا نهادند. این چهار عطر هنوز هم جزو عطرهای پرطرفدار بازار هستند.
امروزه دیور متعلق به شرکت LVMH (با تلفظ فرانسوی «ال و هئ هاش» خوانده میشود است) است و توسط تاجر فرانسوی برنارد آرنو (ریاست این شرکت را نیز به عهده دارد) کنترل می شود.
عطر ادکلن دیور هوم اینتنس

تاریخچه پیدایش دیور هوم اینتنس

عطر دیور هوم اینتنس چندین بار تغییرات جزئی در ترکیبات خود داده است و آن را در نسخه های گوناگونی به بازار عرضه نموده است. این نسخه ها (ورژن ها) عبارتند از:
نسخه 2007 – این نسخه توسط فرانسوا دماشی به بازار عرضه شد. این نسخه در واقع فلنکری است از نسخه اولیه که در سال 2005 توسط الیور پولژ (Oliver Polge) ساخته شده بود. نسخه 2007 تا سال 2011 در بازار موجود بود اما پس از آن تولید آن متوقف شد. این عطر  شامل آکورد کهربایی بود که در نسخه 2011 به نت “شبح” (ghost) معروف بود.
نسخه 2011 – شناخته شده ترین و پرطرفدارترین نسخه دیور هوم اینتنس بود که با استعداد و نبوغ دماشی، و گنجاندن رایحه های اسطوخودوس، گلابی و آمبرت (ambrette)، این عطر تعادل بهینه نت های پودری و چوبی را پیدا کرد.
نسخه 2020 – آخرین و تکامل یافته ترین نسخه دیور هوم اینتنس همین نسخه 2020 است. بار دیگر مجددا این عطر به عملکرد عالی خود را نمایش داد و فرمولاسیون آن بگونه ای طراحی شد تا بازار وسیع تری را هدف قرار داده و مخاطبین خود را راضی سازد. اگر چه در این نسخه روایح پودری هنوز هم وجود دارند اما  رایحه عطر بیشتر به سمت نت های چوبی طیف بویایی خود متمایل شده است.
یکی از چیزهایی که دیور در آن به بدنامی شهرت دارد تغییر پیاپی در فرمول و ترکیب بندی عطرهای خود است. گویی می خواهد «برای چندمین بار در تاریخ چرخ را اختراع کند»! کمتر شرکت عطر سازی دیگری را یافت می کنید که چنیین مشتاقانه در پی تغییرات پیاپی در فرمولاسیون عطر های خود باشد. ولی خوشبختانه در نسخه 2020، دیور سعی کرده است تا کیفیت خود را حفظ کند و کمتر دست به تغییرات پیاپی و بیهوده بزند.
تا قبل از سال 2013 چهره اصلی تبلیغاتی دیور را هنرپیشه انگلیسی به نام  Jude Law به عهده داشت اما از آن سال به بعد، هنرپیشه معروف دیگری که او هم از قضا انگلیسی است، یعنی « رابرت پتینسون »، یکی از گرانترین هنرپیشه های اروپایی، به عنوان چهره تبلیغاتی این شرکت وارد صحنه شده است.
عطر دیور هوم اینتنس مخصوصا برای مردانی که روایح گلی و چوبی دوست دارند، طراحی و ساخته شده است و از آن با صفات « قدرتمند و پیچیده» یاد می شود.  با این وجود رایحه زنبق (آیریس) نیز جزو نت های برتر این عطر به حساب می آید. ساختن عطری مبتنی بر رایحه زنبق (آیریس) چیزی کم از انقلاب در عطر های مردانه نداشت، بگونه ای که تأثیر این تحول تا به امروز هم احساس می شود.
عطر ادکلن Dior Homme Intense

تم عطر Dior Homme Intense

شرکت دیور در یک بیانیه رسمی در مورد عطر دیور هوم اینتنس چنین گفته است که: «عملکرد عطر دیور هوم اینتنس  دقیقاً مثل پوشیدن یک دست کت و شلوار شیک و مدرن و خوش منظر است. این او د پرفوم (EDP) دارای عظمت و قدرتی است مثال زدنی که با سخاوتمندی به تن شما می نشیند.شدت رایحه آیریس (زنبق) بر وجه کهربایی و پایه نت چوبی آن می افزاید، روایحی که در نهایت چون یک فیلمنامه شما را به شرکت در بازخوانی آن فرا می خواند.»
Dior Homme Intense یک عطر شرقی “خشک” و پایدار است. تمامی نت های آن در یک رایحه چوبی پیچیده شده اند تا به ترکیبات عطر حالت خشک تری بدهند. در این عطر نوعی «جنسیت مردانگی رها شده و آزاد» نهفته است.

مشخصات کلی دیور هوم اینتنس

● نام عطرساز: Francois Demachy (فرانسوا دماشی)
● غلظت روغن عطر: ادو پرفیوم (EDP)- 
● گروه بویایی: شرقی گلی
● مخاطب اصلی: آقایان/ مردانه
● رایحه غالب: زنبق (آیریس)، وانیل، کاکائو
● گروه سنی: +25
● بهترین فصل استفاده: پاییز و زمستان
● مناسبت ها: گردش های شبانه، دیدارهای عاشقانه، محل کار 
● ماندگاری بو  و سیاژ: 5 تا 8 ساعت با پروجکشن (قدرت پخش بو) بسیار خوب
● تعداد اسپری در هر بار استفاده: 4 تا 6
● قدرت تحسین برنگیزی دیگران (کامپلیمنت): عالی
● منحصر به فرد بودن: عالی
● تناسب قیمت:  عالی
● آکوردها: گلی، پودری، گرم شرقی

بطری و بسته بندی دیور هوم اینتنس

قطعاً بطری ادکلن دیور هوم اینتنس Dior Homme Intense قطعه ای هنری است که به عنوان یکی از بهترین طراحی های بطری های عطر و ادکلن در تمامی در تاریخ ثبت خواهد شد. کناره های های تمیز و صاف آن نمایانگر هنر مدرن و بهره وری از دانش هنری در بهترین حالت ممکن است. همین امر در مورد بقیه ویژگی های «دیور هوم» نیز صادق است:
شیشه این عطر از جنس ضخیم و با وزنی نسبتاً سنگین ساخته شده است که با لمس آن برجستگی های نام عطر را زیر انگشتان خود حس می کنید، و بعد اگر خوب دقت کنید همین نام را  که روی ساقه عطر افشانِ داخل بطری نوشته شده است را می توانید مشاهده کنید؛ و چه راهی بهتر از این برای پی بردن به اصلی بودن محصولی که در دست دارید؟
درپوش بطری پلاستیک فشرده است و نام عطر در داخل آن نوشته شده است. عطر افشان (اسپری کننده) نیز به خوبی میزان عبور مایع عطر از بطری به بیرون را کنترل می کند.
برخی معتقدند که ممکن است تغییر در فرمولاسیون عطر باعث کاهش کیفیت عطر شده باشد؛ اما من فکر می کنم که نسخه نهایی نسبت به عطرهای قبلی نه تنها ضعیف تر نیست بلکه از قدرت و پرفورمنس بهتری برخوردار است.
البته خیلی نگران روشن تر شدن رنگ مایع عطر  به تصور اینکه تغییر فرمولاسیون  باعث کاهش قدرت و غلظت  عطر شده است، نشوید. پرفورمنس عطر هنوز هم عالی است. 
دیور هوم اینتنس در سه حجم 50، 100، و 150 میلی لیتری و در غالب ادوپرفوم (EDP) به بازار عرضه می شود.
راجع به تفاوت بی EDP, EDT و EDC  مقاله «انواع عطر از لحاظ غلظت» را مطالعه کنید.
مشخصات دیور هوم اینتنس

تجربه شخصی نویسنده از عطر

بسیار  از اینکه چنین عطری  را با چنین قدرت خلاقانه، پرفورمنس و ماندگاری بو برای معرفی انتخاب کرده ام، خوشحال هستم.
عطر دیور هوم اینتنس از لحاظ  کیفیت مقام نهم را در بین 500 عطر برتر معرفی شده در فهرست وب سایت معتبر Basenotes، و رتبه دوم را از لحاظ طراحی در بین همه آنها را بدست آورده است. شخصا در کمتر سفری است که این عطر در چمدان من نباشد و به عنوان همدم و همراه من، برایم روایت خاص خودش را دارد و هر گاه بوی آن را استشمام می کنم بیاد یکی از این روایت (و یا خاطره ها) می افتم. لازم به ذکر است که در همین لاین دیور (لاین دیور هوم) می توان به عطرهای زیر از دیور اشاره کرد:
● Dior Homme Intense
● Dior Homme 2020
● Dior Homme Sport
● Dior Homme Cologne
در رابطه با نسخه قدیمی تر (مثلاً فلانکر 2014)، فکر می کنم که بوی آن کمی تند و خشن بود. در نسخه 2011 نیز درست است که برخی از ترکیبات آن غنی تر از نسخه 2020 است، اما نسبت به نسخه فعلی از عملکرد (پرفورمنس) ضعیف تری برخوردار است.
حالا پرسش این است که چرا هوم اینتنس و نه صدها عطر دیگری که در بازار عطر به وفور یافت می شود؟ چه چیزی آن را در صدر فهرست عطرهای پاییز و زمستان مردانه نگه می دارد؟
زمانی که در سال ۲۰۰۵ نسخه اولیه دیور هوم به بازار عرضه شد، عطری شبیه به آن در بازار وجود نداشت و تقریباً بی‌همتا بود. چه کسی در آن زمان فکرش را می‌کرد که زمانی آقایان نیز شروع به استفاده از عطری کنند که  اساسش بر رایحه زنبق و یا آیریس گذاشته شده بود و بویی شبیه به لوازم آرایشی  خانم‌ها را در خود دارد؟! 
همانگونه که در مشخصات عطر بیان شد، در ابتدا  مخاطبان این عطر عمدتاً مترو سکسوال‌ها (سکشوال)،  بازرگانان و تجار و جوانان متخصص بودند. منطقی بود که  شرکت دیور برای گسترش بازار خود به محصول جدیدش تنوع بیشتری بخشد. بنابر این نسخه‌های اسپرت و اینتنس را نیز به بازار عرضه کرد. همین باعث شد که طیف مخاطبین این عطر گسترش قابل ملاحظه ای پیدا کند.
حالا دیگر به دهه ۲۰۱۰ میلادی وارد شده بودیم به نظر می‌رسید که برندهای دیگر نیز داشتند سعی می کردند تا خلاقیت دیور را به نوعی برای محصولات خودشان تکرار نمایند. اوضاع به همین نحو پیش رفت تا اینکه Chanel Bleu de Chanel  سر و کله‌اش پیدا شد و تمامی دنیای عطر را تحت تاثیر قرار داد. چه بخواهیم و چه نخواهیم بایستی «بلو د شنل» را خالق اصلی نت‌های آبی به حساب آوریم، روایحی که تا به امروز رایحه برتر برای مردان بوده است. شما میتوانید برای بررسی قیمت ادکلن شنل مردانه نیز از محصولات مارسلا دیدن کنید.
واقع امر این است که روایحی که بر پایه «شاور ژل» یا ژل حمام بنا نهاده شده اند آنقدر در بین زنان و مردان علاقمند دارد که هر ترکیب خلاقانه دیگری را به کنار می‌زند. آیا این چیز خوبی است و یا بد؟ به نظر من بستگی خود شخص دارد که کدام رایحه را به عنوان رایحه قالب برای خود پسند کند.
اجازه دهید تا به داستان محبوبیت پایدار دیور اوم اینتنس Dior Homme Intense برگردیم. کسی چه می‌داند که اگر فضای مجازی و اینترنت نبود، عطر محبوب  دیور هوم اینتنس اصلاً تولید شده بود و به بازار عرضه گردیده بود. شاید اگر جامعه عطر دوستان و یا «کامیونیتی عطر و ادکلن » نبود، ما از وجود دو کلون محبوب (شبیه سازی) دیور هوم اینتنس یعنی  Givenchy Gentleman Eau de Parfum و Valentino Uomo Intense محروم بودیم. بنابراین باید بپذیریم که نقش اینترنت و فضای مجازی در ایجاد این خلاقیت‌ها بسیار موثر بوده است.

نت های به کار رفته در دیور هوم اینتنس

رایحه دیور هوم اینتنس از چه نوعی است و دیور هوم اینتنس چه بویی می دهد؟ . ادامه مطلب را با ما باشید تا به این نت ها پی ببرید.

نت های ابتدایی دیور هوم اینتنس

نت‌های اولیه دیور هوم اینتنس شامل روایح زیر می باشد:
● اسطوخودوس
● ترنج
● مریم گلی (سیج)
اگر برای اولین بار است که عطر دیور هوم اینتنس را خریداری کرده‌اید و برای نخستین بار است که آن را تجربه می کنید، باید به اطلاع شما برسانم که ممکن است که تعداد زیادی از روایح یا خصوصیاتی که در بالا گفتیم را در ابتدا امر و بلافاصله پس از اولین تجربه، در آن نیابید.
اساس این عطر را زنبق یا آیریس تشکیل می‌دهد. اما ممکن است در تجربه‌های اول تفکیک بین نت‌ها و آکوردها و ظهور و بروز آنها آنقدر نباشد که کاملاً قابل درک گردد. اما آنها واقعاً وجود دارند و به صبوری شما نیازمندند تا به خوبی خود را نشان دهند.
همانند برادر بزرگترش، دیور هوم اولیه، این عطر بی نظیر نیز با روایح پودری، و طعم رژ لب و سایر روایح آرایشی، و بوی گیاهان معطر، و با پس زمینه ای از مرکبات تلخ ظاهر می شود. سپس طعم تلخ مریم گلی بوی اسطوخودوس را می پوشاند و با رایحه ترنج تقویت می کند.
برخی می‌گویند که نت اسطوخودوس بیش از حد طبیعی به نظر می‌رسد. اما من موافق نیستم. به نظر من وجود اسطوخودوس بیشتر به سبب این است که شما را آماده کند تا به رایحه میانی شرقی گلی که نسبتا سنگین و تند هستند هدایت کند.
اگر کسانی به دنبال عطری باشند که رایحه و نت قالب آن استخودوس باشد بایستی دCaron Pour Un Homme de Caron را امتحان کنند.
نکته آخر اینکه روایح ابتدایی این عطر یا شما را ذوق زده و خواهد کرد و یا به طور کلی شما را ناامید خواهد نمود. در هر حال ما در دهه ۲۰۲۰ میلادی هستیم و احتمالاً این نوع روایح نیمه شیرین و پودری مانند دهه سال ۲۰۰۰ شما را شوکه نخواهد کرد
در عین حال نت‌های ابتدایی و شروع روایح دیور هوم اینتنس و ترکیب خلاقانه آن ،اینقدر جذاب است که فوراً تشخیص داده می‌شود. شخصاً هر بار که از این عطر استفاده می‌کنم، نمی‌توانم بوی روایح جذاب انتقالی از نت‌های اولیه به نت‌های میانی را فراموش کنم؛  روایحی با متقال به نت های میانی هر لحظه در رنگ تر می شوند و بیش از پیش مرا هیجان زده می‌کنند.

نت های میانی دیور هوم اینتنس

● زنبق (آیریس)
● گلابی
● آمبرت
وقتی روایح ابتدایی جا افتادند، نتِ زنبق پودری تقریبا از همه روایح اولیه سبقت می گیرد و بوی عطر شروع به پخش می کند. این نت ها تقریبا تا زمانیکه عطر روی پوست شما است، ماندگار خواهد بود.
در همین حال چیزی شبیه به طعم کره باعث می شود تا هیچگاه رایحه زنبق به سمت روایح «زنانه» سوق پیدا نکند؛ این نت را اغلب با بوی کاکائو اشتباه می گیرند، بویی که در نت های پایه و اصلی هم وجود دارد. این رایحه همان نتِ گلابی است. بوی گلابی بین روایح تند تا شیرین و کره ای در نوسان است. شاید بزرگترین دلیل محبوبیت عطر دیور هوم اینتنس گنجاندن طعم چنین میوه خوش منظری توسط نابغه عطر و ادکلن یعنی فرانسوا دماشی در ترکیب نت های این عطر باشد، ترکیبی که باعث شده است تا آنرا از همه تولیدات شرکت عطر دیور هوم متمایز کند.
می خواهید از آنچه در مورد نت گلابی گفتم مطمئن شوید؟ یک گلابی را بردارید و درست موقعی که یک پاف از هوم اینتنس را به خود اسپری می کنید، قسمتی از گلابی را نیز به دندان بگیرید؛ متوجه شباهت طعم شدید؟
همینطور که عطر به نقطه درای داون (dray-down)  می رسد (زمانی که عطر بر پوست خشک می شود)، روایح میانی (از جمله همین طعم گلابی) آرام آرام در دل روایح اصلی (base notes) گم می شوند و ما با نت های وانیل کهربائی، کاکائو خاکی و آمبرت متمایل به مشک مورد استقبال قرار می گیریم. در اینجا، بوی گلابی در نت های ذکر شده محو می شود.

نت های پایه دیور هوم اینتنس

● کهربا (امبر)
● کاکائو
● سرو ویرجینیا
● وتیور
● دانه تونکا
یکی از روایحی که آرزو می کنم بیشتر در این عطر می ماند، نت زنبق است. در هر حال به محض خشک شدن عطر بر بدن (درای داون)، رایحه گلی عطر نیز تقریبا (و نه کاملا) از بین می رود. شخصاً دوست داشتم این بو تا آخر بوضوح می ماند.
آیا از آن دسته از عطر دوستانی هستید که عطرهای شرقی مرسوم را که پر از نت های کهربائی، وانیل و دانه های تونکا هستند را دوست دارند؟ پس خوش شانس هستید. هر چه دیور هوم اینتنس بیشتر خشک شود و به سمت روایح میانی و نت اصلی (پایه) سوق پیدا کند، آنچه از روایح باقی می ماند وانیل گرم و مشک دار با رایحه شکلاتی است که واقعاً عالی به نظر میرسند.
بنا را اگر بر حس بویایی من بگذارید، راستش من خیلی متوجه رایحه سرو (cedar) و «وتیوِر» نشدم. ایکاش این دو رایحه در این عطر کم نظیر بیشتر خودنمایی می کرد. با اینحال می بینم که تقریباً همه کسانی که عطر دیور هوم اینتنس را استفاده کرده اند، از روایحی که پس از خشک شدن عطر بر بدن آزاد می شوند، خوششان می آید، حتی آنان که خیلی میانه ای با عطرهای گلی ندارند. البته در آخرین نسخه این عطر (نسخه 2020)، بیشتر روی نت های چوبی کار شده است.

پرفورمنس و عملکرد عطر دیور هوم اینتنس

نمودِ (پرفورمنس) Dior Homme Intense در چند ساعت اول واقعاً معرکه است. در دو-سه ساعت اولیه هم قدرت سیاژ عطر عالی است و هم میزان پخش بو (پروجکشن).
وقتی این عطر پا به بازار نهاد، پرفورمنس و ماندگاری ثابت در طول چنین زمان قابل توجهی- یعنی بین 5 تا 8 ساعت- چیز جدیدی بود و خیلی ها را هیجان زده می کرد. اما با ظهور عطرهایی چون Tom Ford Omber Leather که ماندگاری و تداوم عملکرد آن بین فاصله زمانی دو دوش است!
در هر صورت من از عملکرد و پرفورمنس این عطر راضی هستم و مطمئنم شما هم راضی خواهید بود. بطور خلاصه پرفورمنس دیور هوم اینتنس از این قرار است:
• ماندگاری: 5 تا 8 ساعت
• قدرت پخش بو (پروجکشن): بسیار خوب
• سیاژ (خط بو): بالا

مخاطبین عطر دیور هوم اینتنس و قابلیت جلب تحسین دیگران

واقعیت این است که بطور قطع نمی توان به عطر دیور هوم اینتنس یک عطر معمولی «مردانه» گفت، چرا که هم برای آقایان مناسب است و هم خانم ها. شاید اگر یکی از این برندهای «نیش» آنرا تولید می کرد، آنرا در گروه عطرهای یونی سکس جا می داد.
معتقدم هر فردی که بالای بیست و پنج سال سن دارد (زن و مرد) بایستی این عطر را بر پوست خود امتحان کند و ببیند عکس العمل و پرفورمنس بویایی آن چگونه است. حقیقت آن است که نمی توانید از بوی واقعی و عملکرد این عطر بدون اینکه شخصا آنرا مصرف کنید ( و نه صرفا از بوی عطری که دیگران زده اند) پی ببرید.

کی و کجا از عطر دیور هوم اینتنس استفاده کنیم

عموماً عطرهای شرقی و پودری بیشترین درخشش را درفصول پاییز و زمستان دارند. اگرچه دیور هوم اینتنس عمدتاً یک عطر کلابینگ (شرکت در گردهمایی های شبانه) و رمانتیک است، اما در فضای کار نیز عالی عمل می کند. به نظرم نوع لباسی که می پوشید نیز در ارائه و پرفورمنس عطر موثر است. مثلا پوشیدن لباسهای نسبتا رسمی (مثل کت و شلوار) تاثیر رایحه را در محیط اطراف بیشتر می کند.
با توجه به نکات بالا زمان و مکان مناسب این عطر عبارت است از:
• بهترین زمان: پاییز و زمستان
• مناسبت ها: کاری، گردش های شبانه، عاشقانه
• نوع  لباس: کت و شلوار، کژوال اسمارت (لباسهای رسمی چون پالتو، کت و شلوار و پیراهن)،  کت چرم، کت

آیا قیمت دیور هوم اینتنس مناسب است؟

عطر دیور هوم اینتنس را تا کنون بسیاری از شرکت ها کلون (شبیه سازی) کرده اند. برخی از این شبیه سازیها موفق و برخی دیگر نیز چندان نمودی نداشته اند. در هر حال با توجه به منحصر بفرد بودن این عطر، قیمت آن نیز مناسب است.

نقاط قوت و ضعف دیور هوم اینتنس

در اینجا چند فاکتوری که عملکرد بهتری دارند، به همراه فاکتورهایی که عملکرد چندان قدرتمندی را ارائه نمی دهند را برای شما فهرست کرده ام:
محاسن:
رایحه شیک و متمایز
عطر شب پاییز و زمستانی بسیار خوب
رایحه پیچیده و درجه یک
ماندگاری طولانی دارد و خط بوی عالی دارد
پر بازخورد و تحسین برانگیز است
استفاده خلاقانه از نت آیریس (زنبق) در یک عطر مردانه
یکی از خلاقانه ترین عطرهای مردانه ، تداوم این خلاقیت برای مدت طولانی
قیمت مناسب نسبت به رایحه و پرفورمنس
یکی از بهترین گزینه ها برای دیدارهای عاشقانه و گردش های شبانه
زیبایی و طراحی  هنرمندانه شیشه عطر
نقاط ضعف:
برخی ممکن است روایح گلی Dior Homme Intense را دوست نداشته باشند

مقایسه دیور هوم اینتنس 2020 با نسخه های قدیمی تر

تفاوت چندانی ندارند، اما اگر کسی از عطرهای قدیمی تر دیور هوم اینتنس استفاده کرده باشد، این تفاوتها برایش نمودِ بیشتری دارند. آخرین نسخه 2020 بوی مطبوع ‌تر و تازه‌تری دارد و به سمت نت های آروماتیک و گیاهی سوق پیدا کرده است؛ در عین حال زنبق (آیریس) را به عنون یک طعم اصلی حفظ کرده است. رنگ محلول عطر نیز از رنگ نسخه های قدیمی شفاف ترو روشن تر است.

مقایسه دیور هوم اینتنس با روایح مشابهش

مقایسه دیور هوم اینتنس با ولنتینو اومو اینتنس

Valentino Uomo Intense رایحه چرمی بیشتری نسبت به Homme Intense دارد و عملکرد (پرفورمنس) آن نیز ضعیف تر است. نسخه «ولنتنیو اومو اینتنس» تمرکز کمتری روی نت زنبق (آیریس) دارد و با افزودن نت دانه تونکا، تا حدودی شیرین تر است. در مجموع این عطر نسبت به هوم اینتنس، مصنوعی تر به نظر می آید.

برای خرید ادکلن مردانه کلیک کنید.


مقایسه دیور هوم اینتنس با جیوانچی جنتلمن ادو پرفیوم

Givenchy Gentleman EDP روی نت دانه های تونکا و بلسان تمرکز دارد که آن را تا حدودی به ژانر عطرهای گلی- شرقی نزدیک می کند. ترکیبات عطر فشرده و متراکم است و بیشتر مناسب مردان میانسال و با وقار است. این عطر فاقد ظرافتی است که دیور هم اینتنس دارد، با این وجود عطری عالی و با کیفیت است.
در خاتمه بد نیست اضافه کنم که اگر دوستدار عطر دیور هوم اینتنس هستید، ممکن است از این دو عطر هم خوشتان بیاید:
  • Amouage Imitation Man: عطری که در 2018 به بازار عرضه شد و دارای نت های اصلی آیریس (زنبق)، گل رز، چرم سروی است.
  • Prada L’Homme Intense: این عطر هم در سال 2017 روانه بازار شده است و بیشتر رایحه گلیِ چرمی دارد. نت های اصلی آن هم عبارتند از آیریس، چرم، دانه تونکار. 

برای مشاهده توضیحات بیشتر در مورد عطر دیور هوم اینتنس، یا خرید نسخه ی اوریجینال آن در فروشگاه اینترنتی مارسلا اینجا را کلیک کنید:

مشاهده اطلاعات بیشتر یا خرید عطر دیور هوم اینتنس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا